۳۷۷۸۵۳
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

بازار خودروهای گران را پس زد

در حالی که هفته گذشته برخی خودروسازان قیمت محصولات خود را افزایش دادند خبر می‌رسد که بازار این خودروهای گران را پس زده است.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که هفته گذشته برخی خودروسازان قیمت محصولات خود را افزایش دادند خبر می‌رسد که بازار این خودروهای گران را پس زده است.

هفته گذشته دو شرکت سایپا و کرمان موتور قیمت برخی محصولات خود را افزایش دادند.

در این زمینه گروه خودروسازی سایپا قیمت چهار محصول تیبا، وانت پراید، برلیانس H۲۲۰ و برلیانس H۲۳۰ را تا حدود یک میلیون تومان افزایش داد. کرمان موتور نیز قیمت محصولاتش را افزایش داد البته گرانی محصولات این شرکت تا هشت میلیون تومان بود. به دنبال سایپا و کرمان موتور، مدیران خودرو نیز قیمت برخی محصولاتش را به طور میانگین دو میلیون تومان افزایش داد.

در این شرایط فعالان بازار خودرو می‌گویند که گرانی این خودروها باعث تشدید رکود بازار و کاهش گرایش خریداران به این محصولات شده است.

امینی فعال بازار خودروهای داخلی در این رابطه می‌گوید: وقتی یک دفعه قیمت خودرو یک تا چند میلیون تومان گران می‌شود مشخص است که بازار این خودروها را پس زده و خریداری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های پیش با آغاز فصل تابستان به دلیل مسافرت‌های تابستانی فروش خودرو افزایش می‌یافت، خاطرنشان کرد: حال در شرایطی که تابستان امسال با رکود بازار خودرو همراه بود خودروسازان بی توجه به این رکود قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

این فعال بازار خودروهای داخلی ادامه می‌دهد: این وضعیت در حالی است که چند هفته دیگر فصل تابستان تمام شده و مطمئنا با تشدید رکود بازار خودرو و کاهش بیشتر فروش مواجه خواهیم شد.

وی در پاسخ به اینکه در شرایطی که بازار خودرو راکد است چرا برخی خودروسازان قیمت محصولات خود را افزایش دادند، اظهار می‌کند: مطمئنا این شرکت‌ها موضوعاتی چون بالا بودن هزینه‌های تولید را بهانه افزایش قیمت‌ها قرار می‌دهند اما متقابلا مشتریان نیز معتقدند که این قیمت‌ها بالا و گران بوده و از خرید خودداری می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما مردم اگر این فرهنگ را یاد بگیریم که هر چیزی را که بی مورد گران میکنن نخریم همه اینها حل میشود

    • محمد نصیری

      6 ماه ارمنستان بودم.یک برندی از قهوه به پول ما 200تا تک تومن گران شد ، باور کنید ملت اون قهوه را نخریدن.یعنی رفتن از اون قهوه گرانتر را خریدن ولی اون برند را نخریدن.نتیجه برگشت قیمتش به قبل بود.حالا باید این اتحاد بین مردم ما باشه.چطور دولت هرکاری دلش بخواد بکنه؟ مردم ولی نعمت هستند....

    • با نام

      دوست عزیز بی نام!
      ما؟! فرهنگ؟!
      مگه میشه؟!
      مگه داریم؟!
      ...

    • رضا

      این سیاست یعنی شوک درمانی. از سالها پیش اینها این تجربه را کسب کرده‌اند که اگر چیزی فروش نرفت قیمت را بالا ببرند و با شوک تعدیل قیمت بازار را به تحرک وادارند. درواقع سیاست تاریخ مصرف گذشته! پراید کره‌ای را وقتی اولین بار در ایران با قیمت زیر 5 میلیون فروختند زمانی بود که انژکتوری نشده بود و کاربراتوری بود. و بعد از جریان انژکتوری و همینطور داخلی سازی که درواقع صددرصد آن کاش ایرانی بود! با قطعات چینی 7 میلیون کردن توی پای مردم!! حالا چگونه است که با وام 25 میلیونی پارسال پراید زیر 5 میلیون کره‌ای نزدیک به 40 میلیون آن هم با قطعات چینی از آب دراومده!!! بجای اینکه کیفیت رو به کار ببندند و رقابت در بازار ایجاد کنند افکارشان هنوز در 20 سال پیش میچرخد! انگار مردم ما مردم 20 سال پیشند! بهتر است دولت بجای اینکه حامی این گروه از مدیران فعلی باشد کمی به فکر مدیران خلاق که در ایران هم کم نداریم باشد! چون قافیه تنگ آید/ شاعر به جفنگ آید!!
      در واقع اینان دیگر نه خلاقیتی از خود دارند و نه فن و مهارتی! تنها رویکردشان در برابر ملت همان نسخه گران کردن است که در هر کاری طبق روال می‌پیچند. آقایون خودروسازها چرا نمی‌توانید باور کنید که نه ملت اون ملت چندین سال پیش هست و نه اون سیاستهاتون دیگه جواب این بازار رو می‌ده! بازار صادرات رو هم که از دست دادید! ایکاش یه کم مغزتون رو در این باره به کار می‌گرفتید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج