۳۷۶۳۷۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بحران در جشنواره‌ «مونترال»

در فاصله چند روز مانده به آغاز جشنواره فیلم مونترال، اغلب کارکنان در این رویداد سینمایی به صورت جمعی استعفا دادند.

خبرگزاری ایسنا: در فاصله چند روز مانده به آغاز جشنواره فیلم مونترال، اغلب کارکنان در این رویداد سینمایی به صورت جمعی استعفا دادند.

سایت خبری سی بی سی کانادا گزارش داد که کارکنان جشنواره فیلم مونترال در نامه‌ای خطاب به مسئولان برگزاری جشنواره‌ی مونترال، عدم اطمینان مالی جشنواره و ناتوانی مسئولان در ایجاد زیرساختهای مورد نیاز و پایبندی به توافق‌ها را از جمله مهم‌ترین عواملی دانسته‌اند که آنها را مجبور به اتخاذ این تصمیم کرده است.

آنها همچنین اضافه کردند که نمی‌توانند از مدیریت بی‌کفایت رئیس و بنیانگذار جشنواره یعنی «سرژ لوزیک» حمایت کنند.

«لوزیک» پیش از این عنوان کرده بود که تنها چند نفر از کارکنان استعفا داده‌اند و این موضوع مطلقا شامل تمامی تیم برگزار کننده جشنواره نمی‌شود: "این یک تهمت و افتراء است و من در تمام عمرم با تهمت سرو کار داشته‌ام. نمی‌توانم دراین‌باره اظهارنظر دیگری کنم اما جشنواره طبق برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد".

این در حالی است که تیمی که سال گذشته برای برگزای جشنواره استخدام شدند نیز اعلام کرده‌اند که دستمزدهای خود را به موقع دریافت نکرده‌اند.

جشنواره فیلم مونترال برای سالهاست نام خود رابه عنوان تنها جشنواره رقابتی در آمریکای شمالی تثبیت کرده است و از سوی فدارسیون بین المللی تهیه‌کنندگان سینما (فیاپف) نیز مورد تائید است اما از زمانی که تهیه‌کنندگان آمریکایی جشنواره فیلم تورنتو را برای نمایش فیلم‌های پائیزی خود در نظر می‌گیرند، جشنواره فیلم مونترال در سایه قرار گرفته و جنبه تجاری آن با چالش جدی رو به رو شده است.

چهلمین جشنواره جهانی فیلم مونترال که در طبقه بندی فیاپف (فدارسیون بین المللی تهیه کننده های سینما) در جایگاه به اصطلاح الف قرار داشته و همواره بابت تنها جشنواره الف آمریکای شمالی بودن به خود بالیده، در سال‌های اخیر دچار افت بسیار ی شده است و انتقادهای بی‌شماری به سرژ لوزیک مدیر و بنیانگذار جشنواره و دنیلکوشار معاون وی صورت گرفته است.

اما امسال جشنواره مونترال فیلم "سینما نیمکت" ساخته محمد رحمانیان را در بخش مسابقه خود انتخاب کرده و فیلم "هاری" ساخته امیر احمد انصاری را که پیش از این در جشنواره فیلم‌های ایرانی استانبول (۲۷ خرداد تا ۱ تیر) حضور داشته در بخش مسابقه فیلم‌های اول گنجانده است. فیلم "قصه شهرزاد" ساخته شاهین پرهامی و "لبه تیغ: افسانه بازیگران زن ایرانی" ساخته بهمن مقصودلو و محصول آمریکا در بخش مسابقه فیلم های مستند قرار دارند.

فیلم انیمیشن "مبارک" ساخته محمد رضا نجفی امامی، "باغ های زردآلو" ساخته پوریا حیدری اوره و محصول مشترک ایران و ارمنستان و "خداحافظ آنالوگ" ساخته هیوا امین نژاد که در شهریور ماه سال گذشته در جشنواره فیلم دهوک کردستان عراق به نمایش درآمده بود، در بخش سینمای جهان به روی پرده خواهند رفت.

عرضه و پخش بین‌المللی فیلم "سینما نیمکت" به عهده بنیاد سینمایی فارابی، فیلم انیمیشن "مبارک به عهده سازمان سینمایی سوره، فیلم "هاری" به عهده الهه نوبخت و فیلم "خداحافظ آنالوگ" به عهده ستاک فیلم در شهر سنندج است.

جشنواره‌ی فیلم مونترال ۴ تا ۱۵ شهریور در کانادا برپا می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج