جاباما
۳۷۸۵۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

وقتی فیروز کریمی دل به فوتبال می‌دهد

فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور فصل پرشور و در عین حال سختی برای مدعیان صعود به لیگ برتر خواهد بود به این خاطر که تعداد تیم ها به ۱۸ تیم کاهش پیدا کرده و طبیعتا هر چه تعداد تیم ها کاهش پیدا کند سطح فنی بازی ها بالاتر خواهد رفت.

ورزش سه: فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور فصل پرشور و در عین حال سختی برای مدعیان صعود به لیگ برتر خواهد بود به این خاطر که تعداد تیم ها به ۱۸ تیم کاهش پیدا کرده و طبیعتا هر چه تعداد تیم ها کاهش پیدا کند سطح فنی بازی ها بالاتر خواهد رفت. از سویی دیگر سهمیه صعود هم یک تیم کم شده! این کار را برای مدعیان صعود سخت تر کرده است. حضور مربیان لیگ برتر در لیگ یک که اولین حضور خود را در تیم های دسته اولی تجربه می کنند مثل محمد مایلی کهن، منصور ابراهیم زاده، مهدی تارتار و... عرصهه رقابت را فشرده تر کرده. بی شک این مربیان به دنبال این هستند که دوباره راه حضور در لیگ برتر را پیدا کنند و این جزء با موفقیت در لیگ یک به دست نخواهد آمد. باید به این نکته اشاره کرد مربیان جوانی چون محمود فکری، سهراب بختیاری زاده، محمود خرمزی و... هم در پی ماجراجویی هستند.

اما در این فصل از بازی ها شاهد حضور بیشترین مربیانی هستیم که در گذشته به دفعات تیم های تحت هدایت خود را لیگ برتری کرده اند! به نوعی می شود گفت در این فصل از بازی ها هر مربی ای تیم خود را به لیگ برتر رهنمون کند شاهکار کرده است. این مربیان عبارتند از :

1-فیروز کریمی

معرف حضور است. اکسین فصل گذشته با هدایت وی به عنوان مدیر فنی به لیگ یک صعود کرد و هم اکنون صدرنشین لیگ یک است. با ۹ امتیاز از ۴ بازی و ۹ گل که تیم اکسین را تبدیل به تهاجمی ترین تیم دسته اولی حال حاضر کرده است.

4 صعود به بالاترین سطح مسابقات در کارنامه فیروز کریمی دیده می شود! هر چند قهرمانی با پاس در آسیا هنوز از سوی مربی دیگری تکرار نشده است. پیش از صعود اکسین به لیگ یک کارنامه مربیگری فیروز کریمی با چالش ناکامی مواجه شده بود بیشتر به این خاطر که روی مسایل فنی متمرکز نبود. اما اکنون پیداست که فیروز کریمی دوباره دل به فوتبال بسته است.

2-علیرضا مرزبان

صعود به همراه پدیده به لیگ برتر و قهرمانی در دسته اول به همراه پیکان به عنوان سرمربی نشان می دهد که علیرضا مرزبان به خوبی راه صعود به لیگ برتر را پید کرده است. طبیعی است او در خونه به خونه همین راه را دنبال کند. علیرضا مرزبان بعد از مشکلاتی که در پدیده با آن دست و پنجه نرم کرد از این پس حضور در تیم های کوچک اما متمول را به حضور در تیم های بزرگ اما دارای مشکلات مالی ترجیح می دهد و بر این عقیده است بهترین تدابیر فنی هم پشت حصار مشکلات مالی باقی خواهد ماند. این راه درستی است. او اگر خونه به خونه را لیگ برتری کند مازندران بعد از سال های سال دوباره در لیگ برتر صاحب نماینده خواهد شد.

۳-داوود مهابادی

اگر به یاد داشته باشید او تیم گهر دورود را لیگ برتری کرد. بعد از گهر این مربی جوان تا آستانه لیگ برتری کردن تیم مس سرچشمه هم پیش رفت اما در بازی پلی آف به تیم پاس همدان باخت و از صعود به لیگ برتر باز ماند. هر چند پاس همدان در پلی آف دوم بازی را به ذوب آهن باخت و در نهایت این تیم ذوب آهن بود که در لیگ برتر ماند. مهابادی در پاس درگیر مشکلات مالی شد و بعد از این در میانه های راه راهی آلومینیوم اراک شد. از آنجایی که این فصل تیم را خودش بسته با چالش کمتری برای صعود به لیگ برتر مواجه است. خیلی ها از این تیم به عنوان یکی از مدعیان جدی صعود این فصل از بازی ها یاد می کنند.

4-اکبر میثاقیان

صعود به لیگ برتر در تیم های متعددی در کارنامه او دیده می شود. شموشک نوشهر، پدیده مشهد، شهرداری تبریز، آلومینیوم اراک و... هر چند اکبر میثاقیان در پی هفتمین صعود در تیم های مس کرمان و خونه به خونه بابل نتوانست ماموریت خود را به پایان برساند. او که این روزها مربی تیم بادران تهران است می گوید نمی خواهد خود را از برج میلاد به پایین پرتاب کند. او می گوید می خواهد اولین مربی ای باشد که تیم تحت هدایت مدیر عامل زن را لیگ برتری کرده است. جالب اینکه برخی از منتقدین اکبر میثاقیان می گویند تدابیر وی برای صعود به لیگ برتر دیگر جواب نمی دهد! اما فراموش نمی کنیم او فصل گذشته در تیم خونه به خونه دوم جدول بود که رفت!

۵-علی کلانتری

شروع علی کلانتری در تیم مس رفسنجان شروع نا امید کننده ای بود. چهار بازی چهار شکست! مس رفسنجان هم اکنون تنها تیم بدون امتیاز بازی ها است. با این حال نباید فراموش کرد که فجر سپاسی شیراز با هدایت این مربی بود که لیگ برتری شد. فجر فصل گذشته هم با این مربی در یک قدمی صعود به لیگ برتر قرار داشت که بازی را به تیم صنعت نفت باخت و از صعود باز ماند. شاید این روزها برای مس رفسنجان امتیازگیری مهم تر از صعود به لیگ برتر باشد و اینکه در هفته پنجم با کسب اولین امتیاز از بحران روحی و روانی خارج شود. هر چند باید به این نکته اشاره کرد فرصت جبران مهیاست.

توضیح: در بین مربیان این فصل تیم های دسته اولی به مربیانی برمی خوریم که تیم های دسته دومی را دسته اولی کرده اند. مثل مهدی پاشازاده که چهار تیم دسته دومی را به دسته اول رهنمون کرده است. آخرین تیم تحت هدایتش پارس جنوبی جم بوده است که هم اکنون با هدایت مهدی تارتار از چهار بازی 8 امتیاز گرفته و تنها تیم بدون گل خورده بازی ها است. علی نیکبخت مربی تیم خیبر خرم آباد هم در این زمینه مربی موفقی نشان داده است. مربیانی هم بودند که تیم هایشان تا پلی آف آمده اما در پلی آف بازی را باختند و از صعود باز ماندند. مثل وینگو بگوویچ که این فصل مربی تیم گل گهر سیرجان شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج