جاباما
۳۷۸۵۹۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اختراع دارویی که زمان تب کردن شما را می‌فهمد

در تازه ترین فناوری علمی که با استفاده از چاپ سه‌بعدی ترکیبی ساخته شده است می توان دارویی ساخت که زمان تب کردن شما را می‌فهمد.

وب سایت کلیک: در تازه ترین فناوری علمی که با استفاده از چاپ سه‌بعدی ترکیبی ساخته شده است می توان دارویی ساخت که زمان تب کردن شما را می‌فهمد.
اختراع دارویی که زمان تب کردن شما را می‌فهمد

محققان موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه فناوری سنگاپور طی دستاوردی که می‌تواند پیشرفت بزرگی در صنعت سلول‌های خورشیدی و داروسازی باشد، با چاپ سه‌بعدی ترکیبی را ساخته اند که شکل خود را حتی پس از کشیده یا خم شدن به یاد می‌آورند.

به نقل از تایمز آو ایندیا، این ساختار می‌تواند منجر به ساخت داروهایی شود که در بدن به شکل غیرفعال باقیمانده تا در زمان شناسایی تغییرات در دمای بدن به درمان بپردازد. از دیگر کاربردهای این دستاورد می‌توان به ساخت عملگرهایی اشاره کرد که زاویه سلول خورشیدی را برای جذب بهتر نور در روز تغییر می‌دهند.

تحقیق این محققان در حقیقت شامل یک فرآیند چاپ سه‌بعدی است که بُعد چهارمی را به فرآیند اضافه می‌کند، چرا که این ساختار می‌تواند با گذشت زمان، خود را تغییر دهد.

نحوه‌ی عملکرد این وسیله این‌گونه است که آن‌ها با استفاده از پلیمرهای دارای حافظه به عنوان ماده پایه که هر دو حالت دمای بالا و دمای پائین را حفظ می‌کند کاری کرده اند که بتوانند به این کنش و واکنش‌ها پی ببرند. فرآیند چاپ به حالت دمای بالا اجازه می‌دهد تا بر روی یک رزین مایع با استفاده از نور پروژکتور چاپ شود. این دقیقا همان فرآیندی است که دندانپزشکان در زمان ساخت نسخه چاپی سه‌بعدی از دندان یا حفره‌های پر شده استفاده می‌کنند.

تفاوت اصلی بین این دو فرآیند، شامل لیزرهای مورد استفاده برای متمرکز کردن نور در زمان چاپ است که از صنعت نیم‌رسانا گرفته شده است. همچنین مقیاس مورد استفاده محققان بسیار کوچکتر بوده تا بتوانند ساختارهایی به ظرافت موی انسان را چاپ کنند.

چاپ این ساختار در این مقیاس می‌تواند به توسعه داروهای دارای عملکرد سریع منجر شود که مواد خود را در زمان تشخیص نخستین نشانه‌های عفونت منتشر می‌کند.و همان‌گونه که مطلع هستید تب یکی از نشانه‌های اولیه‌ی عفونت می‌باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج