جاباما
۳۷۹۹۹۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آغاز رسمی سلطه انسان بر زمین

کارشناسان می‌گویند انسان‌ها با تولید زباله‌های پلاستیکی و آزمایش‌های هسته‌ای عمر دوره زمین‌شناسی هولوسن را ۱۱۷۰۰ سال کاهش داده‌اند و دوره‌ی جدیدی را به نام آنتروپوسن شروع کرده‌اند.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: کارشناسان می‌گویند انسان‌ها با تولید زباله‌های پلاستیکی و آزمایش‌های هسته‌ای عمر دوره زمین‌شناسی هولوسن را ۱۱۷۰۰ سال کاهش داده‌اند و دوره‌ی جدیدی را به نام آنتروپوسن شروع کرده‌اند. این کارشناسان گروهی متشکل از ۳۵ نفر هستند که برای رسمی کردن دوره آنتروپوسن فعالیت می‌کنند.
آغاز رسمی سلطه انسان بر زمین

تیمی بین‌المللی از محققان می‌گویند می‌توانیم آغاز دوره آتروپوسن را رسما اعلام کنیم. آنها عنوان می‌کنند که تاریخ شروعش باید سال ۱۹۵۰ باشد؛ یعنی مصادف با زمانی که آزمایش‌های هسته‌ای لایه‌ی جدیدی در سطح زمین ایجاد کردند.

اهمیت آنتروپوسن در این است که مسیر متفاوتی برای سیستم زمین ایجاد می‌کند که قطعا ما در آن نقش داریم.

اگر بخواهیم یک دوره زمین‌شناسی جدید را تعریف کنیم، به این سادگی نیست که صرفا تمام تغییراتی را که انسان‌ها در زندگی روی زمین به بار آورده‌اند، فهرست کنیم. برای اینکه شروع یک دوره جدید زمین‌شناسی را اعلام کنیم، انسان‌ها باید تاثیر زمین‌شناسی بسیار بزرگی ایجاد کنند. این تاثیر زمین‌شناسی باید جهانی و به اندازه کافی مهم باشد تا بتوان آن را در رکوردهای زمین‌شناسی آینده به وضوح توصیف کرد.

مثلا ۶۶ میلیون سال پیش وقتی که یک شهاب‌سنگ به زمین برخورد کرد و دایناسورها نابود شدند، حجم بسیار عظیمی از فلز ایریدیوم کل سیاره زمین را پوشاند و یک وضعیت زمین‌شناسی متمایز را برای رخدادی به وجود آورد که برای همیشه جهان را تغییر داد. در زمان حال هم اصرار بشر برای بازی کردن با سلاح‌های هسته‌ای طی ۷۰ سال گذشته، به اندازه‌ی کافی مواد رادیواکتیو ایجاد کرده که لایه جدیدی در زمین تشکیل شود.

اگر پیشنهاد این گروه برای آغاز دوره جدید توسط «کمیسیون بین‌امللی چینه‌شناسی» تایید شود، سپس کمیته اجرایی انجمن بین‌المللی دانش زمین‌شناسی هم باید آن را به تصویب برساند تا رسمی شود. با این اوصاف، این گروه از محققان در سال‌های آینده حسابی سرشان شلوغ خواهد بود، اما آنها اطمینان دارند که این اتفاق شکل می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج