۳۷۶۷۷۰
۱۳ نظر
۵۰۰۱
۱۳ نظر
۵۰۰۱
پ

خوشحالی مردم و ناراحتی بدخواهان دولت

رییس دفتر رییس‌جمهوری دستاوردهای دولت یازدهم در طول سه سال فعالیت را تشریح کرد.

خبرآنلاین: رییس دفتر رییس‌جمهوری دستاوردهای دولت یازدهم در طول سه سال فعالیت را تشریح کرد.

محمد نهاوندیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران که به مناسبت هفته دولت انجام شد، گفت: مردم با شنیدن این دستاوردها خوشحال و بدخواهان ناراحت می‌شوند.

وی افزود: مردم وقتی می‌شنوند که بعد از چهاردهه تلاش، آرزوی دیرینه محقق شده یعنی صادرات غیر نفتی از واردات پیشی گرفته است، خوشحال می‌شوند اما بدخواهان ناراحت و عصبانی می‌شوند.

اهم اظهارات رییس دفتر رییس جمهوری را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*وقتی مردم می‌شنوند با تدابیری که شد در پایان امسال برداشت ایران از ذخایر و معادن مشترک گازی در جنوب کشور از کشور همسایه که در طول این سالیان بیش از ما از آن سفره‌ها استفاده می‌کرده است، به حد عادلانه خود می‌رسد و فراتر می‌رود، خوشحال می‌شوند.

*دولت تدبیر و امید یک دولتی است که با مسایل برخورد ریشه ای کرده و کارهای اساسی کرده است، دلیل این مساله این است که دولت به اصلاح ساختارها پرداخت، در کلان اقتصاد ثبات ایجاد کرد، توانست تورم را یک رقمی کند یا از نوسان قیمت ارز جلوگیری کند؛ یعنی حرکت آن رو به جلو است.

*الان عزتی برای کشور حاصل شده است که در همه دنیا خواهان مذاکره و کار با ایران هستند.

*توفیقات دولت مختص دولت نیست، توفیق ملت و همه کارگزاران و دلسوزان نظام است اما همانگونه که مقام معظم رهبری هم تاکید کردند، سرمایه اصلی نظام، اعتماد و امید مردم است

*هرکس به افزایش اعتماد مردم کمک کند و امید به اینده مردم را افزایش دهد به این مردم و انقلاب و ملت خدمت کرده است و اگر خدای نکرده اگر کسی یا نشریه‌ای در گوشه‌ای مرتبا بذر نا امیدی و سیاه‌نمایی بکارد این صرفا به دنبال تخریب است.

* برنامه‌های دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی کارنامه امیدبخشی است. اقتصاد مقاومتی یعنی پیشرفت کشور همراه با عزت، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد رو به جلو درون‌زا و عدالت‌جو.

* در کارنامه عمل، امسال ایران به‌عنوان تنها کشور سرفراز از اقتصادهای تولیدکننده و صادرکننده نفت معرفی شده است. با وجود کاهش ۴۰ درصدی درآمد نفتی در سال ۹۴ و کاهش ارزش پول ملی به یک سوم، اما ما نه شاهد رشد منفی بودیم و نه التهابی در بازار دیدیم و نه تورمی افزایش یافت.

* {با اشاره به موضوع افزایش تولید داخلی}: تولید گندم ما در سه سال اخیر مرتبا افزایش یافته و ذخایر ما به بیش از ۷ ماه رسیده و این در حالی است که در گذشته ذخایر ما کمتر از ۲۰ روز بود و اقتصاد ایران در عین ارتباط با اقتصاد جهانی، اما توانسته روی پای خود بایستد و در برابر تکانه‌های جهانی مقاوم باشد.

* یکی از نگرانی‌ها در اقتصاد ما این بود که شاهد شرایطی بودیم که ما در اقتصاد هم تورم و هم رکود داشتیم و از سال ۹۰ به بعد نیز خیلی از کارخانه‌ها و صنایع در حال تعطیل یا نیمه‌تعطیل بودند، اما آمارهای جدیدی نشان می‌دهد که واحدهای تولیدی در حال راه‌اندازی هستند.

* {با برشمردن بهبود وضعیت محیط کسب و کار به‌عنوان یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی در ایران}: خوشبختانه رتبه ایران در طول سه سال در این زمینه از رتبه ۱۵۲ در دنیا به رتبه ۱۱۸ رسیده، البته راه بلندی در پیش داریم و باید به جایگاه بهتری برسیم، اما این وضعیت نشان می‌دهد حرکت در مسیر درستی است و آینده روشنی پیش‌روی ماست.

* {با اشاره به دستاوردهای دولت در زمینه صنعت ریلی}: در طول سه سال دولت تدبیر و امید خطوط‌های ریلی ما دو برابر و سه برابر شده‌اند. ریل‌هایی که ۶۰ سال ترمیم نشده بودند نوسازی شده‌اند و خطوط ریلی ما از جنوب و شمال به خطوط راه‌آهن بین‌المللی وصل شده‌اند.

* قدرت ایران در داشتن حق انتخاب در مذاکرات نمونه‌ای از عزت ایران در چند سال اخیر است. تمامی اجلاس‌هایی که می‌بینید ایران در‌ آن حضور دارد، از جمله اجلاس سه‌جانبه ایران و روسیه و آذربایجان و یا اجلاس سه‌جانبه ایران و ترکمنستان و قزاقستان. طرف‌های مقابل به دنبال وصل به شبکه ریلی ایران هستند، چراکه می‌دانند ایران قلب اقتصاد منطقه است. از طرف‌های‌مان سوال کنید که در این نشست‌ها چگونه با قدرت چانه‌زنی بالا به‌دنبال دستیابی به اهداف است. ما امروز در شرایطی نیستیم که تنها با یک کشور و با هر قیمت و کیفیتی که آن کشور تعیین می‌کند بخریم و الان ما شروطی را تعیین می‌کنیم و این یعنی پیشرفت همراه با عزت.

* اگر دولت در اقتصاد ثبات ایجاد کرد و تورم را به وضعیت تک‌رقمی رساند، یعنی کار ریشه‌ای انجام داده و اگر در حوزه مبارزه با فساد و رانت تلاش مجدانه می‌کند، یعنی می‌خواهد ریشه‌یابی کند.

* {با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی}: پس از مطرح شدن حقوق‌های غیرعادلانه دولت بلافاصله به این مساله به‌صورت جدی پرداخت تا با پرداخت‌های غیرعادلانه برخورد جدی کند و نکته مهم در این مساله این بود که دولت در آئین‌نامه بودجه ۹۵ ریشه این زیاده‌خواهی‌ها را که حاصل تصمیمات ذی‌نفعان بود ممنوع کرد. دولت به‌دنبال شفافیت در اطلاعات است و به همین دلیل برخی سازمان‌ها را مجاب کرد که حداقل و حداکثر دریافتی‌ها را اعلام کند و این یعنی برخورد ریشه‌ای.

* هر کس به افزایش اعتماد مردم و امید آنان به آینده افزایش دهد، به انقلاب و کشور خدمت کرده است. اگر کسی یا نشریه‌ای در گوشه‌ای مرتبا سیاه‌نمایی کند و یا بذر ناامیدی بکارد، کار او تخریب می‌شود.

* دولت از نقد منصفانه استقبال می‌کند. نقد منصفانه یعنی اینکه علاوه بر کاستی‌ها توفیق‌ها نیز دیده شود و برای کاستی‌ها نیز راه‌حل داده شود، اما اگر کار تنها سیاه‌نمایی شود این چیزی غیر از نقد منصفانه است.

* این کشور یک ملت و یک دولت دارد، یک دولت و ملت منسجم دارد. ما هیچ دو قطبی در کشور نداریم و با اتحاد و انسجام و امید به آینده جلو می‌رویم. شرط فتح و پیروزی هدایت و تقوا ایمان خیرخواهی و مثبت‌اندیشی است و ان‌شاءالله همه ما در این مسیر حرکت خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوشحالی مردم ؟؟ مردم با بدبختی و بیکاری نداری گرانی و تورم دارن زندگی چه عرض کنم عمر می گذرونند به چی دلشون خوش باشه

    • بدون نام

      بیا بین مردم ببین خوشحالند یا گرفتار، چرا ابنقد تعریف میکنید

    • بدون نام

      مثل این که جناب آقای نهاوندیان عزیز این رکود و بیکاری رو نمی بینن،این فقر و فساد رو نمی بینن،نمی بینن که این ملت بدبخت و البته بی غیرت و بی عرضه دارن از گرسنگی می میرن،از کدوم اقتصاد و رونق دارین حرف میزنین؟کار شما فقط شده شعار دادن ولی از عمل خبری نیست،خداوند از همتون نگذره

    • بدون نام

      خوشحالی مردم؟

    • بدون نام

      سایت روحانیه؟

    • بدون نام

      درود بر روحانی - ما تا آخر ایستاده ایم و دیگر نمیگذاریم مملکت بدست نا اهلان بیافتد

    • عامری

      خسته نشدید از بس که گفتید تورم را یک رقمی کردیم !! فقط دولتمردان این تورم یک رقمی را حس میکنند و بس !!!

    • دلسوز مردم

      چی بنویسیم وقتی سانسور میکنید

    • بدون نام

      کدام بدخواهان تو به مردم مستضعفان بیکار فقرا بدخواهان می گوید یعنی ما بدخوا هستیم کدام دستاورد شما مسکن مهر گفتید مسخره است یارانه دارید قطع مکنید پول برق آب گاز که دو برابر افزایش یافته شما فقط تبلیغات میکنی مردم ایران دیگر همه چیز را میدانند دیگر به تبلیغات اطمینان نمی کنیم فقط عمل عمل

    • سینوهه

      ۱۱میلیون جوان دم بخت علتش چی میتونه باشه رشداقتصادی؟ ضعف توان خرید مردم ایا مهارتورم ؟فساداقتصادی ,مدیریت ناصجیح وچالش فیشهای حقوقی چه شاخصی میتونه باشه؟

    • عباس

      بابا این چند طرحی را که اعلام کردايد مال دولت قبل که حالا هی دولت قبل و تخریب کنید

    • بدون نام

      همه طرفدارهای احمدی نژاد که تو این چند سال کاسبیشون ریخته به هم عصبانی و ناراحتند و فکر میکنند همه اون دوران رو که شب میخوابیدی صبح پامیشدی میدیدی مثلا دلار 2000 تومن رفته روش رو فراموش میکنن اما زهی خیال باطل مفت خوران غیر گرامی، شماها و امثال شما دشمن واقعی این سرزمین هستید و نه هیچ کس دیگری....

    • بدون نام

      من یه دهه شصتی ام دیگه چیزی مرا خوشحال نمی کنه چون بیکارم چون نان خور دست رنج پینه بسته دیگرانم چرا ما را فراموش کردین تو را خدا از ما هم خبر بگیرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج