۳۷۷۲۸۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

رشد ۴ درصدی اقتصاد مشروط به افزایش فروش نفت است

محمد حسین برخوردار گفت: مطمئنا برجام دستاورد بسیار مهمی در دولت یازدهم است اما مسئله‌ای که به وجود آمد این بود که انتظارات مردم بعد از برجام بالا رفت و ذهنیت اینگونه شکل گرفت که بعد از برجام سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ایران می‌شود و تمام مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

ایسنا: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است تا پایان سال حداکثر رشد اقتصادی در صورت افزایش فروش نفت و مشتقات آن چهار درصد خواهد بود و اولویت اصلی اقتصادی دولت باید وارد کردن پول‌های آزاد شده به بخش‌های عمرانی باشد.

محمد حسین برخوردار گفت: مطمئنا برجام دستاورد بسیار مهمی در دولت یازدهم است اما مسئله‌ای که به وجود آمد این بود که انتظارات مردم بعد از برجام بالا رفت و ذهنیت اینگونه شکل گرفت که بعد از برجام سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ایران می‌شود و تمام مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

وی ادامه داد: اعمال شدن تحریم‌ها و وارد کردن فشار به عناوین مختلف چند سال زمان برد و اکنون برداشته شدن و رفع کامل موانع چهار - پنج سال زمان خواهد برد اما مردم انتظار داشتند که بعد از برجام همه نرخ ارز پایین بیاید، شغل فراوان شود و وضعیت اقتصادی کاملا مطلوب شود و رویکرد دولت هم به سمت سیاست خارجی رفت و از سیاست‌های داخلی دور شد که این می‌تواند نقطه ضعفی برای دولت یازدهم باشد.

این فعال اقتصادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره رشد ۴.۴ درصدی سه ماهه نخست سال و چشم انداز رشد اقتصادی در سال جاری گفت: دولت باید ابعاد مختلف رکود را برای مردم تشریح کند، مطمئنا خرج از رکود تنها با فروش نفت و خودرو محقق نمی‌شود؛ به طور کلی به نظر می رسد تا پایان امسال حداکثر رشد اقتصادی ۳.۸ تا چهار درصدی را در صورت بیشتر شدن فروش نفت و مشتقات آن داشته باشیم.

برخوردار همچنین درباره سیاست ضد تورمی دولت و رسیدن به تورم تک رقمی در سال جاری عنوان کرد: بخشی از این کاهش تورم در اثر سیاست‌های دولت بوده است اما بخش دیگر به دلیل این بوده که مردم قدرت خرید نداشتند و این عامل باعث شد که تورم کاهش پیدا کند؛ بنابراین بخشی از این اتفاق در اختیار دولت نبوده است.

وی همچنین درباره مهمترین اولویت دولت در ماه‌های پیش رو گفت: بهترین راهکار این است که دولت پول‌هایی که در کشورهای دیگر بلوکه شده و قرار است وارد کشور شود را در بخش های عمرانی و صنایعی همچون گاز، پتروشیمی و مس تزریق کند که در نهایت می‌تواند به صنایع کوچک و متوسط کمک کند.

برخوردار همچنین تصریح کرد که در پرداخت وام‌ به کارخانه‌های تولیدی باید شرکت‌ها و تولیدات صادرات محور مورد توجه قرار گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند

      هردولتی فقط همین کارومیکنه فروش نفت مانه جوون خلاق داریم نه تحصیل کرده داریم که ازآنهابرای کشورمون استفاده کنیم واردات که حرفشونزن هرچی گیرتون میاداونم ازنوع بنجلش ازچین وجهان سومی اونوقت درمقابلش چی میفروشیم نفت طلای سیاه اگه یه روزی تموم شه چیکارمیکنیدجوابگوی نسل بعدی هستیدآشغال واردکشورنکنیدطلاصادرکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج