۳۷۶۲۳۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

امیری: در دولت چیزی پنهان از نمایندگان نداریم

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه تعامل مجلس و دولت در حد عالی است، گفت: ما هیچ مطلبی را در دولت پنهان از نمایندگان نداریم.

خبرگزاری ایسنا:‌ معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه تعامل مجلس و دولت در حد عالی است، گفت: ما هیچ مطلبی را در دولت پنهان از نمایندگان نداریم.

حسینعلی امیری در برنامه تلویزیونی نگاه یک در پاسخ به سوالی درباره گلایه‌ها از عدم تعامل دولت با مجلس اظهار کرد: ممکن است برادری در مجلس چنین مطلبی را مطرح کرده باشد اما واقعیت کلی این است که تعامل مجلس و دولت در حد عالی است و نمایندگان هر وقت گزارش یا عدد و رقمی خواسته‌اند در اختیارشان قرار داده شده است.

وی درباره گلایه‌ها در موضوع قراردادهای نفتی بیان کرد: این قراردادها هم کاملاً مورد بحث باز قرار گرفت و اصلاحاتی که در آن انجام شد بر اساس همین بحث‌ها و نظرات کارشناسی بود. ما هیچ مطلبی را در دولت پنهان از نمایندگان نداریم و من آمادگی دارم هر نماینده‌ای از هر طیفی اطلاعاتی درباره بحث‌هایی که در مجلس باید انجام شود نیاز داشت در اختیارش قرار دهم. ممکن است یک نفر گلایه‌ای کرده باشد اما در کل تعامل در سطح کلان بسیار خوب است.

امیری با اشاره به اینکه تعامل بین مجلس و دولت برای پیشبرد اهداف کشور بسیار مهم و اساسی است، یادآور شد: در جمهوری اسلامی قانون اساسی اصل تفکیک قوا را به رسمیت شناخته اما تفاوتی که با بقیه نظام‌ها دارد این است که نظام بر اساس ولایت فقیه است و سه قوه تحت نظارت مقام معظم رهبری هستند و با تقسیم کاری که صورت گرفته تعامل بین سه قوه به ویژه قوه مجریه و قوه مقننه از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از اهدافی هم که من بر اساس توصیه رئیس جمهور تعقیب می‌کنم ارتقای سطح تعامل و همکاری دولت و مجلس است.

وی درباره بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس خاطرنشان کرد: درباره برنامه ششم یک برداشت حقوقی وجود دارد و آن این است که خصیصه بخشی از موادی که در برنامه‌های گذشته آمده بود اجرایی و خصیصه بخشی تقنینی است. آنجا که اجرایی است در حوزه دولت تعریف می‌شود و آنجا که نیاز به احکام قانونی دارد باید از مجلس حکمش گرفته شود. در تعاملاتی هم که با رئیس مجلس داریم و باید از حسن نیت آقای لاریجانی و هیئت رئیسه در این زمینه تشکر کنم، کار در حال پیش‌ رفتن است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره انتقاد رئیس مجلس از یکی از وزرا که در روزهای اخیر مطرح شده اظهار کرد: چون ما امروز با هیئت دولت در محضر مقام معظم رهبری بودیم دقیقاً در جریان این موضوع نیستم.

وی همچنین درباره راهبرد معاونت پارلمانی رئیس جمهور برای تعامل مثبت با مجلس بیان کرد: مجلس کار تقنین و نظارت را بر عهده دارد و حق سوال از وزرا، تحقیق و تفحص و استیضاح دارد. دولت تمام این حقوق را صرف‌نظر از اینکه نمایندگان در چه تبار سیاسی تعریف می‌شوند، به رسمیت می‌شناسد. بر اساس توصیه رئیس جمهور با رئیس کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برای پیشرفت کار کشور تعامل می‌کنیم.

امیری ادامه داد: تجربه نشان داده که هرجا دولت و مجلس همدل بودند کار کشور خیلی خوب پیش رفته و هرجا ناهماهنگی بوده کار کشور با مشکل مواجه شده که مردم متضرر شده‌اند. ما اهداف کلانی در این زمینه تعریف کرده‌ایم و بر آن اساس اهداف خردی هم تعیین کردیم و کار را پیش می‌بریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج