جاباما
۳۷۹۶۹۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

عملیات آزادسازی رقه و موصل آغاز می‌شود

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: عملیات بازپس‌گیری شهرهای موصل در شمال عراق و الرقه در شمال سوریه «بسیار دشوار خواهد بود» و این عملیات‌ها «خیلی خیلی زود» آغاز خواهند شد.

خبرگزاری تسنیم: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: عملیات بازپس‌گیری شهرهای موصل در شمال عراق و الرقه در شمال سوریه «بسیار دشوار خواهد بود» و این عملیات‌ها «خیلی خیلی زود» آغاز خواهند شد.

به گزارش «آناتولی»، ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، روز سه‌شنبه در کنفرانسی در مقر پنتاگون در واشنگتن گفت: عناصر جنگجوی داعش «در قلب خلافت» (در اشاره به شهر الرقه، پایگاه این گروه تروریستی در سوریه) هستند و ما به سمت موصل حرکت می‌کنیم و ما همچنین خیلی خیلی زود به سمت الرقه نیز حرکت می‌کنیم.

ژنرال ووتل گفت: باید انتظار داشته باشیم که این درگیری‌ها سخت و شدید باشند. آنجا از مواد منفجره دست‌ساز استفاده خواهد شد... درگیری‌ها در اطراف این شهرها نیز بسیار سخت خواهد بود.

این ژنرال آمریکایی نگرانی خود از استفاده داعش «از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی» پنهان نکرد و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که ما شاهد بودیم آن در چندین موقعیت این شیوه را به‌کار می‌گیرند همین امر چالش‌های زیادی را فراروی تیم‌های ما (ائتلاف) قرار خواهد داد. ما بایستی با ذقت بیشتر اقدام کنیم و همچنین ما باید هنگام تحرکاتمان، بسیار محتاطانه عمل کنیم.

وی افزود: عناصر داعش در شهر «منبج» سوریه از دستورات «ابوبکر البغدادی» رهبر این گروه تروریستی سرپیچی می‌کنند.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه تصریح کرد: البغدادی به عناصر داعش در منبج دستور داده است تا پای مرگ بجنگند ولی آنها چنین کاری را انجام نمی‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکای کثیف و خبیث اگر ایران نبود عمرا اگر یک تیر به سمت داعش شلیک میشد
      ائتلاف مسخره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج