۳۷۱۳۴
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

تجمع دو گروه مخالف مقابل وزارت ارشاد

تحصن انصار حزب‌الله در اعتراض به اکران برخی فیلم‌ها در مقابل وزارت ارشاد در حالی ۱۱ آذر ماه برگزار شد که شعارهای مقابله‌ای معترضان و همچنین سینماگران به حدی رسیده است که گاه با یکدیگر درگیری لفظی پیدا می‌کنند، ضمنا انصار حزب الله تاکید دارند که تا لغو مجوز و پایان اکران فیلم‌ها تحصن خود را ادامه می‌دهند.

خبرگزاری ایسنا: تحصن انصار حزب‌الله در اعتراض به اکران برخی فیلم‌ها در مقابل وزارت ارشاد در حالی ۱۱ آذر ماه برگزار شد که شعارهای مقابله‌ای معترضان و همچنین سینماگران به حدی رسیده است که گاه با یکدیگر درگیری لفظی پیدا می‌کنند، ضمنا انصار حزب الله تاکید دارند که تا لغو مجوز و پایان اکران فیلم‌ها تحصن خود را ادامه می‌دهند.

حدودا ۲۰۰ نفر از معترضان فیلم سینمایی «من مادر هستم» جلوی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهارستان تجمع کرده‌اند و تابلوها و بنرهایی با شعارهای «تا اصلاح سینما از پای نمی‌نشینیم» ،‌ «خانواده شهدا شرمنده‌ایم»،«دیگر در برابر سینمای ضد دین ساکت نمی‌مانیم»،«سینمای اسلامی جای مشروب نیست»،« هتاکان روح الله اعدام باید گردند» و... حمل می‌کردند.

همچنین در بنرهای معترضان از «یک خانواده محترم» به عنوان موهن‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و از «من مادر هستم» به عنوان شنیع‌ترین اثر سینمای ایران نام برده شده است.

نکته قابل توجه در این میان آن است که تعداد خبرنگاران و عکاسان حاضر در این تجمع تقریبا با تعداد معترضان و سینماگران برابر است!

در میان سینماگران و حامیان وزارت ارشاد ۱۵۰ نفر حضور دارند که افرادی مانند حبیب کاوش،‌ سیدضیاء هاشمی،‌ علی سرتیپی،‌ حبیب اسماعیلی‌، سید غلامرضا موسوی تهیه کننده «من مادر هستم» و محمد حسین فرحبخش و سید جمال ساداتیان و ...حاضر هستند.

حبیب ایل‌بیگی مدیر روابط عمومی حوزه‌ی هنری هم از پشت درب‌های داخلی وزارت ارشاد شاهد این تجمع است.

همچنین در مقابل در‌های وزارت ارشاد حدود ۲۰ تن از ماموران نیروی انتظامی ایستاده‌اند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی معترضین در ابتدای این تحصن با تاکید بر اینکه تا زمان ابطال پروانه نمایش‌های فیلم‌های مروج خیانت این تحصن ادامه دارد‌، بیانیه‌ای را قرائت کرد که بخش‌هایی از آن بدین شرح است: « در ماه متبرک محرم با هدف مقابله با روند افسار گسیخته اشاعه منکرات از سوی سازمان سینمایی تحصن خود را آغاز و بنا بر بند میم وصیت‌نامه حضرت امام (ره) این عمل را مصداق نهی از منکر می‌دانیم.

مسئولانی که مقامشان بر خون شهدا بنا گشته اما اکنون امکانات نظام اسلامی را در جهت ترویج منکرات به کار گرفته‌اند بدیهی است اعتراض مسلمانان متعهد تا توقیف و ابطال همه مجوزهای فیلم‌های مروج خیانت ادامه خواهد داشت.

آنها در ادامه شعارهایی را در جهت مقابله با سینمای ضد اسلامی سردادند.

«این سینما مروج فساد است» ،‌«تعطیل آن برای ما صواب است» ،‌«کو عفت‌، کو غیرت مسئولین فرهنگی،‌ خجالت» ،«این سینمای فاسد تعطیل باید گردد»،«آن مسئول بی غیرت تعویض باید گردد» تعدادی از شعارهای انصار حزب الله است.

و از سوی مقابل سینماگران هم با شعار «سینما سینما حمایتت می‌کنیم» و همچنین شعار «وزیر باغیرت حمایت حمایت»، شعارهایی را سر دادند در حال حاضر هر دو جمع معترضان و همچنین سینماگران در مقابل یکدیگر به سر دادن شعارهایی بسنده کرده ‌ند ضمن آنکه درب‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته شده است.

به جمعیت معترضان و سینماگران افزوده می‌شود.

همچنین عده‌ای از کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بالای ساختمان و همچنین از پنجره‌های وزارتخانه این تجمع را مشاهده کرده و بعضا فیلم می‌گیرند.

سید ضیاء هاشمی و تعدادی از معترضان با یکدیگر شروع به صحبت کردند که این گفت وگو به سرعت پایان یافت.

در حال حاضر یکی از سخنگویان انصار حزب الله در حال اعتراض شدید به شعار سینماگران است که معترضان را تمامیت‌خواه خطاب کرده‌اند.

شعارهای اصلی مدافعان فیلم جیرانی عبارتند از " سینما سینما حمایتت می کنیم"، " هنرمند با غیرت حمایت حمایت" ، " زنده باد قانون زنده باد سینما" و " جیرانی جیرانی حمایتت می کنیم" بود.

بنابراین گزارش هر دو گروه در شعارهای خود مسئولان وزارت ارشاد و شخص وزیر ارشاد را مورد خطاب قرار دادند که تا لحظه مخابره این خبر هیچ واکنشی از سوی مسئولان ارشاد نسبت به این تجمع صورت نگرفته است. البته ارشاد درها را بسته و برخی از مراجعین به این اداره پشت در مانده اند.

در حال حاضر معترضین تحصن را برای اقامه نماز ترک کرده اند اما اعلام داشتند که پس از نماز تحصن را از سر خواهند گرفت. جزئیات این تجمع متعاقبا مخابره خواهد شد.

درخواست دوم انصار حزب‌الله در مقابل وزارت ارشاد

انصار حزب الله در تجمع مقابل وزارت ارشاد پس از اعلام درخواست پایین کشیدن برخی فیلم‌ها، اعلام کردند که باید انقلاب فرهنگی در این وزارتخانه رخ بدهد.

یکی از سخنران انصار حزب الله با تاکید بر ادامه تحصن معترضان تا زمان پایین آمدن فیلم‌های مورد نظر از روی پرده سینما گفت:« ما خواستار این هستیم که همان انقلاب فرهنگی که اوایل انقلاب در دانشگاه ایجاد شد، اکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شود.این انقلاب فرهنگی باید در وزارت ارشادی که علی رغم یدک کشیدن پسوند اسلامی فرهنگ منحرف و منحط اتفاق بیفتد.»

فرهاد اصلانی بازیگر فیلم «من مادر هستم» و سعید سهیلی کارگردان «گشت ارشاد» هم به جمع سینماگرانی چون حبیب کاوش،‌ سیدضیاء هاشمی،‌ علی سرتیپی،‌ حبیب اسماعیلی‌، سید غلامرضا موسوی تهیه کننده «من مادر هستم»، محمد حسین فرحبخش، سید جمال ساداتیان پیوستند.

تا کنون چندین بار تعدادی از معترضان با تعدادی از سینماگران شروع به گفت وگو کردند که اغلب این گفت وگوها به درگیری لفظی انجامیده و به سرعت پایان یافته است به عنوان مثال حسین فرحبخش با یکی از معترضان شروع به گفت وگو کرد اما صحبت‌های هر دو به حاشیه کشیده شد.

سینماگران در مقابل وزارت ارشاد بیانیه دادند

سینماگران حاضر در تحصن مقابل وزارت ارشاد با انتشار بیانیه‌ای، تجمع را ترک کردند.

در متن این بیانیه آمده است: « با استعانت از خداوند بزرگ و پیروی از مقام معظم رهبری و با رهپویی از شهدای مظلوم انقلاب اسلامی ما اهالی سینه سوخته سینما با گردهمایی خود در مقابل وزارت ارشاد و در مواجهه با گروهی که خود را انصار می‌نمایدند و با الفاظ رکیک‌، مسئولین فرهنگی و سیاسی را نام می‌بردند‌، اعلام می‌داریم:

۱-اگر کسی راجع به فیلمی اعتراضی دارد نباید کف آسفالت خیابان با فحاشی به مسئولان و دیگران به آن بپردازد.

۲-مگر زمانی که به گرانی ارز اعتراض داشتیم به خیابان‌ها ریختیم؟ مگر سه هزار میلیارد تومان در بانک‌ها غیرقانونی جابه جا شد به خیابان‌ها ریختیم؟

۳- ما اعتقاد داریم اعتراض به این چند فیلم فقط یک بهانه است و بیشتر اهداف سیاسی را دنبال می‌کند.

۴- ما اهالی سینما تا افشای این حرکت ... در صحنه باقی خواهیم ماند.

۵- ما از مسئولین فرهنگی و سیاسی می‌خواهیم قرص و محکم در مواضع بر حق خود بایستند و از این حرکت‌های انحرافی سیاسی هیچگونه هراسی نداشته باشند.»

اگرچه هم انصار حزب الله و هم سینماگران به دو گونه متفاوت مسئولان وزارت ارشاد را خطاب قرار می‌دهند اما تاکنون جز یکی از مسئولان وزارت ارشاد در خارج از ساختمان وزارتخانه حضور نیافته است ضمن اینکه لحظاتی تنها علیرضا سجادپور معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی از کنار پنجره و از پشت پرده لحظاتی بیرون را نگاه کرد.

تحصن انصار حزب الله و در مقابل سینماگران در مقابل وزارت ارشاد صبح ۱۱ آذر ماه در مقابل درب اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و در مقاطعی میزان جمعیت به بالاترین اندازه خود رسید تا جایی که تعداد معترضان و سینماگران و مشاهده گران نزدیک به ۴۰۰ نفر تخمین زده می‌شد اما سپس تعدادی از معترضان مشاهده‌گران و سینماگران تحصن را ترک کردند.

همزمان با اذان ظهر، سمت راست خیابان کمال الملک موکتی پهن شد و معترضان، سینماگران در صف‌های جداگانه‌ای نماز جماعت اقامه کردند.

معترضان تاکید دارند که تا پاسخگویی مسئولین تحصن را ترک نخواهند کرد.

در حال حاضر تعداد بیشتری از ماموران نیروی انتظامی در حال محافظت از در ورودی وزارت ارشاد هستند و هنوز هم درهای وزارتخانه کاملا بسته است.

به نظر می‌رسد معترضان به آنچه اشاعه فحشا در «من مادر هستم» می‌نامند معترض هستند چرا که چنین چیزی را در صحبت‌هایشان عنوان می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنام

      خب معلومه دیگه کی درست میگه این وسط ، این تابلوئه که نظر یه اقلیت نباید باعث عدم اکران یه فیلم بشه!

    • بدون نام

      انصار حزب‌الله بیکارید گویا...

    • هنگامه

      بی خیال بابا مثل اینکه اینها فسادهای اصلی رو نمیبینن که اونجاها صداشون در نمیاد! بس کنین دیگه.حالا که اینطور شد من حتما میرم و فیلم رو میبینم.

    • شهرزاد

      من اتفاقا همین دیشب فیلم من مادر هستم رو دیدم و واقعا هیچ چیز بدی نداشت. حتی اگرچه در ظاهر نوشیدن مشروب رو نشون می داد ولی در باطن داشت نکوهش می کرد می خواست بگه باعث و بانی بدبختیای اون خانواده بی بندوباریه. اونقدر مملکت ما مشکلای بزرگ داره که واقعا دیدن چندتا فیلم توش گمه.

    • بهرام

      نمایش فساد (برای بد نشان دادن چهره ی آن در جامعه) با ترویج آن دو چیز کاملا" متفاوت می باشند. عزیزان دل برادر اندکی منطقی باشید!

    • مینا

      واجب شد حتی شده مرخصی بگیرم برم ببینم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج