۳۷۸۷۲۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

درز اطلاعات جدید از آیفون ۷ و ۷ پلاس

چندی پیش اطلاعات مربوط به آیفون ۷ و مدل پلاس آن به بیرون درز کرد که حاوی جزئیات تازه ای در خصوص تغییرات اعمال شده روی این دو دستگاه است.

وب سایت دیجیاتو - مریم موسوی: چندی پیش اطلاعات مربوط به آیفون ۷ و مدل پلاس آن به بیرون درز کرد که حاوی جزئیات تازه ای در خصوص تغییرات اعمال شده روی این دو دستگاه است. براساس این گزارش، آیفون های جدید همان نمایشگرهای ۴.۷ و ۵.۵ اینچی پیش بینی شده سابق را خواهند داشت و رزلوشن تصویر آنها نیز تفاوتی با مدل های قبلی شان ندارد.
درز اطلاعات جدید از آیفون 7 و 7 پلاس

اما بخش جالب خبر به سخت افزار داخلی این دو دستگاه مربوط می شود؛ ظاهرا آیفون های جدید قرار است که پردازنده A10 اپل را در دل خود داشته باشند که براساس فراینده تولید 16 نانومتری Fin FET مربوط به شرکت TSMC ساخته شده است.

با در نظر داشتن بنچمارک های صورت گرفته روی این تراشه هم باید بگوییم که به لحاظ عملکردی بین 20 تا 30 درصد از مدل قبلی اش یعنی A90 بهتر است که البته این رقم چندان هم زیاد به نظر نمی رسد چراکه اختلاف عملکردی نسخه A8 و A9 برابر با 50 درصد عنوان شده بود.

با این همه، ظاهرا اپل به این نتیجه رسیده که بهتر است تمرکز خود را روی کم کردن میزان انرژی مصرفی این چیپ و همچنین کم کردن ابعاد کلی اش قرار دهد و در همین راستا تکنولوژی تازه ای به نام Fan-out را معرفی کرد که ضمن کم کردن از ابعاد کلی دستگاه ها، به ساخت موبایل هایی با ضخامت کمتر می انجامد. در نتیجه این تغییر یا می توان باتری هایی بزرگ تر را در داخل دستگاه نصب کرد یا اینکه فضا برای قرار دادن قطعات داخلی دیگر باز می شود.

لازم است اشاره کنیم هم اکنون شایعاتی منتشر شده که این مساله را تایید می کنند، مثلا اینکه گفته می شود آیفون 7 از یک باتری بزرگ تر با ظرفیت 1960 میلی آمپر ساعتی بهره می گیرد، ضمن آنکه قطر بدنه اش از مدل 6 اس هم کمتر است و علاوه بر این بارها و بارها شنیده شده که این محصول فاقد جک 3.5 میلی متری صدا خواهد بود.

اما جالب ترین بخش اطلاعات لو رفته، نه چیپست آن است و نه رم دو یا سه گیگابایتی اش، بلکه در مقابل ماژول های دوربین این محصول هستند که مورد توجه قرار دارند. آیفون 7 و مدل پلاس آن ظاهرا قرار است که همچون نسخه های قبلی شان از دوربین 12 مگاپیکسلی بهره بگیرند اما تفاوتی که میان گشودگی دهان لنز آنها مشاهده می شود حکایت از آن دارد که احتمالا با ماژول های دوربین جدیدی روبرو خواهیم بود و البته برخی نوآوری هایی که هم اکنون در سریع ترین دوربین های حال حاضر دنیا به خدمت گرفته شده اند نیز در آنها حاضر خواهند بود.

براین اساس، دوربین اصلی آیفون 7 گشودگی دهانه لنز f/1.9 را خواهد داشت در حالی که این فاکتور برای آیفون 6 اس برابر با f/2.2 است. ظاهرا اندازه سنسور این دوربین هم از 1/3 در آیفون های کنونی به 1/2.6 در مدل های جدید خواهد رسید که به لطف این تغییر توانمندی های دستگاه در محیط های کم نور بیشتر می شود و این مساله چرایی وجود منافذ بزرگ تر لنز در این نسخه ها که پیشتر در رندرها و عکس های لو رفته قبلی دیده بودیم را توضیح می دهند.

در مورد آیفون 7 پلاس هم باید بگوییم که ظاهرا قرار است باتری آن از 2750 میلی آمپر ساعت در مدل های کنونی به رقم 2910 میلی آمپر ساعت برسد و با وجود آنکه اندازه حسگر دوربین دستگاه مانند سابق خواهد بود اما گشودگی دهانه لنز آن به رقم f/1.9 می رسد و نکته پایانی که باید به آن اشاره شود وجود لنز دوربین دوگانه روی بدنه این دستگاه است که طبق شایعات پیشتر منتشر شده انتظار می رود با آن روبرو شویم.
درز اطلاعات جدید از آیفون 7 و 7 پلاس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج