جاباما
۳۷۷۸۶۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

این یخچال با آب کار می کند

چطور می توان دسترسی ساکنین بسیاری مناطق در کشورهای در حال توسعه به امکانات سرمایشی و یخچال برای حفظ مواد غذایی فراهم کرد، در حالی که هنوز هم دسترسی به برق در این مناطق امری غیر ممکن است؟

وب سایت تک شات: چطور می توان دسترسی ساکنین بسیاری مناطق در کشورهای در حال توسعه به امکانات سرمایشی و یخچال برای حفظ مواد غذایی فراهم کرد، در حالی که هنوز هم دسترسی به برق در این مناطق امری غیر ممکن است؟
این یخچال با آب کار می کند
این مشکل بزرگتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم. برای مثال، کافی است نگاهی به قاره آفریقا بیاندازید، یعنی جایی که در آن ۴۵ درصد از مواد غذایی کشاورزی پیش از آنکه به دست مشتری برسد، فاسد می شود. اما به نظر می رسد گروهی از افراد خلاق، به راه حلی برای این مشکل دست پیدا کرده اند. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.


شرکتی نوپا به نام Evaptainers با استفاده از ایده ای که به چند هزار سال پیش باز می گردد - یعنی خنک سازی با استفاده از تبخیر - راه حلی برای این مشکل ارائه کرده است.


این یخچال در واقع ابزاری ارزان قیمت است که به چیزی بیشتر از نور خورشید و آب برای خنک ساختن مواد غذایی نیازی ندارد.

این یخچال با آب کار می کند

این یخچال عملکردی شبیه به بدن و پوست انسان دارد. پوست انسان از طریق حفره های ریزی که دارد، در صورت قرار گرفتن در محیطی با دمای بالا، شروع به تبخیر آب موجود در بدن می کند تا از حرارت بدن کاسته شود. آب برای تبخیر شدن، گرما را از بدن جذب می کند و این باعث خنک شدن بدن می شود. طرز کار این یخچال نیز به همین شکل است. لایه ای که در بالای آن قرار گرفته امکان ذخیره سازی آب را دارد، و در صورت بالا رفتن دمای محیط، این آب با جذب گرما از مواد غذایی شروع به تبخیر می کند.


این روش از چهار هزار سال پیش به انسان ها در حفظ مواد غذایی کمک کرده و حالا یخچال Evaptainers تلاش می کند تا آن را با ظاهری مدرن، بار دیگر به زندگی انسان ها بیاورد.


قرار است طی ماه های آینده 500 دستگاه از این یخچال در اختیار خانواده های روستایی در مراکش قرار بگیرد و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، مرحله بعدی در کشورهای نیجریه و هند اجرا شود. قیمت آن نیز 25 دلار خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب همون کوزه خودمون ....چرا ایقد به مخت فشار میاری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج