جاباما
۳۷۸۹۸۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

صدور ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند

رئیس سازمان ثبت احوال از صدور ۱۰میلیون عدد کارت ملی هوشمند در کشور خبر داد.

روزنامه ایران: رئیس سازمان ثبت احوال از صدور ۱۰میلیون عدد کارت ملی هوشمند در کشور خبر داد.

حمید درخشاننیا دیروز به اتفاق هیأت همراه در آخرین روز از هفته دولت در بازدید از مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران گفت: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، کارت‌های ملی هوشمند را جایگزین کارت‌های ملی فعلی کرد و تاکنون برای بیش از ۱۵ درصد از جمعیت واجد شرایط این کارت را صادر کرده است لذا می توان گفت کارت‌های جدید به‌عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰ میلیون نفر از افراد بالای ۱۵ سال در کشور باید کارت ملی هوشمند بگیرند که تاکنون کارت هوشمند ۸ میلیون نفر تحویل داده شده است.

وی اظهار داشت: سازمان ثبت احوال براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش دارد تا پایان سال‌جاری برای ۲۲ میلیون نفر از شهروندان کارت ملی هوشمند صادر کند.به گفته درخشان نیا، صیانت و حمایت از حقوق مردم، رعایت کیفیت و مسائل امنیتی در اسناد هویتی، تسریع در صدور کارت ملی هوشمند و تقویت پایگاه جمعیتی کشور از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان ثبت احوال در خدمت‌رسانی به آحاد مختلف مردم است.

وی با بیان اینکه تولید و انتشار آمار حیاتی ثبت وقایع چهارگانه (تولد، وفات، ازدواج و طلاق) و مهاجرت برای استفاده تصمیم گیران و برنامه ریزان از دیگر برنامه‌های این سازمان است، گفت: ۹۷ درصد از آمار وقایع حیاتی در کشور در سال گذشته و همچنین امسال در مهلت قانونی ثبت می‌شود.به طوری که در ایران زمان قانونی برای ثبت ولادت ۱۵ روز و برای ثبت وفات ۱۰روز است.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: هم اکنون ۱۲۰ وزارتخانه، نهاد و دستگاه دولتی و اجرایی از پایگاه اطلاعات جمعیتی این سازمان استفاده می کنند و در ۲۰۰ هزار نقطه کشور نیز کار احراز و تصدیق هویت انجام می‌ شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      در مورد تعیین نام کودکان بعضی وقتها هم نام ایرانی بر فرزندان خود می گذارند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج