جاباما
۳۷۵۸۴۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

فروپاشی سیاسی در کره شمالی

به دنبال درخواست پناهندگی یک دیپلمات ارشد کره شمالی در لندن، رسانه ها، مقام ها و کارشناسان کره جنوبی این اتفاق را نشانه ای از فروپاشی سریعتر نظام سیاسی کره شمالی دانستند.

خبرگزاری ایرنا: به دنبال درخواست پناهندگی یک دیپلمات ارشد کره شمالی در لندن، رسانه ها، مقام ها و کارشناسان کره جنوبی این اتفاق را نشانه ای از فروپاشی سریعتر نظام سیاسی کره شمالی دانستند.

کارشناسان و مسئولان کره جنوبی بر این باورند که ادامه این روند می تواند خطری بس بزرگ برای کره شمالی باشد.

آنان خاطر نشان کرده اند که دیپلمات هایی که پناهنده می شوند خود منابع ارزی فراوانی در اختیار دارند و این منابع در شرایطی که کره شمالی با بحران ارزی روبرو است، از این کشور دریغ می شود و به آنجا باز نمی گردد.

هفته قبل بود که اعلام شد «تائه یونگ هو» مرد شماره دو سفارت کره شمالی در لندن به همراه اعضای خانواده اش به کره جنوبی پناهنده شده است.

کره شمالی هم که به طور مشخص از این بابت حیرت زده شده بود فقط توانست این فرد را یک مجرم بنامد و بعد از آن مسئولان و رسانه های این کشور در این باره سکوت اختیار کردند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است که این فرارها و پناهندگی ها نشانه هایی از سقوط سیاسی و فروپاشی حاکمیت در کره شمالی است.

این گزارش به پناهندگی ۱۳ شهروند کره شمالی در ماه آوریل اشاره می کند که در یک رستوران در چین کار می کردند و با عبور از مرز توانستند وارد کره جنوبی شوند.

یونهاپ از قول کارشناسان آورده است که کره شمالی به سمت اضمحلال حرکت می کند زیرا منابع ارزی زیادی در اختیار ندارد و دیپلمات ها و شهروندانش بتدریج به کشورهای دیگر پناهنده می شوند و تحریم های جهانی به شدت این کشور را در معرض فشار قرار داده و آسیب پذیر کرده است.

این مطلب اضافه می کند که اگر یک نفر در کره جنوبی با ۵۰ میلیون دلار فرار کند مورد خاصی نیست اما این رقم برای کره شمالی با اهمیت است.
یونهاپ می نویسد که فراری ها و پناهنده های کره شمالی مبالغ قابل توجهی ارز را نیز از این کشور خارج می کنند و این می تواند پیامدهای سنگینی برای این کشور داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداکنه زودتربپاشه این کشورکثیف کومونیستی عقب افتاده

    • بی نام

      رییس جمهورکشورکره شمالی یه آدم روانی وعقده ایی است مثل پدرش که جنگ طلب بودووادارمیکردن حتی جای پایش رامردم ببوسن آدم ازخدابی خبراین آدماراچه به حکومت کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج