جاباما
۳۷۶۱۵
۵۸ نظر
۵۱۴۸
۵۸ نظر
۵۱۴۸
پ

سهمیه‌ های کنکور ۹۲ تشریح شد

در آزمون سراسری سال ۹۲ هر یک از داوطلبان می‌توانند براساس شرایط خود، متقاضی یکی از سهمیه‌های مصوب این آزمون باشند.

خبرگزاری فارس: در آزمون سراسری سال ۹۲ هر یک از داوطلبان می‌توانند براساس شرایط خود، متقاضی یکی از سهمیه‌های مصوب این آزمون باشند.

در آزمون سراسری سال ۹۲ چهار سهمیه مناطق، شاهد و ایثارگر، آموزگاران و بهیاران وجود دارد و داوطلبان این آزمون براساس شرایط خود می‌توانند متقاضی یکی از این سهمیه‌های مصوب باشند.

*سهمیه مناطق

شرکت کنندگان در آزمون سراسری سال ۹۲ بر اساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه جزو یکی از سهمیه‌های مناطق ۱، ۲ و ۳ محسوب می‌شوند و بر این اساس داوطلبان متقاضی سهمیه مناطق باید قسمت مربوط در بند ۱۶ فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی را علامتگذاری کنند.

بر اساس مصوبه سی و پنجمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی بر اساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی، دو سال آخر دبیرستان و هنرستان (سال دوم و سوم دبیرستان یا هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش) جزو یکی از سهمیه‌های مناطق ۱، ۲ و ۳ محسوب می‌شوند.

فارغ‌التحصیلان دوره‌های کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش که دوره پیش دانشگاهی را گذرانده‌اند، در آزمون سراسری سال ۹۲ بر اساس بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره دبیرستان و یا هنرستان (سال اول، دوم و سوم دبیرستان یا هنرستان)، که تحصیل کرده‌اند جزو یکی از سهمیه‌های مناطق ۱، ۲ و ۳ هستند.

*سهمیه شاهد و ایثارگر

رزمندگانی که بر اساس ماده ۱ و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور در آئین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از تاریخ ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ تا ۳۱ شهریورماه سال ۶۷ حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته‌اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران(سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تائید نهائی قرار گیرد.

داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان، نسبت به دریافت کد رهگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت‌نام در محلی که در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی در نظر گرفته شده است، درج کنند.

مناطق عملیاتی بر اساس مصوبات شورای عالی دفاع تعیین می‌شود.

مدت حضور یا خدمت در جبهه سربازان و پاسداران وظیفه و همچنین تعهدات و مأموریت‌های خدمتی پرسنل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی در جبهه و نیز طرح ۶ ماهه دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی‌شود.

بسیجیان فعال و عادی پایگاه‌های مقاومت بسیج، مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌شوند.

فرزندان و همسران رزمندگان (داوطلبانی که پدر و یا مادر آنان تنها دارای مدت حضور در جبهه هستند) مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی‌باشند.

کد رهگیری ۱۲ رقمی ارگان استفاده کننده از سهمیه رزمندگان(حسب مورد سپاه پاسداران و نیروهای مسلح)، برای هر آزمون و هر سال متفاوت است، لذا داوطلبان باید برای هر آزمون، کد رهگیری جدید از ارگان ذیربط دریافت دارند.

جانبازان ۲۵ تا ۶۹ درصد، فرزند و همسر جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر و خانواده شهدا (خواهر، برادر، پدر و مادر شهید) برای استفاده از سهمیه مربوط باید بر اساس ضوابط نسبت به تکمیل بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نامی اقدام کنند.

گفتنی است، این قبیل داوطلبان باید در فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی نسبت به علامتگذاری بند مربوطه اقدام کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از ثبت‌نام به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تأیید سهمیه ارسال شود و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند.

آندسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ تا ۳۱ شهریورماه سال ۶۷ حداقل ۶ ماه پیوسته و یا ۹ ماه ناپیوسته علاوه بر میزان موظفی شرکت در عملیات به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته‌اند، با تأیید بالاترین مقام هر یک از نیروهای مسلح (ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح) می‌توانند از مزایای این قانون استفاده کنند.

این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به واحدهای تابعه مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون مربوط را تکمیل کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید نهایی قرار گیرد. این قبیل داوطلبان لازم است ضمن علامتگذاری در بند مربوطه در تقاضانامه ثبت‌نامی نسبت به درج کد ۱۲ رقمی پیگیری در محل مربوط نیز اقدام کنند.

خاطرنشان می‌شود، جانبازان با درصد جانبازی حداقل ۲۵ درصد و آزادگان در صورت دارا بودن مدت حضور در جبهه، به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) مراجعه و با ارائه کارت جانبازی و یا آزادگی، فرم مخصوص استفاده از مدت حضور در جبهه را تکمیل کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام، توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تائید نهائی قرار گیرند و در گزینش نهائی به مدت جبهه معادل شده با درصد جانبازی و یا مدت اسارت اضافه شود.

ضمنا این قبیل داوطلبان نیازی به دریافت کد ۱۲ رقمی رهگیری از سپاه پاسداران را ندارند.

داوطلبان استفاده کننده از سهمیه‌های بنیاد شهید، سازمان بسیج مستضعفین و جهاد کشاورزی، در صورت عدم تأیید سهمیه به واحدهای تابعه شهرستان محل تشکیل پرونده ذیربط مراجعه کنند.

آن‌دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه شاهد و ایثارگر، یک بار در رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه آزمون سراسری (برای پذیرفته شدگان رزمنده از سال ۱۳۶۸ به بعد و برای پذیرفته شدگان سهمیه شاهد از سال ۱۳۷۶ به بعد) پذیرفته شده اند، اعم از اینکه از رشته قبولی انصراف داده و یا در رشته قبولی ثبت‌نام کرده و یا نکرده باشند، حق استفاده مجدد از سهمیه مذکور را در آزمون سراسری را ندارند.

بر اساس مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی کنکور، آن دسته از داوطلبان سنوات قبل که با استفاده از سهمیه‌های شاهد و ایثارگر در ردیف پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی دوره‌های شبانه و نیمه حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی و یا دوره‌های مجازی (به جز دوره‌های روزانه در دانشگاه‌های دولتی) قرار گرفته‌اند، در صورت انصراف از رشته قبولی خود تنها یک‌بار، مجاز به استفاده مجدد از سهمیه‌های مربوط در آزمون سراسری هستند.

فرزند و همسر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد پس از شرکت در آزمون، در صورتیکه مجاز به انتخاب رشته شوند، پس از دریافت کارنامه اولیه می‌توانند نسبت به علامتگذاری بند مربوطه در فرم انتخاب رشته اقدام کنند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از انتخاب رشته به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تأیید سهمیه ارسال شود.

بدیهی است، این قبیل داوطلبان در صورت داشتن سایر ضوابط و شرایط و کسب حدنصاب نمره علمی در ظرفیت باقیمانده سهمیه شاهد (۵ درصد) پذیرش می‌شوند و همچنین این داوطلبان نیازی به مراجعه به سایت ایثار نیز ندارند.

*سهمیه آموزگاران

آموزگاران دیپلمه رسمی (قطعی ـ آزمایشی) یا پیمانی که حداقل سه سال در مناطقی که آموزش و پرورش تعیین کرده است، خدمت کرده باشند و در حال حاضر نیز شاغل باشند، می‌توانند برای استفاده از سهمیه رشته تحصیلی راهنمایی و مشاوره دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با دریافت فرم مخصوص از نواحی و یا مناطق آموزش و پرورش (مطابق فرم شماره ۳ مندرج در صفحه ۴۳ دفترچه راهنما) و نگهداری آن نزد خود از سهمیه مزبور استفاده کنند.

لازم به ذکر است، پذیرفته شدگان رشته تحصیلی راهنمایی و مشاوره با سهمیه آموزگاران، بورسیه وزارت آموزش و پرورش نخواهند بود.

داوطلبانی که با توجه به ضوابط علاقه‌مند به استفاده از سهمیه آموزگاران در رشته راهنمایی و مشاوره باشند، لازم است علاوه بر انتخاب یکی از سهمیه‌ها، برحسب مورد وضعیت خود را با علامتگذاری قسمت مربوط در بند ۲۴ فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی مربوط تعیین کنند و مدارک لازم را نیز تهیه تا از اولویت اختصاص داده شده برای رشته ذیربط استفاده کنند.

*سهمیه بهیاران

بهیاران دارنده دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید (کار و دانش) مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش که به حرفه بهیاری اشتغال دارند، می‌توانند با تهیه گواهی لازم از سازمان متبوع و نگهداری آن نزد خود منحصرا برای ورود به رشته پرستاری از سهمیه بهیاران استفاده کنند.

مطابق مصوبات سی و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در تاریخ ۶ مردادماه سال ۸۷ این مصوبه در آزمون سراسری سال ۱۳۹۲ برای آخرین سال اجرا می‌شود.

دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی برای دارندگان مدرک دیپلم بهیاری نظام جدید(کار و دانش) و اشتغال به تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی به شرط فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال ۹۲ الزامی است.

داوطلبانی که با توجه به ضوابط، علاقه‌مند به استفاده از سهمیه بهیاران در رشته پرستاری باشند، لازم است علاوه بر انتخاب یکی از سهمیه‌ها، برحسب مورد وضعیت خود را با علامتگذاری قسمت مربوط در بند ۲۴ فرم تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی مربوط تعیین کنند و مدارک لازم را نیز تهیه کرده تا از اولویت اختصاص داده شده برای رشته ذیربط استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد باقر

      اگه میشه کارنامه کنکور سهمیه شاهد رو بذارین.

      پاسخ ها

      • مهسا

        سلام.من رتبم در سهیه جانبازی 2383 اوردم مامایی یا پرستاری دولتی یا دانشگاه آزاد میارم؟منطقه 1 هستم

    • مریم

      با 50 درصد جانبازی در رشته انسانی اگه رتبه ام 5000 بشه میتونم روانشناسی اصفهان قبول بشم؟

      پاسخ ها

      • saina

        حتما نگران نباش

    • سید عباس وکیل

      سلام، با 50 درصد سهمیه جانبازی و با تراز بین 4500 تا 5000 میتونم فناوری اطلاعات امیرکبیر قبول بشم، لطفا سریع جواب بدین

      پاسخ ها

      • فاطمه

        فکر کنم

    • علی

      سلام من با سهمیه 7درصد جانبازی شیمیایی ومدت 4سال و8ماه حظور در مناطق عملیاتی سردشت جنگ با عراق می توهنم هز سهمیه رزمندگان استفاده کنم...

    • سارا

      من فرزند رزمنده ام بابام 8سال در جبهه بوده ایثارگر هم هست چرا من نباید هیچ سهمیه ای در کنکور داشته باشم

      پاسخ ها

      • فاطمه

        منم هم درد تو ام

      • بدون نام

        منم همین طور

      • مهدی

        موافقتم

      • بدون نام

        اییییییی خدااااااا

      • مبینا

        یه جوری گله میکنی انگار ما که بابامون 3 سال جبهب بوده و 25 درصد جانبازی داره چه گلی به سرمون میزنن عزیزم

    • فاطمه

      ما 25 چرا نباید دور اول سهمیه داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • آرش

        تو دور دوم هم آنچنان تفاوتی نمیکنه!رتبم 391منطقه 1 هس ولی بازم هنوز شک دارم بتونم مکانیک تهران قبول شم یا نه!پدرم 25 درصده!

    • علی

      آیا شرکت کنندگان شاهد ضریب خاصی دارند یعنی مثلا تراز آنها در عددی مثل 1/5ضرب میشود یانه اگر نه پس سهمیه آنها چطور محاسبه میشود؟

    • عليرضا

      اي خدا اين چه وضعيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حق پدرمو خوردن!25 زدن واسش من چطوري قبول شم!تازشم داداشم نه تو كارداني نه تو كارشناسي و نه تو ارشد نتونست استفاده كنه!الان بيا ببين چه افسردگي گرفته!خداياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • بدون نام

      خیلی از شماها عوض شاکی بودن خدارو شکر کنید اگه یه نگاهی به نظرات بندازید متوجه حرفم میشید!!!!!!!!!!!
      من میخوام بدونم واسه چی خودتون درس نمی خونیدقبول شید دانشگاه خواص و رشته های خواص که مهدکودک نیستند

      پاسخ ها

      • علی

        ایول خیلی خوب گفتی آره بعضی از این ها فکر می کنن دانشگاه قبول شدن آسونه ما پدرمون در می آد تا از دانشگاه قبول شیم ولی ... واسه ی آینده ی کشورمون متاسفم

    • پوریا

      من سال دوم دبیرستان را در منطقه 2 خوانده ام و سال سوم ویش دانشگاهی را در منطقه 3 در کنکور سال 93 جزء کدام منطقه به حساب می ایم؟

      پاسخ ها

      • کاربر

        منطقه 2 حساب میشی

    • اکرم

      من که پدرم 121ماه پی در پی توی جبهه بود و 55درصد جانبازی داره چرا بای سهمیه ی کنکورم تائید نشه.کی باید رسیدگی کنه .خسته شدم

    • فاطمه

      خدایا چرا .... اخه ما .....

    • پیام

      سلام تورو خدا جواب بدید . پدر من که جانباز 25درصده وآزاده هم است من سهمیه ام برای کنکور چند درصده؟ممنون اگه زود جواب بدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    • پیام

      پدرم من جانباز 25درصد وآزاده است سهمیه من برای کنکور چند درصداست؟ تروخدا زود جواب بدید

    • بدون نام

      سلام من که در دبیرستان شاهد درس خوندم سهمیه دارم تو کنکور؟

      پاسخ ها

      • FA

        اره منم همین طوربابامهم25درصده 20ماه حضوردرجبهه!!

    • sima

      سلام رتبه ام درسهمیه خانواده شهدا90شده ایا بزشکی قبول میشم?

    • الهام کولیوند

      سلام من کنکور ازاد کارشناسی از سهمیه جانبازی استفاده کردم ایا در کارشناسی ارشد هم می توانم استفاده کنم؟

    • صالح سلوکی

      با 50 درصد جانبازی رتبم باید چند باشه که تا رشته پزشکی قبول بشم

      پاسخ ها

      • صالح سلوکی

        چرا هیچ کسی جواب سوال من رو نمیده ........

      • کاربر

        رتبت تا 300 سهمیه شاهد بشه پزشکی قبولی

    • مهدی

      سلام.من پدرم دوسال توی جبهه بوده و دارای کارت ایثار هستش به نظرتون من توی ازمون سراسری کارشناسی ارشد سهمیه دارم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همین طور

    • پریا

      با سلام.من فرزند ایثارگر قریب به 7 سال دفاع مقدس هستم.آیا سهمیه در کنکور سراسری ارشد دارم یا خیر؟؟؟تاکنون هم از سهمیه ام استفاده نکرده ام . اگر دارم چند درصد دارم؟؟؟ لطفا پاسخ را به ایمیلم بفرستید با تشکر.

    • هومن

      سهمیه جانبازی تو رتبه تاثیر داره یا انتخاب رشته؟

    • کیانا

      سلام من بابام رزمنده بوده ولی داوطلب نرفته جزء سهمیه ها میشم یا نه؟ممنون میشم جواب بدید

    • علی

      سلام
      من با درصد جانبازی 5 درصد پدرم و با توجه به اینکه جزو منطقه 3 حساب میشم درصد قبولی من تو رشته داروسازی شیراز ، چند درصده ؟
      و آیا این 5 درصد تاثیری در کنکورم داره ؟
      جوووووووووون اول تا آخرت جواب بده
      بابا استرس دارم در حد روابط بین الملله ایران و اتیوپی
      بابا زود باااااااااااااااااااااااااااااااااااش
      خدا ثواب بهت بده ، بابا عزراییل سراغت نیاد
      اصن خودم به جاش زود جواب بدین

    • اسمان

      سلام و خسته نباشید.پدرم 25درصد جانبازی داره میتونم توکنکور ارشد استفاده کنم؟موقع ثبت نام کنکور باید قسمت سهمیه را علامت بزنم یا موقع اعلام نتایج اولیه علامت بزنم؟اگه موقع ثبت نام علامت بزنم نیاز به کد رهگیزی داره؟لطفا جواب بدید.مرسی.

    • اسمان

      سلام جواب منا بدید .لطفا.چرا کسی جواب نمیده

    • مهدی

      پدرم کارت ایثار داره زمان جنگ سرباز وظیفه بوده. آیا از سهمیه ایثارگران برا آزمون ارشد سراسری می تونم استفاده کنم یا نه. ممنون میشم اگه جوابمو بدین

    • نذیر

      سلام پدر من جانباز35 % و 7 سال هم سابقه اسارت دارد من در ازمون کارشناسی از سهمیه استفاده کردم در ازمون ارشد میتونم از سهمیه استفاده کنم؟ ممنون میشم اگه جواب بدید

    • زهـــــــــــــرا

      سلام
      پدر من بمدت 1 سال و 9 ماه در جبهه بودن و کارت ایثارگری داریم
      آیا من میتونم از سهمیه ایثارگری تو کنکور استفاده کنم؟
      اگه میشه چطور؟؟؟؟
      ممنونتون میشم اگه پاسخ بدید

      پاسخ ها

      • مهدی

        تو سایت ایثار نوشته فقط خود ایثارگر شامل خانواده نمیشه

    • عرفان

      سلام . من تو کنکور 93 شرکت میکنم . سهمیه بسیج فعال اگه این دو کنکور آزاد و سراسری قاطی بشه باید چی کار کرد اگه قاطی نشه چی ؟ لطفا همه کاراشو بگید که یک وقت سهمیم از بین نره .

    • shabahang

      سلام
      پدر من جزو ایثار گرها هستش
      و تو منطقه جنگی بوده
      بالاخره سهمیه به من تعلق میگیره یا ن؟

    • نفس

      سلام من امسال پیش دانشگاهیم پدرم 25 درصد جانبازی داره تو کنکور چه قدر کمکم میکنه .منطقه 3 درس می خونم لطفا سریع جواب بدین.

      .

    • آرمان

      من پدرم 26ماه سابقه ی جبهه داره کارت ایثار هم گرفته آیا سهمیه ای شامل من میشه؟ومیتونم ازش استفاده کنم؟

    • sima

      چی شد بالاخره سهمیه دارن ایثارگرا یانه؟؟؟؟؟
      خواهشا جواب بدین دیگه...):

    • فواد حسن پور

      سلام پدر من دو سال و دوازده ماه در جبهه بوده کارت ایثارگری هم داره من متونم از سهمیه شاهد وایثارگر برای کنکور استفاده کنم

    • مهدی م

      آره

    • رزمنده

      سلام .من28ماه جبهه بودم فرزندم تو کنکور با ید از سهمیه رزمنده استفاده کند ؟درکنکور ارشد وسراسر
      لطفا زود جوابم رو بدید

    • بدون نام

      سهمیه ایثارگر به فرزند شامل نمیشه ولی به قول امام این جنگ نعمت بود برای در سنخوانها

    • مادر مهسا پرنور

      سلام دخترم فرزند شهید کارت ایثارگری داریم سال سوم هم معدلش 18/98بوده الانم ترازش بین 7200تا 9800علوی است جنددرصد احتمال قبولیش دردانشگاه تهران رشته پزشکی دارد الانم خیلی تلاش میکنه

    • amir

      سلام
      من ترم اول منطقه 2 خوندم اگه ترم دوم و دو سال بعدشو منطقه 3 بخونم کدوم منطقه میشم.

    • علی

      سلام
      لطفا بگید سهمیه ی شاهد در کنکدر93چقدره

    • فاطمه

      سلام ببخشیدمیشه بگین با این درصدای که من دارم و اینکه منطقه دو هستمو50 درصد سهمیه شاهد دارم چه رتبه ای میشم و چیا قبول میشم و کجا؟؟؟؟؟ممنونم
      ادبیات40
      عربی21
      دینی 30
      ریاضی 25
      زیست 20
      فیزیک36
      شیمی25

    • مهسا

      سلام پدرمن22ماه توی جبهه ومناطق جنگی بوده ولی جانبازنیست.
      به من توی کنکور سهمیه تعلق میگیره؟
      ترخخخخخخخدازودجواب بدین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج