جاباما
۳۷۷۵۹۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

صادرات واکسن تب برفکی از سال آینده

رئیس مؤسسه سرم سازی راری گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال آینده صادرات واکسن تب برفکی را خواهیم داشت.

خبرگزاری فارس: حمید کهرام بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت انجام شد اظهار داشت: انعقاد قراردادی با شرکت واکسن‌سازی روناک واقع در شهر مهاباد در سال گذشته انجام شده است که در این راستا نخستین قرارداد بزرگ موسسه برای انتقال تکنولوژی و تولید واکسن تب برفکی انجام شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه بیان اینکه کشور با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال‌جاری می‌توانیم به بالاترین میزان تولید اسمی شرکت در روناک برسیم افزود: در این راستا می‌توانیم به تولیدات بالا دست پیدا کنیم.

کهرام در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان سال‌جاری بتوانیم در تولید این واکسن به خودکفایی برسیم تأکید کرد: پس از رسیدن به خودکفایی صادرات این محصول را نیز در برنامه‌های خود داریم.

وی یکی دیگر از برنامه های این موسسه واگذاری دانس فنی تولید واکسن به بخش خصوصی است که با این اقدام گامهای خود را به سمت تجاری سازی پیش می بریم.

رئیس موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم‌سازی رازی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه با توجه به اهمیت نقش پژوهش از دو سال پیش کار تحقیقاتی و پژوهشی در این موسسه انجام شده است افزود: از مهمترین الزامات کار این موسسه تحقیق و پژوهش است که هم اکنون با جدیت وتوان بیشتری پیگیری می‌شود.

کهرام از دو برابر شدن درآمدهای اختصاصی موسسه رازی خبر داد و عنوان کرد: این درآمد حاصل محصولات پزشکی فروخته شده به وزارت بهداشت و محصولات دامی فروخته شده به سازمان دامپزشکی و همچنین تولیدات در بخش طیور و دامی که در بازار آزاد به فروش رفته است، می‌باشد.

وی پیش رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی را مهم خواند و بیان داشت: باید با تمهیدات و تلاش بیشتر به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برویم و با تولید واکسن‌های باکیفیت به این مهم دست پیدا کنیم.

رئیس موسسه رازی در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی شورای خبرگان در رازی خبر داد و گفت: این شورا با هدف واگذاری تکنولوژی به بخش خصوصی راه‌اندازی شده است چرا که برای انتقال این مهم نیازمند زیرساخت‌های اساسی هستیم.

کهرام همچنین به تهیه سرم‌های ضدمار و عقرب گزیدگی از اسب اشاره کرد و گفت: در این راستا از سال گذشته یک ساختمان مجزا در موسسه برای تولید این سرم‌ها راه‌اندازی شده است.

به گفته کهرام با توجه به اهمیت این سرم‌ها می‌توانیم تا پایان سال‌جاری صادرات جدی را در این زمینه ایجاد کنیم.

وی مکان تهیه این سرم‌ها در کردان عنوان کرد و افزود: برای تهیه این سرم‌ها از اسب استفاده می‌شود به طوری‌ که برای تهیه این سرم‌ها سم ضعیف شده عقرب یا مار را به اسب‌ها تزریق می‌شود و اسب‌ها تولید ایمنی کرده و سرم از آن‌ها گرفته می‌شود و جدا و آماده‌سازی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج