۳۷۹۷۶۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بدهی ۱۴.۵ میلیارد دلاری اپل!

کمیسیون اروپا دستور داده که کشور ایرلند مبلغ ۱۳ میلیارد یورو معادل ۱۴٫۵ میلیارد دلار را همراه با سود پول از شرکت اپل بگیرد.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: کمیسیون اروپا دستور داده که کشور ایرلند مبلغ ۱۳ میلیارد یورو معادل ۱۴٫۵ میلیارد دلار را همراه با سود پول از شرکت اپل بگیرد. این دستور به این دلیل صادر شده که ظاهرا اپل در طول چند دهه از قوانین دولت ایرلند به شکلی استفاده کرده که باعث شده مالیات کمتری بپردازد. این اتفاقات در راستای مجادلاتی است که درباره اخذ مالیات شرکت‌های چندملیتی ایالات متحده آمریکا در اروپا جریان یافته است.
بدهی 14.5 میلیارد دلاری اپل!

رگولاتور ضدتراست اتحادیه اروپا که به تنظیم و نظارت بر قوانین برای مبارزه با انحصار شرکت‌های بزرگ می‌پردازد اعلام کرده مالیاتی که اپل از سال ۱۹۹۱ به دولت ایرلند می‌پرداخته به شکل قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر از شرکت‌های دیگر بوده. ظاهرا برخی از قوانین مالیاتی ایرلند به اپل امکان می‌داده سود دو شرکت زیرمجموعه‌ای که در ایرلند دارد را را پایین‌تر از آنچه هست اعلام کند و به این شکل مالیات کمتری بپردازد.
اتحادیه اروپا اعلام کرده قوانین مالیاتی ایرلند معتبر نبوده‌اند چون به اپل امکان داده از طریق آن نسبت به بسیاری از شرکت‌های دیگر برتری پیدا کند. در واقع استفاده از این قوانین به اپل امکان داده که مالیات ۱ درصدی که در سال ۲۰۰۳ می‌پرداخته را به مالیات ۰٫۰۰۵ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش دهد.

البته در حال حاضر وزیر دارایی ایرلند با این دستور اتحادیه اروپا به شدت مخالفت کرده است. اپل اعلام کرده قرار است نسبت به این حکم درخواست تجدید نظر ارائه کند. اگر نتیجه نهایتا هم به ضرر اپل باشد مشکلات این شرکت بیش از پیش خواهد شد و این موضوع در رابطه ایالات متحده آمریکا با اتحادیه اروپا هم بی‌تاثیر نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج