۳۷۸۱۲۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آزمایش مقاومت فیبر کربن تحت‌فشار

اگر نمی‌دانید فیبر کربن تا چه حد مقاوم است، به تازگی ویدئویی منتشر شده است که قدرت فیبر کربن را نشان می‌دهد.

وب سایت کلیک: اگر نمی‌دانید فیبر کربن تا چه حد مقاوم است، به تازگی ویدئویی منتشر شده است که قدرت فیبر کربن را نشان می‌دهد. کانال هیدرولیک پرس یک ویدئو آپلود کرده است که قطعات مختلف فیبر کربن را با یکدیگر مقایسه می‌کند و نشان می‌دهد تحت‌فشار زیاد چه بر سر یکی از قوی‌ترین مواد ساخت بشر می‌آید.

همان‌طور که از نام این کانال پیداست، هیدرولیک پرس مربوط به خرد کردن هر چیزی با پرس کارخانه‌ای هیدرولیک است. این کانال توسط کارخانه‌دار فنلاندی Lauri Vuohensilta و همسرش آنی اداره می‌شود. از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۵ بازدید چشمگیری داشته است و حدود ۱٫۴ میلیون مشترک یوتیوب داشته است. طرفداران لهجه فنلاندی و عکس‌العمل وی در هنگام شگفت‌زده شدن را دوست دارند.

Gcomposits یک شرکت لهستانی متخصص در فیبر کربن است و قطعات را برای ووهنسیتلا فرستاد تا آزمایش کند. چند شکل مختلف در ویدئو تحت‌فشار قرار گرفته‌اند. اول یک لوله که به پهلو گذاشته‌ شده و به‌راحتی پرس شد. سپس لوله به‌ صورت عمودی گذاشته شد و تحت‌ فشار زیاد خرد و به پودری سیاه‌رنگ تبدیل شد. پس‌ازآن یک لوله بزرگ‌تر گذاشته شد که تحت‌ فشار با سرعت کمتری خرد و تبدیل به ساندویچ فیبر کربن شد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، آجر فیبر کربن بسیار بیشتر از لوله توخالی دوام داشت و نشانه‌ای از شکستن در آن دیده نشد. پس‌ازآن برای آجر از یک پرس کوچک‌تر با درصد سطح تماس قبلی و دو برابر کردن فشار استفاده کرد. حتی پس‌ از آن نیز به‌ سختی تورفتگی در آن دیده می‌شد. ووهنسیتلا همچنان درصدد است تا اثری بر روی آجر باقی بگذارد و یک‌ مهره بزرگ را بین پرس و آجر قرار می‌دهد. به این دلیل که سطح تماس مهره بسیار کمتر بود، درنهایت توانست آجر را سوراخ کرده و به آن نفوذ کند.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
آزمایش مقاومت فیبر کربن تحت‌فشار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج