۳۷۹۹۷۰
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

ثبت بزرگترین پرینت ۳ بعدی جهان در گینس

متخصصان بوئینگ با همکاری آزمایشگاه ملی Oak Ridge رکورد جدیدی را در پرینت سه‌بعدی بزرگ‌ترین قطعه یکپارچه به‌ثبت رساندند.

وب سایت آی تی ایران: متخصصان بوئینگ با همکاری آزمایشگاه ملی Oak Ridge رکورد جدیدی را در پرینت سه‌بعدی بزرگ‌ترین قطعه یکپارچه به‌ثبت رساندند.
ثبت بزرگترین پرینت 3 بعدی جهان در گینس

به گزارش وب‌سایت دیجیتال ترندز، محصول پرینت شده ابزاری است که "Trim-and-Drill" نام دارد و از آن در تولید بال‌های نسل جدید جت 777X بوئینگ استفاده خواهد شد. این قطعه تولیدی، 5.3 متر طول، 1.67 متر عرض و 45 سانتی‌متر ارتفاع دارد. تیم تولیدکننده در کنفرانس خبری خود، ابعاد این ابزار را در حد و اندازه یک خودروی شاسی بلند عنوان کرده است.
در ساخت این محصول 748.42 کیلوگرمی از مواد کامپوزیت ترموپلاستیکی ABS استفاده شده و مایکل امپریک نماینده ثبت رکوردهای گینس نیز اندازه‌گیری‌های یادشده را تایید کرده است. پرینت چنین محصولی، به پرینتری در ابعاد بزرگ نیاز داشته و از همین رو Oak Ridge از پروژه ویژه‌ خود به نام Big Area Additive Manufacturing به این منظور استفاده کرده است.

Leo Christodoulou مسئول بخش تامین و تولید ابزارهای شرکت بوئینگ در این خصوص می‌گوید: "ابزارهای گران‌قیمت‌تری که در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنیم، به چیزی در حدود سه‌ماه زمان برای تولید قطعات دلخواه ما نیاز دارند اما ابزارهای جدید، در عرض 30 دقیقه نمونه‌های معادل را آماده خواهند کرد".

به گفته این مقام مسئول، استفاده از این ابزار جدید صرفه‌جویی در زمان، حجم کار مورد نیاز و هزینه‌های تولیدی را به همراه خواهد داشت و بخشی از سیاست کلی بوئینگ برای استفاده از این تکنولوژی جدید در بخش تولید است.

طبق برنامه‌های قبلی اعلام شده از سوی بوئینگ، تولید هواپیمای جدید 777X از سال 2017 میلادی آغاز خواهد شد و اولین سری محصولات هم در سال 2020 روانه بازار می‌شوند.

این ابزار اولین خروجی آزمایشگاه Oak Ridge نیست و پیش از این هم پرینت سه‌بعدی یک خودروی اسپورت در سال 2015 میلادی در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته بود. پس از این نیز در پرینت سه‌بعدی محصولی که یک خودرو و خانه ادغام شده در یکدیگر عنوان شده از این پرینتر استفاده شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج