جاباما
۳۷۸۱۴۱
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

قوه قضاییه:

«بگم بگم» ها، مطلب به درد بخوری ندارند

سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی را پیرامون پرونده محمود احمدی نژاد ارائه کرد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی را پیرامون پرونده محمود احمدی‌نژاد ارائه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه تاکنون به چه تعدادی از پرونده‌های توهین به مقامات دولتی رسیدگی شده است؟ گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری به طور متناوب شکایت کرده است. در برخی از موارد قوه قضائیه به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و به برخی از این پرونده‌ها رسیدگی کرده و برخی در حال رسیدگی است. عددی به طور مشخص در رابطه با تعداد این پرونده‌ها وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه سازمان بازرسی درباره فیش‌های حقوقی تاکنون دو لیست به قوه قضائیه داده، اگر دولت به قوه قضائیه لیستی ندهد، قوه قضائیه در این خصوص ورود پیدا می‌کند؟ پاسخ داد: قوه قضائیه بیش از دو لیست دارد، این لیست‌ها هم در مقام راستی‌آزمایی و هم در رابطه با مبانی حقوقی باید بررسی شوند. ممکن است در این لیست‌ها فیش حقوقی کل کارمندان دولت فرستاده شده باشد.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تسهیلاتی که به تعاونی های مسکن در ادارات دولتی و عموم غیر دولتی داده می‌شود بر اساس قانون است یا خیر؟ پاسخ داد: بعضی قسمت ها تا حدودی کمک هایی را می‌توانند در چارچوب قانون انجام دهند. پرونده های مختلف تعاونی را داشته‌ایم که پروند ه های سنگینی است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه همیشه تاکید بر این داشته اید که برای ارائه وام های کلان به سرمایه داران و سرمایه گذاران بانک ها وثیقه لازم را اخذ کنند؛ به چه میزان بانک‌ها از این پیشنهاد قوه قضاییه استقبال کردند و آیا معوقات بانکی متوقف شده است یا خیر؟ گفت: به صورت کامل متوقف نشده و ما باز هم معوقه داریم که تعدادی از آن برای قبل است. سال ۸۵ معوقات بانکی ما ۴۰ هزار تا بوده، سال ۹۵ علاوه بر فشارها و پیگیری های قوه قضاییه حدودا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است. این موضوع نشانگر این است که این روند ادامه دارد. بر اساس گزارشی که می دادند نمی دانم درست است یا خیر، کلا متوقف نشده اما کند شده است.

خبرنگاری از محسنی اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده احمدی نژاد پرسید و گفت:‌ سخنگوی کمیسیون اصل نود نیز معتقد است که پرونده وقتی به قوه قضاییه ارجاع می‌شود نتیجه باید تا یک ماه اعلام شود و زمانی که تخلفی انجام شده باشد برای کمیسیون محرز می‌شود و وکیل آقای احمدی نژاد هم گفته تاکنون وی به دادگاه احضار نشده است آیا این موضوع صحت دارد؟ مبادا گوشه‌ای از بگم بگم های ایشان در قوه باشد که پرونده‌اش رسیدگی نمی‌شود، گفت: درباره خودم می‌گویم از امروز تا آینده هر که هرچه می‌خواهد بگوید بگوید، معمولا افرادی که بگم بگم می‌گویند چیز به درد بخوری ندارند، مسائل مربوط به مجلس دو گونه است؛ یکی مسائل و گزارشاتی است که انجام می‌شود و در مجلس قرائت و تصویب می گردد یا اینکه کمیسیون اصل نود خودش پرونده را برای دستگاه قضایی ارسال می‌کند که این دو متفاوت است.

وی افزود: هم‌چنین باید گفت بعضی موارد تخلف است اگر تخلف باشد دستگاه قضایی به تخلف رسیدگی نمی‌کند به جرم رسیدگی می‌کند. اما در رابطه با رئیس جمهور سابق تخلف او از قانون در دیوان عالی کشور بررسی می‌شود و اگر احراز شود او تخلف کرده می‌تواند رای به عدم صلاحیت او بدهد. اگر جرمی انجام داده باشد به دادسرا نمی رود و مستقیما به دادگاه می‌رود در بعضی موارد شکایت های او دارای شاکی خصوصی بوده . یک مواردی از کمیسیون اصل نود آمده و دو مورد هم از خود مجلس آمده؛ شکایات خصوصی او به غیر از دو مورد به نظر من دارای مرتبه پایینی بود. تاکنون ایشان در دادگاه حاضر نشده است ، در همان موارد اول مربوط به شکایات شخصی هم بود در آن جا شاکی رضایت داد و موضوع منتفی شد، احضاریه فرستاده شد، ایشان حاضر نشد، ولی آن زمان دیگر نیازی به حضور وی نبود. این‌ها در شعبه مربوط در حال رسیدگی است و هنوز منتج به نتیجه نهایی نشده است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم روحانی تون:

      بازداشت نایب رئیس یکی از انجمن های ورزشی ایران به اتهام سرقت از یک فروشگاه در ریو برزیل

      بخش ورزشی الف، ۶ شهریور ۹۵

      تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۹

      یک منبع آگاه در بزریل روز شنبه خبر داد که «پلیس این کشور یکی از مسئولان ورزش ایران را در ریودوژانیرو بازداشت کرده است».

      وی در گفت و گو با ایرنا در برزیل گفت: این فرد نایب رئیس یکی از انجمن های ورزشی ایران است که پلیس برزیل، وی را به اتهام سرقت از یک فروشگاه برای مدتی بازداشت کرد.

      این منبع آگاه که حاضر به افشای نامش در خبر نبود، گفت: این فرد در حال حاضر به قید ضمانت آزاد است، اما گذرنامه اش در اختیار پلیس برزیل قرار دارد و تا زمان تشکیل جلسه دادگاه اجازه خروج از این کشور را ندارد.

      وی افزود: این فرد تلاش داشت تا وسایلی را بدون پرداخت هزینه آن از فروشگاهی در شهر ریودوژانیرو خارج کند، که توسط پلیس منطقه «کوپاکابانا» در جنوب شهر ریودوژانیرو بازداشت شد.

      این فرد سرپرستی یک تیم ورزشی ایران را عهده دار است. این تیم ورزشی در حال حاضر برای شرکت در یک رقابت بین المللی در شهر ریودوژانیرو برزیل مستقر است.

      توضیحات سفیر ایران درباره فرد بازداشت شده در ریو
      سفیر ایران در برزیل توضیحاتی درباره فرد بازداشت شده در ریو ارائه کرد.

      به گزارش ایلنا، سفیر ایران در برزیل با تأیید دستگیری یکی از همراهان ورزشی یک تیم‌ اعزامی از ایران به مسابقات ورزشی در برزیل گفت: این فرد بدون پرداخت هزینه قصد داشته اقلامی را از فروشگاهی خارج کند که این موضوع موجب دستگیری او شده است.

      قانع‌زاده افزود: خطای شخصی این فرد باعث شده کار به دادگاه کشیده شود و فعلا این فرد آزاد است ولی گذرنامه او در اختیار مقامات قضایی است.

      سفیر ایران گفت: برای حل این موضوع یک وکیل از سوی سفارت پیگیر مسائل اوست.

      قانع‌زاده اضافه کرد: این فرد هیچ ارتباطی با کاروان ایران در بازی‌های المپیک ندارد و در قالب یک تیم اعزامی از انجمن‌های ورزشی در برزیل حضور دارد.

      سفیر ایران در برزیل تاکید کرد: خوشبختانه در ایام بازی‌های المپیک هیچ مشکلی برای ورزشکاران، همراهان و تماشاگرانی که از ایران و سایر نقاط جهان برای تشویق تیم های ایرانی به برزیل آمدند، به‌وجود نیامد.

      به گزارش الف،‌ اتفاقات مربوط به مسئولان حاضر در ریو، از همان ابتدا مورد انتقاد واقع شده بود.

      تعداد بالای مسئولان ورزشی ایران حاضر در ریو ( بخوانید توریست های کت و شلواری) که برخی از آنان به عقیده بسیاری بی دلیل به برزیل اعزام شده بودند حاشیه های فراوانی را به همراه داشت.

      دریکی از این موارد عدم حضور هیئت ایرانی در مسابقه نهایی کیمیا علیزاده انتقادات بسیاری را به همراه داشت. مقامات ارشد ورزشی کشور در ریو در اقدامی غیرقابل باور، دست جمعی بازی این دختر قرمان را از ورزشگاه ندیده بودند ، بی آنکه اعلام کنند چه کار مهمتری داشته اند.{اینجا}

      آیا هنوز وقت آن نرسیده تا برای اعزام ها به رخدادهای مهم ورزشی، یک نظام نامه اعزام داشته باشیم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه کشف مهمی !!!!!!
        نایب رئیس یکی از انجمن های ورزشی ایران. خخخخخخخخخخ
        الان روحانی باید پاسخگو باشه. نکنه فکر کردی روحانی اینقد بیکاره که عزل و نصبها یا اعزام و همراهی همه تیمها رو بررسی کنه !!!
        نه بابا صدقه سر محمود اینقد خرابکاری برای راست و ریست کردن هست که فرصت رسیدگی به این بچه بازی ها رو نداره.

    • بدون نام

      بگم؟بگم؟!!
      هه!

    • بدون نام

      واقعا رایت گفته.آخه اون احمدی نژاد هم این قدر بگم بگم کرد هیچی هم نگفت.چون چیزی نداشت بگه اونا کوچکترین مدرک هم که داشتند واسه تبلیغاتشون استفاده کردند

    • بدون نام

      چه تیترهای نامربوطی میزنید(ببخشیدالبته)

    • پرسپلیسی

      اصلاح طلبان دست پاک...اصولگرایان ......

    • بدون نام

      چرا بگم بگم ها یه خرده حواس ها جمع تر شده حالا مخفیانه تر انجام میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج