۳۷۵۴۰۴
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

تکنولوژی دیجیتال و سرعت در پروژه‌های ساخت‌وساز!

کارمندان شرکت ساخت‌وساز گیلبین (Gilbane)، یک شرکت ساخت‌وساز تجاری در پراویدنس، ایالت رودآیلند، معمولاً از نقشه‌های کاغذی و یا مدل‌های دیجیتالی که بر روی کامپیوتر و یا آی‌پدها قابل ‌مشاهده‌اند، استفاده می‌کند. اما جان مایرز مدیر ارشد گیلبین با استفاده از کامپیوتر واقعیت افزوده مایکروسافت، هولولنز (HoloLens)، امکان مشاهده‌ی دقیق‌تری را یافته است.

وب سایت بیتلاگ - فرید کریمی: کارمندان شرکت ساخت‌وساز گیلبین (Gilbane)، یک شرکت ساخت‌وساز تجاری در پراویدنس، ایالت رودآیلند، معمولاً از نقشه‌های کاغذی و یا مدل‌های دیجیتالی که بر روی کامپیوتر و یا آی‌پدها قابل ‌مشاهده‌اند، استفاده می‌کند. اما جان مایرز مدیر ارشد گیلبین با استفاده از کامپیوتر واقعیت افزوده مایکروسافت، هولولنز (HoloLens)، امکان مشاهده‌ی دقیق‌تری را یافته است.

اخیراً هنگامی‌که مایرز با استفاده از هولولنز به نمونه‌های یک پروژه نگاهی انداخته بود، مشاهده کرد که قالب‌های فولادیی که شرکت در نظر داشت برای استفاده در دیوارهای ساختمان سفارش بدهد، بیش‌ از حد بلند طراحی ‌شده‌اند. بامطلع شدن زودتر از این موضوع، شرکت می‌توانست از تأمین‌ کننده بخواهد، قالب‌های فلزی کوتاه‌تری را ارسال کند، تا اینکه ده‌ها نفر از کارگران شرکت را برای تنظیم اندازه این قالب‌ها به کار گیرد.

مایرز تخمین می‌زند، این باعث صرفه‌جویی ۵۰۰۰ دلاری در هزینه‌های نیروی کار خواهد شد. ساخت‌وساز یکی از صنایعی است که از حداقل میزان خودکارسازی برخوردار است اما واقعیت افزوده ممکن است شروع به تغییر این صنعت نماید. ابزارهایی مانند هولولنز، که تصاویر هولوگرافی را در محیط فیزیکی کاربر قرار می‌دهند، می‌توانند به افزایش بازدهی این صنعت ۱۰ تریلیون دلاری کمک کنند، تا امکان اجرای پروژه‌هایی با بودجه‌ی کمتر و پیش از برنامه را داشته باشند.

گیلبین یکی از اولین شرکت‌ها در این زمینه است که این تکنولوژی را مورد آزمایش قرار می‌دهد. شرکت مهندسی AECOM، شرکت طراحی و معماری گنسلر (Gensler) و شرکت ساخت‌ و ساز و مهندسی چین نیز اعلام کرده‌اند که در حال آزمایش هولولنز هستند.

گیلبین می‌گوید، هولولنزهای ۳۰۰۰ هزار دلاری که اواسط ماه ژوئن دریافت کرده، ارزش خودشان را نشان داده‌اند. شرکت این را پس از مشاهده‌ی مدل‌های سه‌بعدی اندازه واقعی آکادمی STEM دیربورن در رابطه با یک مدرسه ۷۰ میلیون دلاری با مساحت ۱۲۰ هزار فوت مربع که در حال ساختش در بوستون است (همانی که مایرز متوجه موضوع قاب‌های فلزی‌اش شده بود) اعلام کرد. وی می‌گوید: «آن مدل توجه را به هولولنز جلب کرد.»

سو کلاوینز معاون ارشد گیلبین، می‌گوید، همچنین هولولنز می‌تواند قبل از شروع عملیات ساخت یک ساختمان برای تشخیص عیب‌ها در کانال‌ها و لوله‌ها در سقف‌ها که معمولاً یک فرایند پیچیده است و زمانی بیش ‌از پیش‌بینی به طول می‌انجامند و همچنین در ساختمان‌هایی که دیوارهای پرده شیشه‌ای دارند و گاهی اوقات به بیش از ۱۰ پیمانکار مختلف برای ساخت نیاز پیدا می‌کنند، مورد استفاده قرار گیرد.

عمار هانسپال، معاون ارشد شرکت نرم‌افزاری اتودسک که داده‌های تجسمی ساختمان را که برای استفاده از این سیستم لازم است را تأمین می‌کند، می‌گوید: «درنهایت سازندگان قادر به پوشیدن هولولنز در محل ساخت‌وساز و مشاهده‌ی سریع آن خواهند بود.»

اگر افراد امکان نوشتن مستقیم بر روی عکس‌های سه‌بعدی را داشته باشند، بررسی مدل‌های ساخت‌وساز از طریق هولولنز بسیار مفیدتر خواهد بود.

تریمبل، شرکت تکنولوژی که نرم‌افزار محبوب مدل‌سازی SketchUp را به فروش می‌رساند، این امکان را به کاربرانش داده است. کاربران می‌توانند نواحی موردنظر را در مدل‌های ساختمان SketchUp با آیکون‌های مجازی دایره‌ای علامت‌گذاری کرده، کلیپ‌های صوتی کوتاهی را ضبط کنند و در آن دلیل کار خود را توضیح دهند. اویاد الماگور - مدیر کسب‌وکار هولولنز تریمبل - می‌گوید: درنهایت، این افراد ممکن است امکان استفاده از دست برای جابه‌جا کردن المان‌ها در تصاویر مجازی و مشاهده‌ی سریع طرح را داشته باشند.

کلاوینز می‌گوید: «ما می‌خواهیم بهبود هولولنز را به‌عنوان یک ابزار کمکی در ساخت‌ و ساز مشاهده کنیم. البته این نه‌تنها یک ابزار جدید بلکه یک جهش نسبت به کاری که پیش‌ از این انجام می‌دادیم، است.»
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
تکنولوژی دیجیتال و سرعت در پروژه‌های ساخت‌وساز!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج