جاباما
۳۷۶۵۳۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برتری مخفی اندروید ۷.۰ نسبت به iOS

از زمان عرضه نسخه‌های اولیه‌ی اندروید تا‌کنون که جدیدترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل، اندروید ۷.۰ نوقا، معرفی شده، بهبودها و تغییرات مثبت فراوانی در سیستم‌عامل موبایلی گوگل اعمال شده است. اما اندروید ۷.۰ یک ویژگی مخفی دارد که باعث شده این سیستم‌عامل نسبت به iOS بهتر به نظر برسد.

zoomit.ir - مجتبی بوالحسنی: از زمان عرضه نسخه‌های اولیه‌ی اندروید تا‌کنون که جدیدترین نسخه‌ی این سیستم‌عامل، اندروید ۷.۰ نوقا، معرفی شده، بهبودها و تغییرات مثبت فراوانی در سیستم‌عامل موبایلی گوگل اعمال شده است. اما اندروید ۷.۰ یک ویژگی مخفی دارد که باعث شده این سیستم‌عامل نسبت به iOS بهتر به نظر برسد.
برتری مخفی اندروید 7.0  نسبت به iOS

چندین سال است که دو سیستم‌عامل اندروید (Android) و آی‌اواس (iOS) از نظر رابط کاربری در یک جدال به سر می‌برند. اینکه کدام سیستم‌عامل برتر از دیگری است، بستگی به کسی دارد که از او این سوال را بپرسید، اما یک ویژگی مخفی که در کد اندروید ۷.۰ نوقا مشاهده شده، نشان می‌دهد که سیستم‌عامل موبایلی گوگل کمی بالاتر از رقیب خود یعنی iOS قرار گیرد.

وب‌سایت اندرویدپلیس، جزئیات و اسکرین‌شات‌هایی را از بخشی مخفی که مخصوص سفارشی‌سازی نوار ناوبری (Navigation Bar) است منتشر کرده که این ویژگی در کد اندروید نوقا دیده شده است. قابلیت یاد شده در حال حاضر هنوز فعال نیست چراکه احتمالا کدهای مربوط به آن فعلا کامل نشده‌اند، اما یکی از فاش‌کننده‌های این اطلاعات، ویژگی مورد بحث را به حالت فعال درآورده و از آن تصاویر اسکرین‌شات تهیه کرده است.

ظاهرا بخش سفارشی‌سازی نوار ناوبری، بسیار قدرتمند طراحی شده است. تمامی دکمه‌های بخش ناوبری را با استفاده از این قابلیت می‌توان حذف کرد و به جای هر دکمه، موارد دیگری از جمله حافظه کلیپ‌برد یا تغییر دهنده‌ی زبان صفحه‌کلید را جایگزین کرد. کدهای کلیدی همچنین به شما اجازه می‌دهند تا برخی از علمیاتی که با کلید‌های کیبورد انجام می‌پذیرند را به صورت یک دکمه در نوار ناوبری، قرار دهید. اساسا، می‌توان با استفاده از این ویژگی‌، در نوار ناوبری اندروید، موارد مختلفی را قرار داد تا بدین طریق، دسترسی به بخش‌های ضروری و پر استفاده کاربر آسان‌تر و سریع‌تر شود.

هنگامی که تصمیم گرفتید هر دکمه در بخش ناوبری اندروید، چه عملیاتی را انجام دهد، می‌توانید این دکمه‌ها را بر اساس ترتیبی که ترجیح می‌دهید، تنظیم کنید. این تغییر، یک تغییر بسیار بزرگ برای اندروید محسوب می‌شود، چراکه چندین سال است دکمه‌های بخش ناوبری این سیستم‌عامل، همیشه ثابت بوده‌اند. از آنجا که رفته رفته شاهد این هستیم که دکمه‌های فیزیکی در محصولات اندرویدی جای خود را به کلید‌های نرم‌افزاری داده‌اند، تغییر یاد شده محسوس‌تر خواهد شد.

امکان سفارشی‌سازی دکمه‌های ناوبری برای سیستم‌عامل اندروید یک گام بسیار مشخص محسوب می‌شود. اصل بخش ناوبری در اندروید، کمی قدیمی است و نیز مسلما فضای زیادی را در رابط کاربری اشغال می‌کند. اما اضافه شدن گزینه‌ای برای سفارشی سازی دکمه‌های این بخش، باعث می‌شود تا اندروید بیش از قبل سریع‌تر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج