جاباما
۳۷۷۹۵۵
۳۶ نظر
۵۰۰۴
۳۶ نظر
۵۰۰۴
پ

حمله شدیدالحن توکلی به معاون روحانی

احمد توکلی با بیان اینکه نوبخت هم باید تعقیب شود، نوشت: اگر تلاش آقای نوبخت برای تطهیر خائنان نبود، بنا نداشتم از این مقوله سخن بگویم. ولی چون با این رفتار جفاکاری در حق ارزش‌های انقلاب اسلامی را دوچندان می‌بینم سکوت را جایز ندانستم.

خبرگزاری تسنیم: احمد توکلی نماینده سابق مجلس و رئیس مرکز دیده‌بان شفافیت و عدالت، در کانال تلگرامی خود نوشت: پس از مطلب مورخ ششم مرداد تحت عنوان «برعکس نهند نام زنگی کافور» قصد نداشتم درباره حرام‌خواری مدیران قانون‌شکن و بی‌آزرم فعلاً چیزی بنویسم. ولی موضع صریح و محکم رهبر بصیر و دلسوز و همچنین مطالبی که از آقای روحانی و آقای نوبخت در رسانه‌ها نقل شده است انگیزه‌ی تازه‌ای فراهم ساخت.

رهبر انقلاب در ملاقات هیئت دولت در سوم شهریور چنین فرمودند: «نشان بدهید که عزم راسخ دارید که با این قضیّه برخورد کنید و جلویش را بگیرید و اجازه ندهید؛ این را نشان بدهید به مردم. به‌هرحال این نکته‌ی [مهمی] است.

به نظر من برای متخلّف‌ اصلاً نباید عذر تراشید؛ برخورد هم بایستی قاطع باشد؛ مخصوص قوه‌ی مجریه هم نیست. در همه‌ی قوا و در همه‌ی سازمان‌ها، همین معنا ساری و جاری است؛ همه بایستی این را رعایت بکنند.»

روز دوم شهریور در جلسه شورای انقلاب فرهنگی، آقای نوبخت حرف‌های نادرست خود در مراسم معارفه رئیس جدید صندوق توسعه درباره ذخایر انقلاب و امانت‌داران بزرگ را به زبان دیگری تکرار کرد. ولی آقای روحانی حرف منصفانه‌تری زد: «مسئله فیش‌های نامتعارف تنها مسئله ما نیست و دیگر قوا در این مسئله دخیل هستند... به‌طورقطع در این زمینه بی‌انصافی و بداخلاقی صورت گرفته است، برفرض که شما اجازه هم داشته باشید، این موضوع حد، قاعده و ظرفی دارد و هر چه که خواستی نمی‌توانی برداری و ما تأیید می‌کنیم که بی‌قانونی‌هایی هم در این زمینه صورت گرفته است... . در این مسئله یک غفلت همگانی اتفاق افتاده است.»

آقای روحانی می‌توانست از این تهدید یک فرصت تاریخی برای نجات کشور بسازد تا ایران و اسلام را از چنبره فساد ناشی از پیوند قدرت و ثروت برهاند و نام خویش را به نیکی در زمین و آسمان ثبت کند. متأسفانه تا امروز نکرده است؛ ولی هنوز فرصت باقی است. یکی از کسانی که به نص قانون مسئول است و باید در دادگاه پاسخگو باشد، آقای دکتر نوبخت است. اگر تلاش آقای نوبخت برای تطهیر خائنان نبود، من بنا نداشتم از این مقوله سخن بگویم. ولی چون با این رفتار جفاکاری در حق ارزش‌های انقلاب اسلامی را دوچندان می‌بینم سکوت را جایز ندانستم. از میان دلایل متعدد، فقط ذکر یک دلیل کافی است:

در ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری « کلیه‌ دستگاه‌های اجرایی اعم از این‌که مشمول مقررات این قانون باشند یا نباشند» مکلف شده اند پیش از تصمیم برای هر نوع پرداخت جدیدی، تأیید شورای حقوق و دستمزد را کسب کنند؛ یعنی هر دستگاهی، بدون هیچ استثنایی، با هر قانون و مقررات مالی و اداری، تنها با موافقت شورای حقوق و دستمزد اجازه افزایش پرداخت به کارکنانشان را دارند. در تبصره ذیل همین ماده آمده است: «هیئت‌وزیران و سایر مراجعی که اختیار تنظیم مقررات پرداخت دارند، موظف‌اند قبل از هرگونه تصمیم‌گیری نظر موافق این شورا را اخذ نمایند.» علاوه بر این موافقت، تصمیم تنها «پس از تأیید رئیس‌جمهور قابل‌اجراست»؛ یعنی حتی هیئت دولت نیز اجازه ندارد بدون آن‌که موافقت این شورا را به دست آورد تصمیم به افزایش پرداخت بگیرد. بعد از اتخاذ تصمیم نیز، تأیید رئیس‌جمهور را لازم دارد تا قابل‌اجرا گردد و هیچ استثنایی وجود ندارد.

بنا بر گزارش رسمی مرکز پژوهش‌های مجلس، شورای حقوق و دستمزد از آغاز به کار دولت فعلی تا ماه های اخیر، سه سال متوالی، تشکیل نشده بود؛ بنابراین

۱. هیچ‌یک از موارد دریافت‌های نجومی موافقت شورای حقوق و دستمزد و تأیید رئیس‌جمهور را نداشته اند، پس همه آن ها غیرقانونی و نامشروع هستند.

۲. مسئولیت این حرام‌خواری علاوه بر وزرا و رؤسای دستگاه‌ها، بر عهده آقای نوبخت هم قرار دارد؛ زیرا چه‌ کاری برخلاف قانون انجام شود و چه وظیفه‌ای قانونی ایفا نگردد، در هردو صورت قانون نقض شده است.

ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی تکلیف مدیران حرام‌خواری را که با تصرف غیرمجاز، اموال عمومی را تضییع کرده‌اند معلوم کرده است. همچنین تکلیف آقای دکتر نوبخت را نیز که اهمالش در انجام وظیفه قانونی، جرم را ممکن ساخته، روشن شده است. ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی برای جرم استفاده غیرمجاز از اموال عمومی، البته به‌شرط آن‌که برای نفع خود و دیگران نبوده باشد، چهار مجازات تعیین کرده است:

۱) استرداد مبلغ،

۲) جبران خسارت وارده،

۳) پرداخت اجرت‌المثل و

۴) ۷۴ ضربه تازیانه!

و اگر خودش از آن منتفع شده باشد بر مجازات‌های مذکور، جزای نقدی معادل مبلغ انتفاعی نیز اضافه می‌شود. در ذیل همین ماده آمده است: «... همچنین است درصورتی‌که به علت اهمال یا تفریط موجب تضییع اموال و وجوه دولتی گردد.»

اگر آقای نوبخت در انجام وظیفه قانونی خویش اهمال نمی‌کرد و شورای حقوق و دستمزد مرتباً تشکیل می‌شد آیا این بی‌شرمی‌ها رخ می‌داد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      شما متوجه عرایض اقای نوبخت نشدید ایشون فرمودن چون خودی هستن ایراد نداره ....

    • بدون نام

      کاملا درسته

    • دکتر

      من اخرش نفهمیدم زمان احمدی نژاد چرا ساکت بودی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بابا احمدی نژاد رفت حالا یه تجربه شده واسه ما.تمومش کنید .توکلی برائتشو از احمدی نژاد اعلام کرده
        من خودم شاهد برنامه زنده تلویزیونی بودم که نوبخت می گفت کار غیر قانونی انجام نشده.اون بند قانونی دریافت حقوق های میلیونی تو همین دولت تصویب شدهه.

    • محمد نصیری

      ای بابا آقای نوبخت .. فقط بلده بیاد 2تا نرخ تورم الکی تحویل مردم بده.البته تریبون دست شماست هرچی هم دلت خواست میتونی .

    • بدون نام

      احسنت مرد خدا

    • محمد

      آقای توکلی عزیز چرا اجازه نمی دی دیگران هم نظر بدهند ، یکی شما یکی باهنر فکر میکنین نمایندگی ارث پدری تونه و مدام به نماینده های جدید امر و نهی می کنید و ... برادر من برو پی کارت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب بقیه هم بیان نظر بدن. مشکل چیه؟

    • بدون نام

      خواهشاشمادلسوز نشید واگر دلسوز بودید اینجریان فیشها وامسال این موارد از زمان دولت کریمه اقای احمدی نژاد اب میخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جهت اطلاع باید بگم آبشخور این حقوق های میلیونی از آبان 92 قانونمند شده

    • بدون نام

      توکلی زمان احمدی نژاد هیچی نمیگفت حتما ....

    • بدون نام

      آقای توکلی فکر کنم دوره شما تمام شده کاش تنها نمی رفتی و قاضی پور را هم با خودت میبردی که بیشتر از این آبرو اصولگرایان را نریزه.

    • بی نام

      الان هم دردانشگاه علوم پزشکی ... دریافتی ریس دانشگاه ومعاونانش ملوینی دریافت می کنند وانگار نه انگار

    • بدون نام

      درود بر توکلی

    • ترسو

      چرا واقعيات رو قبول نمي كنيد ؟! آقاي نوبخت ، دُرست گفته ، اينا همشون چه ، اين وري و چه ، اون وري ! از # ذخاير # انقلابند !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • حسام الدين

      با سلام درود خدا بر آقاي توكلي فخر عدالت و صراحت علوي فردي مع إز زمان سازندگي و اصلاحات و عدالت و اميد زر معناي حقيقي دغدغه مردم رو داشته و خدمت ان دسته دوستان احمق بايد عرض كنم ايشون به همراه دكتر الياس نادران و دكتر خوش چهره إز جمله أصول گراهايي بودند كه عملكرد اقاي احمدي نژاد و كابينه رو لحظه به لحظه پيگيري مي كرند إز ماجراي كرسنت و تا مدرك جعلي كردان و مهدي هاشمي و زنجاني گوشه اي إز مجاهدت هاي ايشونه حيف كه بايد جاي أين بزرگواران رو أمثال فاطمه حسيني بگيرن كه بي حيّا مي گه حق بابامه!!!! مردمان را تقليدشان بر باد داد ....اي دو صد لعنت بر أين تقليدشان

    • محمد علی

      سلام اقای توکلی. هم چنان در صحنه باشید

    • سید

      آقا بیسواد لطفا هیس بزرگان در حال صحبت هستند...........

    • بدون نام

      دعوای قدرت و ثروت!!!

    • بدون نام

      چه عجب حرف دل میشنویم

    • حاکم

      درود بر شرفت ای مرد شمالی خدارو شکر شما هستید و نمیگذارین پول مفت از گلوی این نامردان پایین بره

    • مصطفی

      برادر اگه اون جلسات تشکیل نشده چرا اون سه سال سکوت کردی،نون دونه ی چند...

    • بدون نام

      اقای نوبخت به کارمندان جفا کردی...

    • سينوهه

      واقعا باىد احسن گفت به اونهايى که قواقين بينقصى براى حقوق ودرىافتها تصويب کردن ولى متاسفانه مديريت ناصحىح ونبودنظارت باعث اينهمه بى عدالتى هاشده.. کابران عزىز بجاى توپىدن به همديگه لطفا با نظرات خودتون نشون بدين تواىران کسى خواب نيست !کمک کنىد به روشن شدن موضوع وحل مشکلات.

    • بدون نام

      آقایان مشکل اینجا است که آقای نوبخت ساده نگری

    • محسن

      آقای نوبخت ساده نگری می کنند درکارهای بحرانی قاطعیت ....

    • بدون نام

      با سلام خدمت دوستانی که نظر دادن. ولی من میگم چه وقت حقوق ما کارگرها وکارمندان اضافه میشه. واقعا زندگی سخت شده.....

    • بدون نام

      هنوز اثر آتش داغ انتخابات از وجود نازنین آقای توکلی نرفته و نه گفتن مردم را درست درک نکرده و گرنه و هنوز بوی صندلی داغ مجلس را در وجود مبارک حس می کند و الا مدتی سر در گریبان مراقبت میکشید و گوشه ی عزلت می گزید و تا بداند که مردم نیازی به اظهار نطر ایشان ندارند

    • بدون نام

      میگین از سال 92 قانونی شده لطفا درمورد مطلبی اطلاعات نداری نظرندین روشدن فیشهایه حقوقی ک میگین از ساله 92 قانونی شده اصلا همچین مصوبه ای تصویب نشده این حقوقا با اضافه کار وپاداش عزیزان در زمان اقای احمدی نژاد ک پوله 30ساله مملکت رو ایشون توهشت سال دراورد و از معاون اولش بگیر تا مدیران از پولهای نفت ک حق من وشماست جا افتاده تا ب امروز ک گندش درامده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت جواب خودتو دادی.برفرض اگه از دوره های قبله چرا حالا داره برداشت میشه تحت عنوان حقوق؟...

    • عباس

      به نحوي تيتر زدن أين سايت صددرصد إصلاح طلب توجه كنيد نظرتا ن چیست

    • بدون نام

      مدیران نفتی واقعا مورد بررسی قرار گرفته اند؟ حقوقهای کلان در مجموعه نفت پرداخت میشود.

    • بیتا

      خب مردمم همینو میگن دیگ میگن روحانی فقط ...، فقط اسم احمدی نژاد بد دررفت ... تو ماه رمضون امسال از اخباز شنیدم و دیدم ک عضو مجلس سر سفره افطار نشسته بودن 20 نوع غذا سر سفره بود اونوقت مردم فقر تا ی ماه فقط تخم مرغ یا سیب زمینی میخورن این دوره یعنی اقای روحانی و معاونش فقط ب فکر خودشوننن الانم ک انتخابات نزدیک داره تلاش میکنه ،جناب روحانی مرسی از تلاشت زیادی زخمت نکش مردم انچه را ک باید از شما میدیدن دیدن تلاشت بی فایدس مطمعن باش رائ نمیاری

    • سعيد

      احسنت بر توکلي اين دولت د ولت بيکاران است بخدانوبخت خودش ميدونه چکاره است فقط ميگه تورم تک نرخي شدخودش ميدونه دروغه

    • بدون نام

      فقط میدونم نوبخت نه دوست ملته و نه دوست ........... حواستون باشه .

    • بدون نام

      ایا اگر ریس جمهور دولتین نهم ودهم دستگاه های نظارتی را منحل نمی کرد ،چنین بی شرمیهایی اتفاق می افتاد!!؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج