جاباما
۳۷۵۳۶۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

شناگر آمریکایی چند میلیون دلار از دست داد

اقدام جنجال برانگیز شناگر معروف آمریکایی در المپیک ۲۰۱۶ ریو که به دروغ اعلام کرده بود در برزیل هدف سرقت مسلحانه قرار گرفته است، سبب شد تا وی میلیون دلار از درآمد خود را از دست دهد.

ایرنا: «رایان لوچت» شناگر معروف آمریکایی به همراه سه شناگر دیگر هفته گذشته در جریان بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو ابتدا اعلام کردند: هدف سرقت مسلحانه قرار گرفتند.

پلیس برزیل پس از تحقیقات و کشف تناقضاتی در شهادت این چهار نفر، ساختگی بودن اظهارنظر آنها را ثابت و اعلام کرد: هیچ شواهدی در تایید سرقت مسلحانه از رایان لوچت و سه شناگر دیگر آمریکایی بدست نیاورده است.

پلیس برزیل همچنین اعلام کرد: این ورزشکاران مست بوده و اقدام به تخریب یک پمپ بنزین کردند و سپس با نگهبانان پمپ بنزین مواجهه شدند. نگهبانان مسلح پمپ بنزین نیز خواستار پرداخت هزینه خسارت وارد شده به پمپ بنزین شدند.

کمیته ملی المپیک آمریکا بلافاصله پس از این اتفاق، با عذرخواهی از رفتار شناگران آمریکایی در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو، اقدام آنها را غیرقابل پذیرش خواند.

این موضوع بازتاب گسترده ای در رسانه های آمریکایی داشت. روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» ۲۹ مرداد ماه در صفحه اصلی خود این شناگر را یک «آمریکایی زشت» همراه با عبارت «دروغگو» خطاب کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی بی بی سی، حامیان مالی این شناگر آمریکایی اعلام کردند: به دلیل دروغگویی، به قراردادهای خود با وی پایان می دهند.

«رایان لوچت» چهار حامی قدرتمند مالی داشت.
او 12 مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد و میلیون ها دلار از قرارداد با حامیان مالی خود درآمد داشته است.

بزرگترین حامی «لوچت» در بیانیه ای اعلام کرد: نمی توانیم از رفتار او که خلاف ارزش های شرکت است چشم پوشی کنیم.

لوچت 32 ساله هم که چاره ای جز پذیرش اشتباه خود ندید، اعلام کرد: به تصمیم حامی مالی خود احترام می گذارد.

سه حامی مالی دیگر این شناگر آمریکایی نیز اعلام کردند: تصاویر او را از پایگاه اطلاع رسانی خود برداشته اند و قرارداد خود را با لوچت تمدید نخواهند کرد.

ارزش قراردادهای حامیان مالی شناگر آمریکایی ذکر نشد، اما مجله اقتصادی «فوربز» آمریکا در محاسبات خود نوشت که در المپیک 2012 لندن، لوچت حدود دو میلیون دلار از حامیان مالی به دست آورده است.

هر چند عملکرد این شناگر آمریکایی در المپیک ریو به بازی های المپیک لندن نرسید، ولی «فوربز» تخمین زد که حامیان مالی او بین یک تا دو میلیون دلار برای وی درآمد خواهند داشت.
لوچت در چهار دوره بازی های المپیک حضور داشته است و بعد از «مایکل فلپس» موفق ترین شناگر تاریخ شنای آمریکا است. وی ششمین مدال طلای خود را در شنای آزاد ۴ در ۲۰۰ متر امدادی مردان در ریو کسب کرد. او سه مدال نقره و سه برنز و پنج مدال طلای المپیک را در کارنامه دارد.

یکی از حامیان مالی لوچت نیز گفت: از موفقیت های بی شمار او قدردانی می کنیم و امیدواریم که از این تجربه، درس گرفته باشد.

بازی های المپیک ۲۰۱۶ به میزبانی ریودوژانیرو از ۱۵ تا ۳۱ مرداد برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج