جاباما
۳۷۸۲۲۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اختتامیه جشنواره نمایش عروسکی

برومند بار دیگر دبیر جشنواره تئاتر عروسکی شد

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک به گام آخر رسید.

خبرگزاری مهر: آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک امشب هفتم شهریور ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

مهمانانی از جمله مهدی شفیعی، پیمان شریعتی، حسین مسافرآستانه، محمدرضا خاکی، بهروز غریب پور، بهزاد فراهانی، کوروش زارعی و.... در این مراسم حضور دارند.

این مراسم ساعت ۲۱ با سرود جمهوری اسلامی ایران و آیاتی از کلام الله مجید آغاز به کار کرد و سپس مرضیه برومند دبیر جشنواره به عنوان اولین سخنران در جایگاه قرار گرفت.

مرضیه برومند از کاری با حضور فاطمه معتمدآریا به عنوان سورپرایز مراسم یاد کرد و در همین زمینه نمایشی با حضور معتمدآریا و عروسک ها روی صحنه اجرا شد.

وی در ابتدای سخنان خود به هنری که خداوند در دو تار و تار و صدای خوانندگانی همچون محمدرضا شجریان و شهرام ناظری قرار داده است اشاره کرد و گفت: به راستی چه چیزی بیشتر از هنر می تواندانسان را به خدا نزدیک کند.

دبیر جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک با اشاره به درگذشت داوود رشیدی عنوان کرد: تقدیر گاهی بر اندوه است تا انسان معنای شادی را بداند و خدا گاهی مرگ را مقدر می کند تا انسان معنای هستی را بداند.

وی در بخشی از سخنان خود درباره جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک اظهار کرد: این جشنواره رنگ را به شهر خاکستری ما آورد و به لطف پیمان شریعتی و شهرداری، شهر از غبار و آلودگی های فیزیکی پاک شد.

در این بخش فاطمه معتمدآریا اجرای مراسم را بر عهده گرفت و گفت: من وجودم، کارم و همه لحظات عمرم با عروسک ها عجین است. هرچه می خواهم تلاش کنم بزرگ شوم نمی شود و یادم می آید که چه عروسک هایی در دستان من بوده اند.

همچنین در این مراسم پیام مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی خوانده شد و مرضیه برومند در قالب کلیپی به توضیح روند انتخاب نمایش ها اشاره کرد.

بخش اصلی این مراسم به بزرگداشت ددی پودامچی اختصاص داشت که برای این منظور از آتیلا پسیانی و مهربان فیروزگری موبد معبد زرشتیان دعوت شد تا روی سن بیایند.

ددی پودامچی هنرمند هندی به دعوت معتمدآریا روی سن آمد و ضمن تشکر از شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی بیان کرد: من در اینجا دوستان زیادی دارم و دوستانی هم دارم که اکنون اینجا حضور ندارند.

وی با اشاره به مهربان فیروزگری اظهار کرد: من ماه مارس گذشته نمایشی را در دهلی داشتم که درباره آداب زرتشتیان بود و کلام آن را فیروزگری گفته بود.

وی در ادامه با اشاره به درگذشت داوود رشیدی که صبح امروز پیکر وی تشییع شد از حاضران در سالن درخواست کرد که یک دقیقه بایستند و سکوت کنند و حضار سالن دقیقه ای به احترام رشیدی سکوت کردند.

اولین رییس غیر اروپایی یونیمای جهانی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مدیران حوزه تئاتر در ایران تصریح کرد: من به عنوان یک هنرمند از طرف یونیمای حهانی و همچنین از طرف دبیرکل جددی یونیما از مدیرانی که در ردیف جلوی سالن نشسته اند می خواهم که اجازه دهند نمایش عروسکی در طول سال هم اجرا شود و منحصر به اجرا در فستیوال ها نباشد.

بزرگداشت ددی پودامچی با یک نکته همراه بود و آن اینکه این شب با تولد وی قرین شده بود.

در بخش دیگر مراسم کلیپی نمایش داده شد و هنرمندان و مسئولانی چون مرضیه برومند، علی مرادخانی، رضا کیانیان و حسین پاکدل از ویژگی ها و خصوصیات بهروز غریب پور سخن گفتند. برومند در قسمت هایی از این کلیپ اشاره کرد که از غریب پور می ترسد و این جملات با خنده های حضار همراه شد.

بهروز غریب پور در بخشی از صحبت هایش رویکرد لغو کنسرت ها در برخی شهرها را مورد بحث قرار داد و گفت: از آقای علم الهدی ممنونم چون تا قبل از این عده ای نمی دانستند کنسرت چیست ولی الان عده بیشتری از این موضوع آگاه شدند.

وی در بخش دیگر صحبت هایش اظهار کرد: خدا برای خلقت جهان از هنر کامل استفاده کرد.

این پیشکسوت هنر نمایش با اشاره به تلاش ها برای احیای نمایش عروسکی اظهار کرد: بعد از انقلاب بسیاری از هنرها به مردم معرفی شدند و من از مرادخانی، مسجدجامعی و... ممنونم که کمک کردند نمایش عروسکی پا بگیرد.

غریب پور خطاب به پودامچی گفت: پودامچی این نکته را نمی داند که ما طی سال نمایش و تماشاگر عروسکی داریم اما کمبود جا داریم که این مشکل هم با همت بلند مرادخانی و شفیعی حل می شود.

وی در بخش پایانی سخنانش به رکن الدین خسروی اشاره و بیان کرد: وی دچار آلزایمر شده است و اینجا دعا کنیم که سلامتی خود را بدست آورد.
شفیعی در پایان مراسم اهدای جوایز در سخنانی بیان کرد که از برومند می خواهد دبیری دوره هفدهم را نیز بر عهده بگیرد.

معتمدآریا در پایان بیان کرد که دنیا فنی زاده بسیار دوست داشته است در این مراسم باشد اما به علت بیماری عذرخواهی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عاشق فیلمای برومندم! خواهش میکنم فیلم بساز....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج