جاباما
۳۷۶۵
۵۰۸۷
۵۰۸۷
پ

وقتی مهمان ها پشت در هستند

تميز‌كردن خانه فقط در ۱۵ دقیقه!

فرض مي‌كنيم كه يك هفته‌اي درگير بوده‌ايد و نرسيده‌ايد خانه را تميز كنيد. حالا قرار است در اين خانه كثيف مهمان بيايد و شما بايد علاوه بر فراهم كردن وسايل پذيرايي، خانه را هم تميز كنيد.

فرض مي‌كنيم كه يك هفته‌اي درگير بوده‌ايد و نرسيده‌ايد خانه را تميز كنيد. حالا قرار است در اين خانه كثيف مهمان بيايد و شما بايد علاوه بر فراهم كردن وسايل پذيرايي، خانه را هم تميز كنيد. براي اولين قدم بايد دستپاچه نشويد. به ساعت نگاه كنيد و ببينيد چقدر تا آمدن مهمان‌ها مانده. بعد بررسي كنيد و ببينيد چقدر براي پختن شام وقت داريد و با توجه به وقتي كه براي تميز كردن خانه باقي مانده، براي تميزكاري برنامه بريزيد. شما حداقل به يك ربع وقت نياز داريد. وي براي تميزكاري‌هاي كلي‌تر به وقت بيشتري نياز داريد.

با اتاق خواب چه كنيم؟

اگر ۱۵ دقيقه وقت داريد

تخت‌خواب را مرتب كنيد: لحاف را برداريد و روي ملحفه دست بكشيد تا اگر مو يا گرد و خاك به آن چسبيده جدا شود. ملحفه را روي تخت صاف پهن كنيد. بالش را پف دهيد و سر جايش بگذاريد و در آخر لحاف يا روتختي را بتكانيد و روي تخت بكشيد. اگر ملحفه يا روبالشي كثيف است، آن‌ها را در ماشين لباسشويي بيندازيد.

وسايل را جمع كنيد: در يك جهت دور اتاق بگرديد و آن را مرتب كنيد. تمام لباس‌هاي كثيف را در سبد رخت‌چرك، لباس‌ها و وسايل ديگر را در كمد بگذاريد. كتاب‌ها را در كتابخانه و وسايلي كه مربوط به اتاق‌هاي ديگر است را به جاي مخصوص خودشان انتقال دهيد.


تميز‌كردن خانه فقط در 15 دقیقه!

اگر چند ساعت وقت داريد

كمدها را سر و سامان دهيد: شما به اندازه كافي براي مرتب كردن گنجه و كمدها وقت داريد. تمام وسايل كمد را بيرون بريزيد و از اول آن‌ها را بچينيد. با اين روش لباس‌هاي كثيف يا غيرقابل استفاده يا وسايل بي‌مصرف، خودشان را نشان مي‌دهند و مي‌توانيد آن‌ها را تميز كنيد يا دور بريزيد. لباس‌ها و وسايلي كه فصل استفاده از آن‌ها گذشته است را در كمدهاي دورتر بگذاريد تا كمد دم دستي مرتب‌تر به‌نظر برسد.


اگر يك ساعت وقت داريد

زير تخت‌ها را فراموش نكنيد: اين بخش پر از گرد و غبار آلرژي‌زاست. كمي تخت را جابه‌جا و زير آن را تميز كنيد تا گرد و غبارها كاملا از بين بروند. اگر مي‌توانيد ميزها را هم جابه‌جا كنيد و زير آن‌ها را جاروبرقي بكشيد.

پنجره‌هاي فراموش شده: پرده‌ها را در ماشين لباسشويي بيندازيد و پشت و روي شيشه پنجره‌ها را پاك كنيد.

تميز كاري‌هاي نهايي: دستگيره در و كمد، كليدهاي برق و قاب عكس‌ها را تميز كنيد.


با اتاق پذيرايي چه كنيم؟

اگر ۱۵ دقيقه وقت داريد

مرتب كنيد: با سبد رخت‌چرك‌ها و يك پلاستيك زباله دور خانه راه بيفتيد و هر چه لباس كثيف و آشغال در خانه هست را جمع كنيد.

يك گردگيري سريع: اگر وسيله گرد‌گيري سريع مثل گو داستر يا پر گردگيري داريد با آن به سرعت منزل را گرد‌گيري كنيد. اگر نداريد هم گردگيري با يك دستمال مرطوب كه وقت خيلي بيشتري نخواهد گرفت. لازم نيست همه جا را گردگيري كنيد. روي ميزها و تلويزيون براي اين شرايط كافي به‌نظر مي‌رسد.

يك حقه كوچك: كوسن‌هاي روي مبل‌ها را برداريد و به آن‌ها حجم دهيد. اين كار بيشتر از چيزي كه فكر مي‌كنيد منزل شما را مرتب نشان مي‌دهد.


تميز‌كردن خانه فقط در 15 دقیقه!

اگر نصف روز وقت داريد

به پنجره‌ها برسيد: پرده‌ها را درآوريد و در ماشين لباسشويي بيندازيد. پشت و روي شيشه‌ها را با شيشه‌پاك‌كن و روزنامه يا يك دستمال پاك كنيد.

گردگيري دقيق‌: قفسه‌ها، كتابخانه و بوفه‌ها را با يك دستمال مرطوب گردگيري كنيد.

نقاط پنهان را تميز كنيد: مبلمان سنگين را بلند و زير آن‌ها را تميز كنيد. تخت‌خواب‌ها را جا به جا كنيد و پشت آن‌ها را جاروبرقي بكشيد. فرش‌ها را هم برداريد و گرد و خاك زير آن‌ها را بگيريد.


اگر 30 دقيقه وقت داريد

معجزه جاروبرقي: به تمام كارهاي بالا يك جاروبرقي كشيدن سريع را هم اضافه كنيد. مبل‌ها را تميز كنيد و بعد تمام كف خانه را با جاروبرقي تميز كنيد. اگر وقت شما كافي نيست از جارو كشيدن اتاق‌هايي كه ديده نمي‌شوند، صرف‌نظر كنيد.

ماپ‌ياتي را فراموش نكنيد: با يك بخارشو، تي يا ماپ، كف خانه را برق بيندازيد.


اگر يك ساعت وقت داريد

وسايل را تميز كنيد: با برس جاروبرقي روي مبل‌ها را جارو بكشيد. پشت مبل‌ها و زير ميز و صندلي را هم جاروبرقي بكشيد. پرده‌ها را با برس مخصوص جاروبرقي تميزكنيد. آينه‌ها و قاب‌عكس‌ها را دستمال بكشيد و لابه‌لاي صندلي‌ها و جاهاي باقي‌مانده را گردگيري كنيد.


تميز‌كردن خانه فقط در 15 دقیقه!

آشپزخانه

  • اگر 15 دقيقه وقت داريد
مرتب كنيد: ظرف‌هاي روي كابينت و ماهي‌تابه و قابلمه‌هاي روي گاز را جمع كنيد و داخل سينك بگذاريد. آشغال‌ها را هم جمع كنيد و در سطل زباله بيندازيد.

ظرف‌هاي كثيف: ظرف‌ها را بشوييد يا در ماشين ظرفشويي بگذاريد. بعد از آن سينك را با اسكاچ و مايع ظرفشويي بشوييد. اگر لازم است، بگذاريد ظرف‌ها و سينك خيس بخورند و بعد از تميز كاري به آن‌ها برسيد.

پاك كنيد: با يك دستمال روي كابينت‌ها را تميز كنيد.

  • اگر 30 دقيقه وقت داريد
سطل زباله: كيسه زباله را بيرون بياوريد و كنار بگذاريد و كيسه جديد در سطل بگذاريد و همچنين ظرف‌ها را از جا ظرفي يا ماشين ظرفشويي بيرون بياوريد و سر جاي خود بگذاريد.

به يخچال برسيد: با يك دستمال مرطوب لكه‌هاي روي دستگيره در يخچال و بدنه آن را پاك كنيد. اين كار آشپزخانه شما را تميزتر نشان مي‌دهد.

كف را از ياد نبريد: آشغال‌هاي كف آشپزخانه را با جارو‌برقي جمع كنيد و ماپ‌ياتي بكشيد.

  • اگر يك ساعت وقت داريد
گاز را تميز كنيد: بخش‌هاي فلزي گاز را درآوريد، بشوييد و بگذاريد خشك شوند. با يك پاك‌كننده گاز يا اسكاچ و مايع ظرفشويي گاز را تميز كنيد و با يك دستمال خشك كف‌ها را پاك كنيد. بخش‌هاي فلزي را سر جاي‌شان بگذاريد.

كابينت‌ها را پاك كنيد: در كابينت‌ها را با يك دستمال و ماده پاك‌كننده تميز كنيد تا لكه‌هاي جاي انگشت كاملا از بين بروند.


تميز‌كردن خانه فقط در 15 دقیقه!

سرويس بهداشتي

  • اگر 51دقيقه وقت داريد
با سينك شروع كنيد: با يك اسكاچ و پاك‌كننده‌اي مثل پودر لباسشويي، سينك و شيرآلات را تميز كنيد. توالت‌ها را با برس مخصوص و شوينده تميز كنيد و سيفون را بكشيد. لبه توالت فرنگي را دستمال بكشيد.

به حوله‌ها برسيد: حوله‌هاي دستشويي را برداريد و جای آن‌ها حوله تمیز بگذارید. دستمال توالت‌ها را هم عوض كنید و از دستمال تازه استفاده كنید.
  • اگر ۳۰ دقیقه وقت دارید
آینه‌ها را برق بیندازید: با یك دستمال تمیز و شیشه پاك‌كن آینه‌ها را تمیز كنید. تمیز كردن آینه‌ها تمیزی حمام شما را نشان می‌دهد.

رسوب‌ها را از بین ببرید: با یك پاك‌كننده قوی یا جوش شیرین و آب، وان را تمیز كنید تا رسوب‌ها كاملا از بین بروند.

شوینده‌ها را سر و سامان دهید: صابون‌ها را بردارید و جای آن‌ها را تمیز كنید. قوطی‌های شامپو و مواد آرایشی دیگر را بررسی كنید و آن‌هایی كه تمام شده‌اند را دور بیندازید.
  • اگر یك ساعت وقت دارید
كف را بشویید: معمولا كف حمام راه‌آب دارد. كف حمام آب بریزید و با كمی شوینده آن را بشویید و باز هم آب بریزید تا كف‌ها از بین بروند. اگر كف حمام شما راه آب ندارد آن را با ماپ‌تابي تمیز كنید.
اگر نصف روز وقت دارید

به دیوارها برسید: كف حمام همیشه روی دیوارها خشك می‌شود. اگر وقت كافی دارید، با اسكاچ دیوارها را تمیز كنید تا اثرات كف از بین برود. زه‌كشی بین كاشی‌ها را می‌توانید با خمیر جوش‌شیرین و آب تمیز كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج