۳۷۶۶۹۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

هنوز نقدینگی به بازار سرمایه بازنگشته

مدتی است نرخ سود سپرده های بانکی تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است . یکی ازفعالان بازار سرمایه با اشاره به این موضوع می‌گوید «با کاهش سود سپرده‌ها باید مقداری از نقدینگی به سمت بازار سرمایه بازمی‌گشت اما این اتفاق رخ نداده که این موضوع از بی‌اعتمادی مردم به بورس نشان دارد.»

خبرگزاری ایسنا: مدتی است نرخ سود سپرده های بانکی تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است . یکی ازفعالان بازار سرمایه با اشاره به این موضوع می‌گوید «با کاهش سود سپرده‌ها باید مقداری از نقدینگی به سمت بازار سرمایه بازمی‌گشت اما این اتفاق رخ نداده که این موضوع از بی‌اعتمادی مردم به بورس نشان دارد.»

«محمد ابراهیم قربانی فرید» با اشاره به کم شدن نرخ سود سپرده‌های بانکی، گفت: با اینکه مدتی است از کاهش سود سپر ده‌ها ی بانکی می‌گذرد اما تا کنون نقدینگی به بازار سرمایه بازنگشته است . این موضوع نشان می‌دهد که هنوز اعتمادِ مردم به بورس مثل سابق نیست.

او با بیان اینکه دولت و سازمان بورس باید اقداماتی انجام دهند که اعتماد سلب شده مردم از بازار سرمایه بازگردد، افزود: انتظار من از دولت این است که برنامه‌ای را برای بازار سرمایه مشخص و آن را اعلام کند تا طی برنامه فعالیت شرکت‌های بورسی افزایش یابد و تولید و سود آنها بیشتر شود . این موضوع می‌تواند باعث شود اعتماد مردم به بورس بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه در عین حال با اشاره به اینکه وضعیت بورس به کلیت اقتصاد برمی‌گردد گفت: اگر وضعیت اقتصاد خوب باشد بازار سرمایه هم وضعیت خوبی خواهد داشت اما نباید عکس این موضوع را انتظار داشته باشیم .

قربانی فرید افزود: چند سالی است که تولید شرکتهای بورسی خوابیده ویا این شرکت‌ها کمتر از ظرفیت خودتولید می‌کنند. همچنین مدتی است که شرکتهای تولیدی منابع مالی ومواد اولیه ندارند و این موضوع به کاهش EPS آنها دامن زده است .

وی ادامه داد: اخیرا دولت شروع کرده که به این شرکت‌ها کمک کند اما ما نباید انتظار داشته باشیم که یک شبه این کمک، نتیجه دهد . به نظر من ۶ ماه یا ۱ سال طول می‌کشد تا شرکت‌ها تولیدشان به مقدار مطلوب رسیده و EPS شان افزایش یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام اکر سود بانکي کم شود مطما باز درست مي شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج