جاباما
۳۷۸۰۴۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ایجاد ۱۵۰ هزار شغل صنعتی تا پایان سال

رئیس سازمان برنامه و بودجه به تدابیر اتخاذ شده برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی اشاره و اظهار کرد: برای این منظور ۱۶۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده تا به ۷۵۰۰ واحد تولیدی پرداخت شود که با فعال شدن این واحدها تا پایان سال برای ۱۵۰ هزار جوان جویای کار، شغل ایجاد می‌شود.

ایسنا: محمدباقر نوبخت که به خراسان شمالی سفر کرده است، با حضور در برنامه تلویزیونی شب‌های اترک که به طور زنده از شبکه استانی پخش شد به ارائه گزارشی اجمالی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید پرداخت و از تمهیدات دولت یازدهم برای رشد و رونق اقتصادی سخن گفت.

وی شاخص سرمایه انسانی خراسان شمالی را مطلوب ارزیابی کرد و ضمن یادآوری مهم‌ترین مصوبات دولت برای توسعه این استان و برخی طرح‌های زیربنایی، تصریح کرد: دولت در این راستا توجه بیشتری به مباحث آمایش سرزمین خواهد داشت و برای اولویت‌سنجی و تدوین برنامه‌های توسعه از همکاری نخبگان بیشتر سود خواهد جست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با افزودن اینکه امسال سهم مناسبی از اعتبارات ماده۱۸۰ به خراسان شمالی اختصاص خواهد یافت، به تدابیر اتخاذ شده برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی اشاره و خاطرنشان کرد: برای این منظور ۱۶۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده تا به ۷۵۰۰ واحد تولیدی پرداخت شود و با فعال شدن این واحدها تا پایان سال برای ۱۵۰ هزار جوان جویای کار، شغل ایجاد شود.

نوبخت در ارتباط با خروج بنگاه‌های اقتصادی کوچک از رکود نیز گفت: خراسان شمالی سهم خوبی از اعتبارات ۹۰۰۰ میلیارد تومانی توازن منطقه‌ای برای ماده ۱۸۰ دارد. از سوی دیگر تسهیلات باید برای بخش کشاورزی ارزان‌تر باشد که امیدواریم با پرداخت این تسهیلات شاهد تحول در بخش بنگاه های زودبازده باشیم.

سخنگوی دولت در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به رکوردشکنی بخش کشاورزی و افزایش خرید گندم در کشور از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سه سال قبل به رقم ۱۱ میلیون تنی سال جاری بیان کرد: دولت برای حمایت از گندم‌کاران داخلی این محصول را گران تر از گندم وارداتی قیمت گذاری کرده و با توجه به همکاری مجلس و تامین منابع مالی، به‌زودی مطالبات کل گندم کاران پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات بودجه استانی، اعتبارات توازن منطقه‌ای ماده ۱۸۰ و اعتبارات سفر رییس‌جمهور می‌توان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در استانها هزینه کرد.

نوبخت در ارتباط با حمایت از کالاهای داخلی نیز اظهار کرد: برای حمایت از کالاهای داخلی بسته مقابله با رکود اقتصادی موقت مطرح شد که با توجه به این بسته، کارت‌های اعتباری نیز تعریف شد که زمینه را برای تشویق خرید داخلی فراهم می‌کند.

وی همچنین خراسان شمالی را استانی ثروتمند و برخوردار عنوان کرد و گفت: این استان ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف دارد که باید به‌ درستی از آن بهره گرفت.

نوبخت به موضوع آمایش سرزمین نیز اشاره کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم بودجه خراسان شمالی برای سال ۱۳۹۶ را آماده کنیم باید شاخص‌ها مورد بازبینی قرار گیرد؛ لذا کار کوتاه مدتی انجام شده اما شرط لازم آن ریل‌گذاری برای اهداف و شاخص‌هاست؛ بنابراین برنامه ششم توسعه می تواند این ریل‌گذاری و اهداف را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم برنامه درستی برای این استان داشته باشیم باید به سمت برنامه آمایش سرزمین رفت و انتظار داریم نخبگان و خبرگان این استان با رایزنی سازمان برنامه و بودجه استان در این مسیر ما را همراهی کنند.

استاندار خراسان شمالی هم در این برنامه با اشاره به خدمات دولت در این استان و طرح‌های به بهره‌برداری رسیده طی این هفته، سفرهای دولتمردان ازجمله وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان برنامه و بودجه را در همین راستا ارزیابی کرد.

محمدرضا صالحی ابراز امیدواری کرد دولت با برنامه‌ریزی صحیح و ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی، رضایت هر چه بیشتر مردم را جلب کند.

بنا به این گزارش، در هفته دولت امسال ۶۰۲ طرح عمرانی و زیربنایی با هزینه بیش از ۵۱۱۲ میلیاردریال در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج