۳۷۶۵۵۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حسن بیگی :

بدعهدی آمریکا در برجام به ضررشان است

نایب‌رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام به ضرر خودشان است، چون ما ظرف ۶ ماه می‌توانیم به شرایط قبل از توافق هسته‌ای برگردیم.

خبرگزاری فارس: ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان و نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: پیرو وظایفی که مجلس به کمیسیون امنیت ملی برای بررسی مسائل هسته‌ای کشور واگذار کرده است، به همین دلیل تقریباً هر هفته هیأت‌هایی از سوی کمیسیون برای بازدید از مراکز و سایت‌های هسته‌ای کشور اعزام می‌شوند تا وضعیت صنعت هسته‌ای کشور مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیش از این از برخی سایت‌های هسته‌ای مانند نطنز و فردو بازدید داشته است و ان‌شاءالله هفته آینده هم از یکی از سایت‌های هسته‌ای کشور بازدید خواهیم داشت.

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه دانشمندان ما اقدامات بسیار مناسبی انجام دادند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از این در تذکراتی که داشتند فرمودند که نمی‌شود به آمریکایی‌ها و غربی‌ها اعتماد کرد، باید در جریان اجرای برجام توافق هسته‌ای به تذکرات ایشان توجه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان انرژی هسته‌ای کشورمان به مُرِّ توافقنامه هسته‌ای عمل و آن را اجرایی کرده است، تأکید کرد: طبق مفاد برجام، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در بخش تحقیقاتی دانش هسته‌ای به کار خود ادامه دهد و کار تحقیقاتی را همزمان با کشورهایی همچون چین و روسیه همچنان داشته باشد، در بخش تحقیقاتی دانش هسته‌ای خوشبختانه پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و به مطالعات و جایگاه مناسبی رسیده‌ایم.

حسن‌بیگی اضافه کرد: از آنجایی که ممکن است آمریکایی‌ها در برجام زیر قول‌شان بزنند و بدعهدی کنند، پیش‌بینی‌هایی انجام شده که در این شرایط سریعاً بتوانیم به شرایط قبل از برجام برگردیم، این آمادگی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و ما هم در بررسی‌هایمان به این نتیجه رسیدیم که در کمتر از ۶ ماه می‌توانیم به شرایط قبل از برجام برمی‌گردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ هزار سو تولید داریم و جای هیچ نگرانی وجود ندارد، آمریکایی‌ها بدانند اگر بخواهند بدعهدی کنند، خودشان ضرر می‌کنند و ما خیلی سریع می‌توانیم به شرایط قبل از برجام برگردیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج