۳۷۷۶۵۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«سردار» و درس بزرگی

عبور روستوف از سد تیم‌های اندرلخت بلژیک و آژاکس هلند در مراحل دوم و سوم انتخابی فوتبال لیگ قهرمانان اروپا مثل قصه‌های قشنگی است که معمولا در جهان حقیقت شکل نمی‌گیرند اما آرزوهای پایان‌ناپذیر جوان‌ترهای این تیم روسی این رویا را تحقق بخشیده است.

ایران ورزشی: عبور روستوف از سد تیم‌های اندرلخت بلژیک و آژاکس هلند در مراحل دوم و سوم انتخابی فوتبال لیگ قهرمانان اروپا مثل قصه‌های قشنگی است که معمولا در جهان حقیقت شکل نمی‌گیرند اما آرزوهای پایان‌ناپذیر جوان‌ترهای این تیم روسی این رویا را تحقق بخشیده است.

دو تا از این جوانان سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی هستند. حالا رویای بزرگتری پیش روی آنها است. پاداش حذف کردن دو «قدرت» کلاسیک فوتبال اروپا بازی کردن برابر تیم‌های نامدار دیگری چون بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در مرحله گروهی است. اولی با 5 بار فتح این مسابقات سومین رکورد برتر را در اختیار دارد و قرمز و آبی‌های پایتخت اسپانیا نیز در دو فصل از سه فصل گذشته نایب قهرمان اروپا شده‌اند.

اما سقفی بر رویاها متصور نیست و آزمون طوری حرف می‌زند که انگار می‌خواهد از این هم فراتر برود و صعود از مرحله گروهی را ناممکن نمی‌داند. مهم نیست که آنها بالا می‌روند یا خیر زیرا تا همین جای کار نیز دستاوردهای بزرگی داشته‌اند و مهمتر از آن حرکت دور از ترس و تردید تیم‌های کوچک‌تر اروپا در حریم امنیت و حوزه اقتدار قدرت‌های سنتی این قاره است. میشل پلاتینی فرانسوی که یک سال است به جرم اختلاس از پست ریاست یوفا برکنار شده، همیشه تاکید می‌کرده که باید سهم و سقف پرواز تیم‌های کوچک‌تر و غیرنامدار در لیگ قهرمانان افزایش یابد. یک قسمت از این ماجرا که به نوع برنامه‌ریزی و سهمیه‌بندی مسابقات توسط یوفا مربوط می‌شد، طی سال‌های اخیر توسط پلاتینی و همکاران و سپس جانشینان او انجام شده اما یک قسمت نیز به خود باشگاه‌های کوچک برمی‌گردد و به اینکه چقدر جاه‌طلب و زیاده‌خواهند و برای رسیدن به اهداف خود چه میزان جانفشانی می‌کنند و در تدوین برنامه‌هایشان چه میزان دقت نظر دارند.

روستوف در زمینه دوم خوش درخشیده است. با اینکه قربان ‌بردی‌اف همیشه سرمربی پرطرفدار این تیم در ادامه همان موج جاه‌طلبی‌ها اخیرا به باشگاه بزرگتر اسپارتاک مسکو کوچ کرده اما ساختار به جای مانده توسط وی و به خوبی هدایت شده توسط جانشینان او توانسته است با حفظ و استمرار فرمول‌های قبلی‌اش به کاری دست بزند که اگر یک سال یا همین شش ماه پیش گفته می‌شد، هیچکس آن را باور نمی‌کرد. از این رشد بزرگ و غیرمنتظره، هیچکس بیشتر از آزمون و عزت‌اللهی بهره نمی‌گیرد زیرا آنها را با اصول کار در بالاترین سطح فوتبال اروپا آشنا می‌سازد.

خوش‌باوری‌های ذاتی آزمون و درس‌های گرفته شده طی این مسابقات آزمون را حتی امیدوار کرده که برابر بایرن هم گلزنی کند و این اصلا یک رویا نیست.

همان طور که علی دایی در ابتدای دهه گذشته برای تیم متوسط هرتابرلین مقابل آث میلان و چلسی گلزنی کرد.

آنچه اهمیت بیشتری دارد شکوفایی روز به روز دو تن از بالنده‌ترین فوتبالیست‌های جوان ایران و به ویژه سردار آزمون است. وقتی چند سال پیش گفته شد که امثال آرسنال و میلان «سردار» را می‌خواهند برخی این را حرکت تبلیغاتی مدیران برنامه‌های او بر شمردند و اقدامی در جهت بالا بردن قیمت‌اش دانستند اما او حالا طوری برابر اندرلخت گل می‌زند و مقابل آژاکس می‌درخشد که می‌توان قدمی بیشتر در عرصه‌های گفتاری به پیش رفت و گفت که شاید جای آزمون و آدمی مثل او در ترکیب این تیم‌های نامدار خالی باشد و اگر او بود، چه موفقیت‌های تازه و بزرگتری را برای خودش و این باشگاه‌ها پی می‌ریخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج