۳۷۳۷۹۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

حذف تدریجی وام خودرو کلید خورد

در حالی گفته می‌شود یکی از تصمیمات جدید بانک مرکزی حذف تدریجی وام‌های خرد از جمله وام خودرو و ارائه کارت اعتباری است بسیاری از کارشناسان تاکید دارند، به‌واسطه افزایش فروش اقساطی خودرو ازسوی تولیدکنندگان، وام خودرو از مدت‌ها پیش جذابیت خود را از دست داده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: در حالی گفته می‌شود یکی از تصمیمات جدید بانک مرکزی حذف تدریجی وام‌های خرد از جمله وام خودرو و ارائه کارت اعتباری است بسیاری از کارشناسان تاکید دارند، به‌واسطه افزایش فروش اقساطی خودرو ازسوی تولیدکنندگان، وام خودرو از مدت‌ها پیش جذابیت خود را از دست داده است.

آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد در ابلاغیه اخیر بانک مرکزی، تغییراتی در روند ارائه وام‌های خرد صورت گرفته است؛ به‌طوری‌که قرار است کارت‌های اعتباری در سه سقف ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی جای این قبیل وام‌ها را بگیرند که یکی از این وام‌ها خودرو است. اما در حالی که گفته می‌شود در صورت ارائه کارت اعتباری، مشتریان دیگر قرار نیست با سیستم بوروکراتیک و سختگیرانه بانک‌ها برای دریافت وام دست‌وپنجه نرم کنند که برخی کارشناسان معتقدند، به‌واسطه تغییر شرایط اقتصاد کشور و همسو با آن تغییر شرایط بازار خودرو، دریافت وام خودرو از بانک‌ها مدت‌هاست که جذابیت خود را از دست داده است.

کارشناسان اصلی‌ترین دلیل این موضوع را افزایش فروش اقساطی خودروهای داخلی ازسوی خودروسازان عنوان می‌کنند. در این میان اما کارشناسان دوعامل دیگر را نیز در کاهش جذابیت وام خودرو از سوی مصرف‌کنندگان مطرح می کنند.

اولین عامل به میزان وام‌ پرداختی به مشتریان برمی‌گردد و اینکه با توجه به رشد قیمت خودرو، ۱۵ میلیون تومان کفاف خرید خودرو را نخواهد داد. به‌خصوص اینکه بانک‌ها تنها ۶۰ درصد قیمت خودرو را به مشتری پرداخت می‌کنند که به برخی خودروها مبلغ ۱۵ میلیون تومان نیز تعلق نمی گیرد. عامل سوم اما شرایط سخت‌گیرانه بانک‌ها در ارائه وام به مشتریان عنوان می‌شود که همین عامل نیز از جذابیت وام خودرو کاسته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      امیدوارم این بانکها که بهتره بهشون بگیم .... زودتر ورشکست بشن و بخاک سیاه بشینن

    • هموطن

      انشاله ،انگار سرگردنه هست هرکاری که بخوان میکنن خون مردم رو به جوش آوردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج