۳۷۵۷۱۴
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

زادروز بزرگترین ستاره های دنیا در هفته ای که گذشت

«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»

طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از مدونا، «ملکه پاپ»، بگیرید تا رابرت ردفورد، بازیگر هالیوودی، که هفته پیش هشتاد ساله شد! در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

برترین ها: طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از مدونا، «ملکه پاپ»، بگیرید تا رابرت ردفورد، بازیگر هالیوودی، که هفته پیش هشتاد ساله شد! در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم:

تولد ۵۶ سالگی شان پن در روز ۱۷ اوت

شان جاستین پن، بازیگر، فیلمساز و فعال سیاسی آمریکایی، برنده دو جایزه اسکار برای بازی در فیلم های درام اسرارآمیز «رودخانه میستیک» در سال 2003 و فیلم زندگینامه ای «میلک» در سال 2008، روز هفدهم اوت، 56 ساله شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»
اولین بار با بازی در فیلم کمدی «دوران زودگذر در دبیرستان ریجمونت» در سال ۱۹۸۲ دیده شد و بعدها در نقش های اول فیلم هایی مانند «راه کارلیتو» (۱۹۹۳)، «راه رفتن مرد مرده» (۱۹۹۵)، «من سم هستم» (۲۰۰۱) و «۲۱ گرم» (۲۰۰۳) هنرنمایی کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»
پن در کودکی با بازیگرانی مانند چارلی شین و امیلیو استیوز دوست بود که با آنها فیلم های کوتاهی ساخته است. اولین حضور تلویزیونی اش در اپیزودی از سریال «خانه کوچک» در سال 1974 بود. اولین تجربه کارگردانی اش با فیلم بلند «دونده سرخپوست» بود که بعد از آن فیلم های دیگری مانند، «نگهبان گذرگاه» (1995)، «قول» (2001) و «به سوی طبیعت وحشی» (2007) را ساخت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»
شان پن نسبت به اقدامات جورج دبلیو بوش و خشونت اعمال شده در عراق اعتراض داشت و یکی از برجسته ترین مخالفان سیاست های او بود. وی با سازمان یونیسف همکاری دارد و در جریان توفان کاترینا و زلزله هائیتی کمک های شایانی به قربانیان نمود.
پن از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۹ همسر مدونا، بازیگر و پاپ استار آمریکایی بود. بعدها با رابین رایت ازدواج کرد ولی در سال ۲۰۱۰ از او جدا شد. در سال ۲۰۱۵ برای مدت کوتاهی با شارلیز ترون نامزد کرد. او پسری به نام هاپر و یک دختر به نام دیلان دارد. دارایی خالص او ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

تولد ۸۰ سالگی رابرت ردفورد در روز ۱۸ اوت

ستاره فیلم «بوچ کسیدی و ساندنس کید» 80 ساله شد! این بازیگر افسانه ای، کارگردان، تهیه کننده، طرفدار محیط زیست و از همه مهمتر موسس جشنواره فیلم ساندنس، روز هجدهم اوت 1936 در سانتا مونیکای کالیفرنیا زاده شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»
وی قبل از آنکه نقشی در فیلم سینمایی «شکار جنگی» نقشی بدست آورد، در پروژه های تلویزیونی مختلف کار کرده بود و هفت سال بعد با اکران فیلم «بوچ کسیدی و ساندنس کید» تبدیل به ستاره بزرگی شد. او نقش ساندنس کید را در مقابل بوچ کسیدی با بازی پل نیومن جان بخشید.
این فیلم نامزد هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد و چهار جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی فیلم، بهترین ترانه و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را برد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»
حرفه بازیگری ردفورد در اوایل دهه هفتاد رشد بیشتری کرد و در فیلم هایی مانند «نامزد» و «آنطور که بودیم» بازی کرد که در این فیلم دوم، همبازی باربارا استرایسلند شد. «آنطور که بودیم» در سال 1973 اکران شد، یعنی همان سالی که «نیش» اکران شد، فیلمی که ردفورد در آن با نیومن همبازی شد. به همین طریق بود که ردفورد نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را بدست آورد.

در عرض چند سال پس از آن، وی در فیلم اقتباسی «گتسبی بزرگ» و درام «همه مردان رئیس جمهور» و چند فیلم دیگر نقش آفرینی کرد. دهه هشتاد دوره مشهورترین فیلم های رابرت ردفورد بود: فیلم کلاسیک بیسبال «استعداد ذاتی» و درام رمانتیک «از درون آفریقا» با بازی مریل استریپ از دیگر فیلم های او بودند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»
بعد از آن نیز، دیگر فیلم هایش شامل «پیشنهاد بیشرمانه»، «از نزدیک و شخصی»، «نجوای اسب» و « جاسوس بازی» می شدند. طرفداران فیلم های مارول او را با بازی در نقش الکساندر پیرس در دومین دنباله فیلم «کاپیتان آمریکا» می شناسند. در حال حاضر ردفورد فیلم «اژدهای پیت» محصول دیزنی را روی پرده دارد.

گذشته از کار جلوی دوربین، ردفورد چندین فیلم را کارگردانی نموده که از آن جمله می توان به «مردم عادی»، «رودخانه ای از میان آن می گذرد»، «مسابقه تلویزیونی»، «نجوای اسب» و «افسانه بگر ونس» اشاره کرد. او جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم «مردم عادی» (۱۹۸۰) دریافت کرد و نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای «مسابق تلویزیونی» (۱۹۹۴) شد. او در سال ۲۰۰۲ یک اسکار افتخاری نیز دریافت کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»
یکی از مهمترین اقدامات او تأسیس موسسه ساندنس است که هر ساله جشنواره فیلم ساندنس را در یوتا برگزار می کند. وی دو بار ازدواج کرد که از ازدواج اولش با لولا ون وگنن چهار فرزند به نام های اسکات، شاونا، دیوید و ایمی و هفت نوه دارد. دارایی خالص رابرت ردفورد، 170 میلیون دلار برآورد شده است.

تولد 47 سالگی ادوارد نورتون در روز 18 اوت

ادوارد هریسون نورتون، بازیگر و فیلمساز آمریکایی، زاده هجدهم اوت ۱۹۶۹، در بوستون، ایالات ماساچوست آمریکا، ۴۷ ساله شد. این آقای بازیگر برای بازی در فیلم های «ترس کهن» (۱۹۹۶)، «تاریخ مجهول آمریکا» (۱۹۹۸) و «مرد پرنده ای» (۲۰۱۴) سه بار نامزد جایزه اسکار شده و در فیلم های مشهور و به یاد ماندنی دیگری از جمله «همه می گویند دوستت دارم» (۱۹۹۶)، «مردم علیه لری فلینت» (۱۹۹۶)، «باشگاه مشت‌زنی» (۱۹۹۹)، «اژدهای سرخ» (۲۰۰۲)، «ساعت بیست و پنجم» (۲۰۰۲)، «قلمرو بهشت» (۲۰۰۵)، «شعبده‌باز» (۲۰۰۶)، «قلمرو طلوع ماه» (۲۰۱۲)، «هتل بزرگ بوداپست» (۲۰۱۴) نقش آفرینی کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»
اولین تجربه کارگردانی اش فیلم «حفظ ایمان» (2000) بود و چند فیلم دیگر را نیز کارگردانی نموده و در نوشتن فیلمنامه اش همکاری کرده است.

نورتون برای نقشی که در فیلم «ترس کهن» در سال ۱۹۹۶ بازی کرد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل را بدست آورد و برای بازی در فیلم های «تاریخ مجهول آمریکا» و «مرد پرنده ای» نیز نامزد جایزه اسکار شد. فیلم هایی که نورتون در آنها بازی کرده و از اهمیت خاصی در سینما برخوردارند، «باشگاه مشت‌زنی»، «ساعت بیست و پنجم»، «شعبده‌باز» و «امتیاز» هستند.

قبل از آنکه به شهرت دست یابد، و زمانی که در دانشگاه ییل دانشجو بود، در چند نمایش و تئاتر بازی کرد و حتی در قایق رانی نیز در سطح رقابت مهارت داشت. در سال 1991 با مدرک کارشناسی از رشته تاریخ دانش آموخته شد و پس از آن شروع به کار برای پدربزرگش کرد.
نورتون از سال 1999 تا 2003 با سلما هایک دوست بود و در سال 2012 با شاونا رابرتسون ازدواج کرد و این زوج در مارس 2013 صاحب پسری به نام اطلس شدند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»

شاید یکی از شاهکارهایی که ادوارد نورتون در آنها نقش مهمی بازی کرده، فیلم «باشگاه مشت‌زنی» ساخته دیوید فینچر باشد که با برد پیت همبازی بود. نورتون به این مشهور است که نسبت به پذیرفتن شهرت و وضعیت سلبریتی بودنش اکراه دارد و حتی تا آنجا پیش رفته که اظهار داشته: «اگه قرار باشه یه روز مترو سوار نشم، سکته قلبی می گیرم.» دارایی خالص او 70 میلیون دلار برآورد شده است.

تولد 83 سالگی رومن پولانسکی در روز 18 اوت

رومن پولانسکی، کارگردان، تهیه کننده، نویسنده و بازیگر فرانسوی-لهستانی، زاده ۱۸ اوت ۱۹۳۳ در پاریس، فرانسه، ۸۳ ساله شد. او که با فیلم جنایی درام «محله چینی ها» محصول سال ۱۹۷۴ با بازی جک نیکولسون و فیلم های ترسناک «انزجار» (۱۹۶۵) و «بچه رزماری» (۱۹۶۸) با بازی میا فارو شناخته می شود، پس از بدست آوردن نامزدی جایزه اسکار برای اولین تجربه کارگردانی اش یعنی فیلم «چاقو در آب»، تابحال ۵ بار نامزدی جایزه اسکار، دو بفتا، چهار سزار، یک گلدن گلوب و جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن را گرفته است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»

یکی از مشهورترین فیلم های پولانسکی درام «پیانیست» با بازی مثال زدنی آدریان برودی است که برای او جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به ارمغان آورده است. قبل از آنکه او کارگردان مشهوری شود، در دوره هولوکاست و پس از آنکه پدرش را به اردوگاه اسرای نازی بردند، فرار کرد و پنهان شد.
در سال ۱۹۷۷ به آزار جنسی یک دختر ۱۳ ساله طی عکسبرداری از او در لوس آنجلس متهم شد، پس از تحمل چند ماه زندان برای بررسی روانپزشکی، با قرار وثیقه آزاد شد و به او اجازه دادند جهت کار روی یک فیلم کشور را ترک کند، در نتیجه پولانسکی به اروپا رفت و دیگر برنگشت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»

حدود سی سال بعد در سال ۲۰۰۹ به درخواست مقامات ایالات متحده در سوئیس بطور موقت دستگیر شد. همسر دومش شارون تیت توسط اعضای خانواده منسون به قتل رسید. در سال ۱۹۵۹ با همسر اولش باربارا کویاتکوفسا ازدواج کرد که زندگی شان تا سال ۱۹۶۲ ادامه داشت. در سال ۱۹۸۹ با همسر سومش امانوئل سنیه ازدواج کرد. او پسری به نام الویس و دختری به نام مورگان دارد.

دیگر فیلم هایی که او کارگردانی نموده عبارتند از: «تس» (1980)، «دیوانه وار» (1988) با بازی هریسون فورد، «دروازه نهم» (2000) با بازی جانی دپ، «اولیور توئیست» (2005) و فیلم مهیج سیاسی «سایه نویس» (2010) با بازی ایوان مک‌گرگور. دارایی خالص رومن پولانسکی 45 میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شان پن» تا «پولانسکی»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      مرسی از مطلب خوبتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج