۳۷۷۱۰۸
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

شروط پیشنهادی دادستان برای اجرای کنسرت‌ها

دادستان تهران به موضوع برگزاری کنسرت‌ها و مشکلات ناشی از آن پرداخت و با یادآوری این نکته که، این مراسم از قدیم الایام برگزار می‌شده و موضوع جدیدی نیست، اظهار داشت: دادستانی تهران پیشنهاد می‌‌کند برگزاری کنسرت‌ها در تهران منوط به تضمین و تأمین امنیت مراسم از سوی استاندار یا فرماندار تهران و تضمین سلامت محتوای برنامه‌ی ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود.

خبرگزاری فارس: دومین نشست دادستانی تهران در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، به موضوع عفاف و حجاب اختصاص داشت.

در این جلسه که به ریاست عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران تشکیل شد، مسئولان پلیس، دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آسیب‌ها و تعدادی از معاونان دادسرای تهران حضور داشتند.

لزوم مبارزه با مراکز اصلی تولید البسه مبتذل

جعفری دولت‌آبادی ضمن ارائه‌ توضیحاتی در خصوص ورود، تولید و عرضه پوشاک و البسه خلاف عفت عمومی، مقابله با این پدیده را مستلزم برخورد با منشأ اصلی آن‌ها دانست و اظهار داشت: وقتی کانتینرهای کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، دستگیری فروشندگان این کالاها چندان قابل توجیه نیست، لذا اتخاذ اقدامات پیشگیرانه از طریق مسدود کردن منافذ و راه‌های اصلی که منتهی به کاهش ورود تولید و عرضه پوشاک و البسه غیرمجاز ‌گردد ضروری است.

نکته‌ دیگری که دادستان تهران بر آن تاکید کرد رعایت حال مردم در جریان مبارزه با مظاهر و مصادیق بی‌عفتی و بی‌حجابی بود که در این راستا دادستان توصیه کرد اقدامات دستگاه‌ها بر مراکز اصلی ورود، تولید و عرضه این کالاها متمرکز شود.

وی با بیان این که مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نباید به آزار و اذیت مردم منتهی شود، گفت: این مبارزه باید جدی، قاطع و همه جانبه باشد‌ و به جای این که به سراغ افراد برویم باید روی مراکز تولید، توزیع و عرضه متمرکز شویم.

صلاحیت دادسرای تهران و ضمانت اجرایی دستورهای صادره

دادستان تهران در بیان اهمیت جلسه و آثار ملی آن، به صلاحیت کشوری دادسرای عمومی تهران نسبت به جرایم مسئولان و کارگزاران موضوع مواد ۳۰۷ و ۳۰۸ قانون آیین دادرسی کیفری و ضمانت اجرای دستورهای قضایی دادستانی تهران اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های متخلف در حوزه‌ مبارزه با جرایم حسب جایگاه شغلی، قابل پیگرد در دادسرای تهران هستند.

وی با خاطرنشان ساختن معضل قاچاق کالا افزود: بدپوششی، اعتیاد و مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی بخشی از چرخه نامعیوب رفع مشکلات این حوزه را ناشی از عمل نکردن مسئولان به وظایف خود دانست و گفت: آنقدر که مردم تابع وظیفه هستند، مسئولان به وظایف خود عمل نمی کنند. برای رفع مشکلات لازم است که نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌ها در این جلسات حضور داشته باشند و با ارائه گزارش‌های دقیق، پاسخگو باشند.

شروط پیشنهادی دادستانی تهران برای برگزاری کنسرت‌ها

جعفری دولت‌آبادی به موضوع برگزاری کنسرت‌ها و مشکلات ناشی از آن پرداخت و با یادآوری این نکته که، این مراسم از قدیم الایام برگزار می‌شده و موضوع جدیدی نیست، اظهار داشت: دادستانی تهران پیشنهاد می‌‌کند برگزاری کنسرت‌ها در تهران منوط به تضمین و تأمین امنیت مراسم از سوی استاندار یا فرماندار تهران و تضمین سلامت محتوای برنامه‌ی ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود.

وی ضبط رسمی مراسم از سوی پلیس را به عنوان پیشنهاد دیگر مطرح کرد و گفت: این اقدام می‌تواند در جلوگیری از مشکلات کنسرت‌ها پیشگیرانه باشد.

وی توجه به این سه پیشنهاد را مانع از ایجاد تنش‌ در برگزاری کنسرت‌ها و لغو آن‌ها دانست.

دادستان تهران ادامه داد: عملیاتی کردن این ۳ پیشنهاد باعث می‌شود که مسئولان در برگزاری کنسرت‌ها احساس مسئولیت کرده، تنش‌های فعلی از بین برود و مسئولان به وظایف خود عمل کنند. وی افزود در صورت اجرای این پیشنهادها دادستانی تهران در صورت اجرای کنسرت با محتوای خلاف موازین اسلامی از وزیر ارشاد، و در فرض خدشه به امنیت عمومی از استاندار و فرماندار تهران توضیح خواهد خواست و در صورت نیاز به جای برگزار کننده و یا سایر افراد مرتبط، مسئولان اصلی به شرح فوق مورد پرسش قرار خواهند گرفت.

دادستان تهران گفت: در صورت پاسخ مثبت دستگاه‌ها، این پیشنهادها عملی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتر است آقای علم الهدی را مسئول مسائل فرهنگی کشور کنیم ایشان صاحبنظرند!!

    • بدون نام

      پیشنهاد میکنم ارگانهایی جهت ارتقاء سطح فرهنگ مردم درهمه زمینها نیز مشخص شود و وظیفه هر ارگان نیز معلوم گردد تا بخشی ازمشکلات مردم مثل رانندگی اپارتمان نشینی حفظ محیت زیست کاهش خرافات مبا رزه با تجمل گرایی و ارتقاء وجدان کاری کار سالم بدون کمیسیون ورانت خواری وپارتی بازی و..... حل شود

    • بدون نام

      پیشنهاد تازه ای نبود . مگر تا حالا غیر از این بوده است ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      به قول امام ما با سینما مخالف نیستیم، ما با تلویزیون مخالف نیستم، ما با مرکز فحشا مخالفیم. اینکه یه مشت دختر و پسر جمع میشن توی یک سالن جیغ و داد میکنن، نه خدا اینا میخواد نه امام زمان.

    • ایمان

      مردم. لطفا رعایت کنید. راست میکن بعضی جاها دیگه شورشو در میارن. والا اگه مقرراتو رعایت میکردیم این مساعل الان نبود

    • مشتی ممدلی

      آقای ایمان باسواد مسائل درسته نه مساعل.اول فارسی را یاد بگیر بعد اظهارنظر کن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج