۳۷۳۱۴۶
۲۵ نظر
۵۰۱۳
۲۵ نظر
۵۰۱۳
پ

وزارت بهداشت: ۳۰ درصد مردم ایران گرسنه اند

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم کشور گرسنه اند و نان خوردن ندارند که این آمار را وزارت رفاه هم تائید می کند.

خبرگزاری مهر: علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به گزارش آسیب های اجتماعی در شورای اجتماعی کشور، افزود: معتقدیم در برخورد با آسیب های اجتماعی نباید فقط به ظواهر پرداخت بلکه باید ریشه مشکلاتی همچون طلاق، اعتقاد و فقر شناخته شود.

کاهش نابرابری اجتماعی تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی

وی ادامه داد: شعار ما در مواجهه با آسیب های اجتماعی باید کاهش نابرابری های اجتماعی باشد. امروزه دنیا با عدد و رقم حرف می زند و باید با عزم و اراده سیاسی از بالا و حمایت اجتماعی از پایین به مبارزه با معضلات اجتماعی بپردازیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه کرد: باید شرایط زندگی روزانه مردم را بهبود ببخشیم، زیرا طی چند دهه اخیر شرایط زندگی مردم بر اساس شاخص های مختلف سخت تر شده است. بهره مندی ناعادلانه از قدرت، ثروت، منابع و خدمات، از ریشه های بروز آسیب های اجتماعی است که باید با آن مقابله شود.

سیاری تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم کشور گرسنه اند و نان خوردن ندارند که این آمار را وزارت رفاه هم تائید می کند.

وی با بیان اینکه روش های گذشته در برخورد با آسیب های اجتماعی، مشکلات مردم را حل نمی کند، خاطرنشان کرد: باید به دنبال عدالت اجتماعی، مشارکت مردمی، همکاری بین بخشی با تکنولوژی سلامت برویم که این موارد در قالب طرح تحول سلامت دیده شده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: سالانه ۷۰۰ هزار نفر در ایران به دلیل هزینه های درمان ورشکست می شوند و مسئله آسیب های اجتماعی در حوزه سلامت یک مورد نوپدید است به طوری که ۵۵ درصد عوامل سلامت، عوامل اجتماعی است.

سیاری با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت شهری ایران حاشیه نشین هستند، ادامه داد: ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی شناسایی شده اند و حاشیه نشین ها بیشتر مهاجران روستایی و تهیدستان شهری هستند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد: رویکرد دولت ها در مواجهه با حاشیه نشینی در ابتدا رویکرد چشم پوشی و انکار و در مرحله بعد اقدامات سلبی و ایذائی بوده است که در مواردی موجب نارضایتی عمومی شد اما در حال حاضر باید رویکرد ما برنامه ریزی ارتقاء شرایط حاشیه نشینان در جهت کاهش فقر و نابرابری های درون شهری باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد زندگی می کنند. همچنین شهر تبریز ۵۰۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد.

سیاری با بیان اینکه نابرابری های پنهان در جامعه رو به افزایش است، افزود: فقر، محرومیت اجتماعی، پایین بودن شاخص های توسعه انسانی، بی بهره ماندن از خدمات شهری، پایین بودن سطح بهداشت عمومی و شیوع بیماری ها از جمله مسائل حاشیه نشینی است، به طوری که ۹۴ درصد افراد ساکن در حاشیه شهرها اعلام کرده اند که از سطح پایین بهداشت برخوردارند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت همچنین خشونت، اعتیاد، فرار از منزل و زنان ویژه را از جمله مشکلات دیگر حاشیه نشینی دانست و گفت: برای مقابله با این آسیب ها باید حرفه آموزی و توانمندسازی، ایجاد اشتغال، ارائه تغذیه رایگان و درمان بیماری ها در راس فعالیت ها باشد.

وی تاکید کرد: بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، یک میلیون و ۳۵۰ هزار معتاد در کشور وجود دارد که آمار وزارت بهداشت رقم دیگری را نشان می دهد.

سیاری در خصوص ارتباط با زنان ویژه افزود: کمترین میزان ارتباط با این دسته زنان به سیستان و بلوچستان، لرستان و همدان است. همچنین بیشترین میزان حضور این دسته از زنان در استان های گلستان، تهران، البرز و کمترین در خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی و زنجان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      سی درصد یعنی چیزی حدود25 میلیون نفر-اونوقت یه نفر 3000میلیارد پول این ملتو بردار و میره به ریششون میخنده و ...خدایا معجزه ای کن

    • مردم مظلوم کشورم

      خیلی بیشتر از اینهاست ...... قابل توجه دلواپسان و مسولین ...............من که میشنوم وهرروز میبینم دارم از ناراحتی سکته میکنم وکاری ازم برنمیاد

    • بدون نام

      کیهان جان خدا نکرده نگران و دلواپس گرسنگی مردم نشیا برای قلبت خوب نیست
      بزار برای مبارزات اتخاباتی سال اینده همه نیرویت را

    • بدون نام

      بعد چطور شب‌ها خوابتان میبره

    • مهرداد

      خداییش این 30% یعنی 60% به بالا!

    • mahsa

      100%آمار مصلحتی باز منتشر کردن!!30%عددی نیس واسه ایران!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی ها هم هستند که ابرو دارن و نشان نمی دهند چقدر در سختی زندگی می کنن. همسایه ما شوهرش ماهی 1500 حقوق می گیره ماهی 1200 کرایه خونه می ده. من موندم با 1 بچه چطوری زندگی میکنه..

    • چنگیز

      سی درصد فکنم بیش از تینا باشخ

    • بدون نام

      برو بالاتراین 30درصدازچه راههایی امرارمعاش میکنندخدامیداند.

    • بدون نام

      90درصد مردم با نون خالی سیرند، به همین خاطر است که بیشتر مردم دچار سوء تغذیه و هاضمه هستند.

    • آنا

      خوبه میدونید و کاری نمیکنید...

    • سانسور نکن لطفن

      داداش بالای 90 % مردم گشنه تشریف دارن شما الن میگی؟؟؟؟؟ تو سومین کشور ثروتمند دنیا این حرفا رو کسی بزنه باید از خجالت بمیره نه راس راس بگه مردم گشنه هستند*** کاش تو تلوزیون پر از سانسور ایران حرف های راست گفته میشد*** مسئولان ...** مردم گشنه**

    • بدون نام

      به سلامتی ....

    • لیلا

      مسئله اصلی کنسرتها و مدال آوردن خانومها. خاهش می کنم ذهن مردم را با این آمار دروغین مشوش نکنید.

    • بدون نام

      چه عجب این امار رو هر چند غلط و کمرنگ انتشار دادن ...بنظرم امار گرسنگان نزدیک 50 درصده.

    • بدون نام

      راست میگی وزیر در این 4سال خیلی از مردم گرسنه اند بله آقای وزیر گرسنه اند؟چرا؟

    • بدون نام

      آفرین به مسوولان...کشوری که این همه ثروت داره...این است حق مردمی که فکر نکرده عمل میکنند...متاسفانه...ثروتی که حق این مردم است...خدا میدونه کجا خرج میشه...

    • انسان

      من یکی از گرسنه ها هستم بخدا

    • وطن

      کشوری که اینهمه منابع و ثروت داره .کشوری که اینهمه مسئولینش دم از عدالت و برابری میزنن و سنگ فقر و گرسنگی کشورهای همسایه را به سینه میزنن اطلاع از اکثریت مردمش ندارند که چگونه معیشت خود را میگذارنندو چه اوضاع فلاکت باری دارن .

    • یعقوب

      چرا دروغ میگید آقا همین چندروز قبل اعلام کردن یارانه بیست ملییون خانوار ثروتمندراقطع خواهند کرد .بااین حساب ملت همه ثروتمندن گرسنهای ایران عده ای اندک شامل بازرگانان .بازاریان مدیران دولتی وکارمندان دولت هستن.لطفا قبل ازاظهار نظر آماردرست رامطالعه بنما دکترتو خودت گوشنه ای فکر می کنی مردم هم گشنه ان!

    • علی

      چه اهمیت داره مهم اینه که ما سیریم و تو منطقه تاثیرگذار!!!

    • بی نام

      گفته که سی درصد نان خوردن ندارن. احتمالا سی درصد نیز فقط نان خالی سر سفره میزارن، که منظورش از سی درصد اینها نیستن

    • عباس از خوزستان

      کلا آمارهای مسئولین ما همیشه پاینتر از حد واقعی بوده و الانم حتماً 60% بوده که به سی در صد تبدیلش کردن بنظرم از سیدرصد بسیار بیشتره ایران درحال تبدیل شدن به سومالیه دومه مسئولین دارند مارو به سمت جهنم هدایت می کنند

    • بدون نام

      اینارو ولش . برید ببینید تو امریکا چه کثافط کاری ایه بیاین بزنین رو بیلبورد . واقعا از دفعه اخری که این بیلبوردهای شهرداری رو دیدم خیلی رو رفاه مردم تاثیر گذار بوده .ممنون از شهردار و همه مسوولین که در راه رفاه از هیچ کمکی دریغ ندارند (البته رفاه چه کسی رو ؟ زیاد نمیدونم)

    • بدون نام

      غذابخورن سير ميشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج