۳۷۷۸۸۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

درگیری میان نیروهای ترکیه و کردهای سوریه

در پی کشته شدن یک نیروی ترکیه و زخمی شدن سه تن از آنها درگیری های بین این نیروها و کردهای سوریه در جنوب شهر جرابلس تشدید شد.

خبرگزاری ایرنا: در پی کشته شدن یک نیروی ترکیه و زخمی شدن سه تن از آنها درگیری های بین این نیروها و کردهای سوریه در جنوب شهر جرابلس تشدید شد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در درگیری های شدیدی روز گذشته (شنبه) بین نیروهای کرد سوریه و تانک های ترکیه در اطراف روستای العمارنه در جنوب شهر جرابلس که در روزهای گذشته بی سابقه بود رخ داد.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: درگیری ها در اطراف روستای العمارنه و بین شورای نظامی جرابلس، مورد حمایت کردها و تانک های ترکیه بود که به سمت این روستا پیشروی کرده بودند.

سخنگوی رسانه ای دولت فدرال کردهای سوریه نیز اعلام کرد، درگیری ها همچنان در اطراف روستا با صف تانک های ترکیه در جریان است.

منابع اعلام کردند که درگیری ها بین نیروهای ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه در اطراف دو روستای العمارنه و یوسف بیک در جنوب جرابلس در میان پوشش هوایی ترکیه رخ داد. این درگیری ها در پی کشته شدن اولین سرباز ارتش ترکیه در پی تجاوز به خاک سوریه بود.
در حمله موشکی افراد مسلح که دو تانک ترکیه ای را در اطراف شهرک جرابلس هدف قرار داده بود یک سرباز ترکیه کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

همچنین گروه ارتش آزاد سوریه مورد حمایت ترکیه مدعی شد که نیروهایش چهار فرد مسلح از شبه نظامیان کرد را اسیر کرده و تعدادی را در جریان درگیری های روزهای گذشته با حمایت ارتش ترکیه کشته اند.

تانک های ترکیه و مسلحان ارتش آزاد سوریه مورد حمایت آنها با پاکسازی جرابلس از تروریست های داعش و آزاد سازی پنج روستا تا شهر راعی در حومه شمالی حلب پیشروی کرده اند.

عملیات سپرفرات نیروهای مسلح ترکیه که گفته شده هدف از آن پاکسازی عناصر داعش و راندن گروه های تروریستی از طول مرزهای این کشور است، همچنان ادامه دارد و برخی از رسانه های ترکیه از گسترش عملیات و افزایش تحرکات نیروهای مکانیزه ارتش در طول 70 کیلومتری مرز این کشور با سوریه خبر می دهند.

گفته می شود ترکیه با پاکسازی منطقه قصد دارد نیروهای وفادار به خود از ارتش آزاد سوریه متشکل از گروه های عرب و ترکمن را در منطقه مستقر کند. مقام های ترکیه می گویند اینها مردمان بومی منطقه هستند که به زور از خانه و کاشانه خود رانده شده اند.
ادعا می شود ترکیه بعداز استقرار این نیروها نیز از منطقه خارج نشده و به حمایت های خود از آنچه معارضان سوری میانه رو سوری یاد می کند، در تامین منطقه امن به عرض ۷۰ و عمق ۴۰ کیلومتر در خاک سوریه ایجاد کند.

حدود ۱۵۰۰ تن از این عناصر همراه تانک های ترکیه بامداد چهارشنبه وارد خاک سوریه شدند و تا جرابلس پیش رفتند. رسانه های ترکیه نیز شنبه شب از گسترش پیشروی ارتش آزاد سوریه به چند روستای حومه جرابلس خبر دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج