۳۷۹۶۴۸
۶۱ نظر
۵۰۰۷
۶۱ نظر
۵۰۰۷
پ

شوق عجیب پرستاران برای ترک ایران!

مدیر روابط بین الملل سازمان نظام پرستاری کشور، از مهاجرت سالانه بیش از ۱۰۰۰ پرستار ایرانی برای کار به خارج از کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیر روابط بین الملل سازمان نظام پرستاری کشور، از مهاجرت سالانه بیش از ۱۰۰۰ پرستار ایرانی برای کار به خارج از کشور خبر داد.

ابراهیم محمدی اظهارداشت: کمبود نیروی کار پرستاری در دنیا پدیده ای است که جامعه سلامت جهانی با آن مواجه است.

وی افزود: در نشست اخیر جامعه جهانی پرستاری WHO در ژنو، عنوان شد که حدود ۲۸ میلیون نفر کمبود نیروی کار پرستاری در دنیا وجود دارد که همین مسئله باعث شده است کشورهای توسعه یافته به راحتی به جذب نیروهای آموزش دیده سایر کشورها اقدام کنند.

محمدی با عنوان این مطلب که یکی از کشورهای هدف برای جذب نیروی پرستاری ایران است، گفت: پرستاران ایرانی به علل مختلفی از جمله توانمندی، هوش و کارایی بالا، مورد استقبال دیگر کشورها هستنکه متاسفانه این جذب بالا و ایجاد شرایط کاری بهتر برای پرستاران در کشورهای پیشرفته باعث شده است سالیانه بیش از ۱۰۰۰ پرستار از ایران مهاجرت نمایند.

وی ادامه داد: پرستاران به دنبال یافتن شرایط بهتر کاری، دوری از خانواده و جامعه، مشکلات عدیده مهاجرت را تحمل می نمایند که به اهداف خود دست یابند. بنابراین، می توان علل مهاجرت پرستاران از ایران را فشار کاری بالا، دستمزد کم، عوامل اجتماعی و... دانست که با تغییر رویه می توان تا حدودی از خروج پرستاران جلوگیری کرد.

مدیر روابط بین الملل سازمان نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: قطعا اگر نگرش مسئولین نسبت به حرفه پرستاری در کشور تغییر یابد و شرایط کاری مطلوب تری فراهم شود، می توان از بازگشت پرستاران ایرانی خارج از کشور بهره برد.

محمدی ادامه داد: تغییر دیدگاه مسئولین امر نسبت به پرستاری منجر به ارتقای سلامت جامعه خواهد شد، زیرا کشورهای پیشرفته به این مهم دست یافته و از آن به نحو احسنت بهره برداری می کنند.

وی گفت: سازمان نظام پرستاری در ابتدای سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ با افزایش زیاد آمار مهاجرت پرستاران مواجه بود.

محمدی در پایان افزود: واحد بین الملل سازمان نظام پرستاری با ایجاد سامانه EX.INO.IR جهت شناسایی و ارتباط با پرستاران ایرانی خارج از کشور، در صدد استفاده از تجارب و توانمندی های آنان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا بزارین برن هم اونا شرایطشون بهتره اونجا هم جا برای استخدام بقیه باز میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرستار حرفه ای باتجربه بره و جاشو بده به یک پرستار صفرکیلومتر تازه کار که هیچ تجربه ای نداره!!!
        کارگرساختمونی نیست که!!!
        واقعا متاسفم

      • بدون نام

        اونایی که میرن بیشترشون فارغ التحصیلان هستن با تجربه ها که سنی ازشون میگذره معمولا میمونن

      • بدون نام

        مهم اینه که کشورهای پذیرنده، فقط افراد لایق و بدردبخورو نگه میداره وبقیه رو بعد مدتی برمیگردونه، حالا چه فارغ التحصیل تازه کار باشه ، چه باتجربه باسابقه کار باشه.

    • محمد نصیری

      حق دارن وقتی ملت مرده پرست ایران بعد از مرگ مریضشان که تا قبل از مریضیش یه سر به بیمارشون نمیزدند.به پرستار حمله میکنن وپرستار را مسبب مرگ بیمار میدانند وبا این حقوق کمشان نسبت به کارشان چرا بمانند ایران! خلاصه ما دوتا پرستار داریم تو فامیل که رفتن وماهیانه 7000دلار حقوق میگیرن تازه اینا کم میگیرن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی یک پرستان ایرانی در خارج کم کمش بیت و چهار میلیون و پانصد هزار تومان میگیرند آنوقت در ایران با این همه فشار کاری روحی و رانی با کلی مشکلات ماهی در حدرو 2.5 یا نهایت 3 میلیون میگیرند !!!!!!!! اما این کجاو آن کجا؟!!!!! 7000*35000=245000000

    • بدون نام

      ولی یک چیز را پرستاران گرامی بدانند و آن هم اینست که در کشورهای دیگر باید تمامی کارهای یک مریض را انجام دهند و عین اینجا نیست که هرجوری خواستند با بیمار رفتار کنند

    • بدون نام

      عجیب تعجب شماست
      بحث سر پرستارا نیست
      هرکی بتونه میره

    • بدون نام

      با طرح تحول نظام سلامت(این طرح به زبان ساده یعنی مجانی کردن درمان) دولت الان تو پرداخت حقوق پایین پرسنل درمانی مونده...چجوری میتونه زیادش بکنه؟؟!!
      من به تمام پرسنل درمان حق میدم که با این فشار کاری و حقوقهای پایین و جدیدا بی احترامی و قدرنشناسی مردم از این مملکت برن.
      ...سیستم درمانی ما ده سال دیگه دیدنی میشه!!

    • امیر

      منم میتونستم میرفتم

    • بدون نام

      با طرح تحول نظام سلامت(این طرح به زبان ساده یعنی مجانی کردن درمان) دولت الان تو پرداخت حقوق پایین پرسنل درمانی مونده...چجوری میتونه زیادش بکنه؟؟!!
      من به تمام پرسنل درمان حق میدم که با این فشار کاری و حقوقهای پایین و جدیدا بی احترامی و قدرنشناسی مردم از این مملکت برن.
      ...سیستم درمانی ما ده سال دیگه دیدنی میشه!!

    • بدون نام

      از بس توی ایران به همه مشاغل بی احترامی میشه.من خودم کارمندم ولی دارم استعفا میدم.چون به این نتیجه رسیدم هرچی سوادت کمتر باشه و بی وجدان تر باشی ارزش کاری بیشتری داری.

    • بدون نام

      کی ها شوق رفتن ندارن ؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      کاش منم پرستار بودم و میرفتم
      اینجا جای زندگی نیست

    • زهرا

      من دو سال نروژ بودم همه کار میکردم چون نمیشه نوشت ذکرشون نمیکنم . تازه پرستار یه خانواده افغانی هستم ....وای وای....همه دنیا این طوریه مردم کشورشون برای این کارا پرستار میگیرم ....در یک جمله میگ زندگی نمیکنی.مامیگیم کلفتی

    • بدون نام

      با طرح تحول نظام سلامت(این طرح به زبان ساده یعنی مجانی کردن درمان) دولت الان تو پرداخت حقوق پایین پرسنل درمانی مونده...چجوری میتونه زیادش بکنه؟؟!!
      من به تمام پرسنل درمان حق میدم که با این فشار کاری و حقوقهای پایین و جدیدا بی احترامی و قدرنشناسی مردم از این مملکت برن.
      ...سیستم درمانی ما ده سال دیگه دیدنی میشه!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجانی کردن درمان ؟؟؟؟؟
        پس این پولایی که تو بیمارستانای دولتی ازمون میگیرن چیه ؟
        میریم بیمارستان دولتی ویزیت فوق تخصص رو ازمون میگیرن و اینترن ها معاینه می کنن و هیچ فوق تخصص تو درمانگاه ها وجود نداره

    • بدون نام

      فقط اونا نیستن منم دوس دارم برم

    • امین

      خانم من پرستار هر چی اصرار می کنم که مهاجرت کنیم قبول نمی کنه خودش میگه که کارانه و قسمتی از اضافه کاری سال 94 رو هنوز ندادن ! سختی کار و شیفتی بودن یکی از مشکلات کاریشون هست ...

      پاسخ ها

      • زینو

        داداش اونجا پرستاراش با اینجا فرق دارنا حواست باشه ...

    • Hamed

      اینجاست که شاعر میگه : قد و بالای پرستار رو بنازم ، اون گل ناز تمنا رو بنازم ، تو که ......

    • سید

      اشتباه نکن شما مدرک کارشناسی پرستاری نداشتی که شد کلفت ىه افغانی دوستان پرستار من الان در ىک از بیمارستانهای قطر کار میکنند چهار ساله و واقعا حقوق و مزایای عالی میگیرن در نوبتکاری هشت ساعت وبدونه اضافه کاری و تازگی هم از یکی از کلینیکهای تخصصی دیالیز در کبک موافقت شده ودارن کارهاشون میکنن که برن کانادا وحقوق معادل شش هزار دلار دریافت میکنن با امکانات رفاهی کامل. ...

    • بهرام

      اینجا برا پرستارا بهشت 90درصد کار همراه مریض انجام میده حقوق دو برابر کارمندای دیگه البته با کارانه اگه وجدان باشه و درست قضاوت کنیم اینجا بخور و بخواب اگه برن خارج اون موقع میفهمن کار کردن یعنی چی تازه با 7000دلار زندگی معمولی دارن

      پاسخ ها

      • امین

        اصلا میدونی چی میگی ؟!مگه فقط بحث حقوقه و درآمدهست ؟! بعد میشه بفرمائی زندگی معمولی در اینجا حقوقش چقدر میشه !یک شب تا صبح بیدار باشی میتونی همچین حرفی بزنی ؟!

      • کاربر قدیمی

        هفت هزار دلار و زندگی معمولی؟ من کاری به سختی و راحتی شغل ندارم ولی هفت هزار دلار آمریکا یه حقوق مکفی هست و برای زندگی عالیه مگر اینکه منظور شما دلار گویان یا هنگ کنگ باشه

    • بدون نام

      اسن پرستارا نه یه قشری رو بگین که دوس نداشته باشن برن راه دور نریم همین قشر دولتی .. عزیز که هر دوره ای کم کم چند میلیارد .......... هم دوس دارن برن چی می گن شماها دلتون خوشه.

    • بدون نام

      بهتره آمار بگیری کیا دوست دارن بمونن خدایی خیلی کمند وچرا شو بزرگان بگن همین الان بزرگترین جمعیت مهاجر در جهان رو داریم نازه اونایی که دوست داشتند برند و نتونستن کنار

    • بهار

      چرا از مهاجرت مهندسان جامعه نمیگین؟ اونا که وضعشون خیلی بدتره، از همکلاسیای دانشگاه من یا مهاجرت کردن یا در فکر مهاجرتند. هر نخبه مهندس میره چون تو ایران بهش بهایی نمیدن، من دکترای مهندسی دارم میخونم دربه در دنبال شغلیم که اندازه یهپرستار درآمد داشته باشم و هنوز موفق نشدم، شرایطشو ندارم وگرنه یک لحظه هم اینجا نمیموندم، فقط بخاطر خانوادم.

    • مریم

      پرستارها داخل کشور در مقایسه با مشاغل دیگه تازه خوب حقوق میگیرن و کارشون هم سخت نیست. ضمنا بهیار با پرستار متفاوته .
      اونور آب نه تنها پرستارها بلکه همه مشاغل حقوق کافی میگیرن .
      الان هرکی بتونه میره حتی اونهایی که در رفاه هستن هم زودتر رفتن

    • بدون نام

      پرستاري تو اروپا و آمريكا يه شغل خيلي سطح پايين تلقي ميشه كه خود ارپايي ها و آمريكايي ها حاضر نيستن برن تو اين شغل همه پرستاراشون اونجا مهاجرن ربطي به پول نداره اگه پول بيستر ميدن سطح مخارج اونجا هم بالاتره اونجا هم بهتر از ايران مجبورن كار كنن

    • بدون نام

      کسی رو نمیشناسم که میلیاردر نباشه و بتونه بره و نره . اینجا فقط برای ملیاردرها جای زندگیه . الان بچه پولدارا و اقازاده ها به زور هم نمیرن خارج زندگی و کار کنن چون هیچ کجا به مفتیه اینجا نمیتونن پول مفت در بیارن ولی هیچ کجا هم مثل اینجا نیست که ادمای زحمت کش و تحصیل کرده به زور خرج زندگیشونو در بیارن . ای کاش میشد منم برم دیگه خسته شدم

    • زهرا

      تو خارج شغل پلیسی معلم و قاضی دارای بیشترین کلاس و درآمد هستند خودم 27 کشور دیدم.

    • بدون نام

      مستحضر باشید در خارج از کشور اگر متوجه شن پرستار عمیقا نسبت به بیمار توجه ندارد یک لگد دریافت میکند و در هزاران کیلومتر اونورتر خودشو پیدا میکنه

    • امیرعلی117

      منم بودم میرفتم

    • بدون نام

      کار خوبی می کنند از بیکاران کشور کم میشه

    • میثم

      پرستارهای اینجا فقط وظیفه انسانی خودشون رو انجام میدن و تا زمانی که یه بیماردارن, مسیولیتش به عهده اون هست, فکر میکنم بعد از ۱۵ سال بازنشست میشن.

    • golbahar

      الان کی دیگه شوق رفتن نداره؟همه دوس دارن برن :/...................

    • بدون نام

      کار اینجا با کار اونجا قابل مقایسه نیس. اینجا دکتراش بی وجدانن پرستار که جای خود داره

    • بدون نام

      یکی از دوستان من پرستار هستش .. واقعا به چشم دیدم و لمس کردم چقدر سختی میکشن ... واقعا مظلوم ترین قشر کاری مملکتن . بیچاره با بهترین رتبه ، چهار سال سخت و وحشتناک رو درس خوند و الان مشغوله و بخاطرچندرغاز درامد ، اینهمه داره بهش توهین میکنن .. چه از سوی پزشک باشه چه مردم . واقعا متاسفم واسه این مملکت که قدر نخبه ها و زحمتکشای واقعیش رو نمیدونه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الکی مظلوم نمایی نکن.. چهار سال سخت؟ ما که فوق داشتیم شش سال درس خوندیمک کار مناسب رشتمون هم پیدا نشد.. دارم تدریس میکنم باز راضیم.. حقوق پرستارا خیلی بالاست.. با این اخلاق بعضی هاشون واسه سرشون هم زیاده

      • بدون نام

        بله 4 سال سخت .. شما هر وقت بخاطر مقطع کارشناسی ، صبح رفتی بیمارستان و بعدازظهر هم دانشگاه و شب هم درس بخونی ، متوجه میشی اون 4 سال سخت بوده یا نه ... دوست عزیز شما تا حالا برخوردی نداشتی و اطلاع کافی در این مورد نداری و زود داری قضاوت میکنی .

    • ارش

      فقط پرستاران نیست همه دوست دارند برند چون اینجا جای زندگی نیست . حیف که توانشو نداریم

    • ایمان

      اگه مردی تا صبح بیدار بمون کار کن فحش هم بخورفردا هم بچه هاتو ببر مدرسه........

    • بهرام

      اقا امین اولا شما هر شب شبکاری نداری دوما هر شب دو روز باهاتون حساب میکنند شش ساعت میری هشت ساعت باهات حساب میکنند کاش منم یک دهم مزایای شما داشتم

    • بدون نام

      کاش پرستاری خونده بودم

    • سعید

      پرستاران اونجا هر چند ماه یکبار امتحان RNمیدن و ازنظر علمی سطح علمی شون بالاست وکلیه کارهای درمانی و روانی بیمارو باید به نحو احسنت انجام بدن در عوض پول و امکانات رفاهی خوبی بهشون میدن...اما اینجا بعضی پرستارا واقعا بسیوادند

    • عباس از خوزستان شادگان

      منم میتونستم میرفتم و بنظرم هرکسی بتونه و نره یه چیزیش هست باور کنید اینجا دیگه جای زندگی نیست پرستار که جای خود دارد ، ایران رتبه اول فرار مغزها در دنیا را دارد و این مصداق فاجعه است یعنی کشوری که دانشمندان آن از آن خارج می شوند خیلی ضررها میکند که اینجا نمیتونم همشو توضیح بدم فقط یه کلام بگم ،پرنده هیچوقت تو قفس نمیتونه شاد زندگی کنه و همیشه دنبال آزادیشه

    • معلم ایرانی

      کاش ما معلما هم میتونستیم بریم خارج اونجا قدر امثال ماها خیلی بیشتر از ایران میدونن

    • آريا

      درود
      ما تو ايران مشكلات عديده اي داريم
      فقط موضوع حقوق نيست كه باعث فرار نيروهاي كارامد ميشه
      مشكلات اجتماعي و اقتصادي و فرهنگي و قرانين دست وپاگيري كه اصلن اجرا نميشه ولي در صورت نياز به اعمال فشار كروههاي سياسي به يكديگر در مورد جناح هدف اجرا ميشه و حتي روابط ساده اجتماعي تحت كنترل قوانين مرتجع عربي هست و ما تو هيچ زمينه اي براي يك شهروند شرايط ايدال نداريم و با اين شرايط نه يك پرستار بلكه پزشك ،كارگر و حتي كارمند و يا خود حاكمان در صورت امكان به خارج از كشور مهاجرت و سيني زن كشورهاي ايدال ميشوند

      پاسخ ها

      • ارش

        عالی گفتی

      • بدون نام

        +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    • صمد از تبریز

      یکی از علل فرار پرستاران از ایران کم بودن حقوقشان نسبت به پزشکان هست اینها در شرایط سخت کار می کنند در حالیکه ماهانه به اندازه یک روز یک پزشک حقوق نمی گیرند در واقع دچار استثمار جدید شده اند
      تا واقع بین نباشیم نمی شود مشکلات را درک و حل کرد

    • مهدي

      تا زمانی که درمان از مراقبت بیشتر اهمیت داشته باشد وضع پرستاران بهبود پیدا نمی کند ،در صورتی که این دو در کنار هم معنا پیدا می کند.

    • عبدالله

      هم پرستار خوب داریم هم بد. همینطور هم هم پزشک خوب داریم هم بد. اما تو این کشور پرستاران دارن جور پزشک، منشی، تایپیست و غیره رو میکشن و نهایتا یه دواومنی میگیرن اما پزشکان (نه همه شون چون پزشک با وجدان هم دیدم)، گاها برای بیمار یا وقت نمیذارن یا در حد 1 دقیقه میبیننش یا تلفنی امار بیمار رو میگیرن اما اکثر بودجه طرح تحول (تهوع) سلامت داره او جیب متخصص ها و جراحات میره.

    • بدون نام

      انقدر پرستارا خودشونو با پزشكا اونم با متخصص و جراح مقاييه نكنن ٤سال درس خوندن برا ليسانس جز رشته هاي دهم يازدهم انتخاب تجربي ها هم نيست ولي متخصص و فوق ١٤سال كه بعد از طرح طولاني دو شيفت كار ميكنن همه مسءوليت مريض هم با پزشكه

    • بدون نام

      برین ببینین پزشکا ی کشورای دیگه چکار می کنند رفتارشون با مریضا و.. حالا پزشکای ما از دماغ فیل افتادند هیچ کاری نمی کنند ودستمزدشونم انچنان چهارده سال درس خونده ولی بیسواد

    • بدون نام

      آخر الزمان دقیقا همینه ..................من خودم محصلم اصلا نمیدونم کنکور بدم یا نه

    • بدون نام

      فقط پرستارا الان مهاجرت نميكنن پزشكا بيشتر ميرن چون اونجا پزشكا از سال اول قبولي پزشكي حقوق خوب ميگيرن تا فقط دغدغه يادگيري و درمان مريض رو داشته باشن نه مثل اينجا تا ٣٧-٣٨ سالگي كه فوق بگيرن خرجشونو باباشون بده معلومه كه وقتي فارغ التحصيل شدن فقط پول لازم دارن

    • نادر

      پرستارای عزیز در اینکه حق دارید این مملکتو ترک کنید هیچ شکی نیست درکم بودن حقوقتون و.....شکی نیست روی صحبت من با عده کمی از پرستاراییه که با موبایلشون مدام تو بیمارستان بازی میکنن,خب دوست عزیز بیا یه سر به مریضم بزن انصافا,البته همه اینجوری نیستن,ای کاش موبایلو تو محل کار ممنوع میکردن

    • امید

      هر کی بتونه بره و نره احمقه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج