۳۸۰۰۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پس از سرمربی گری تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان

خیرآبادی: قراردادمان به اندازه کی‌روش است!

سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان گفت: جدایی از محمد بنا پس از چند سال همکاری بسیار سخت است اما او همیشه استادم خواهد بود .

ایسنا: سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان گفت: جدایی از محمد بنا پس از چند سال همکاری بسیار سخت است اما او همیشه استادم خواهد بود .

جمشید خیرآبادی پس از قبول هدایت تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان و بازگشت به ایران، اظهار کرد: با مسئولان فدراسیون کشتی آذربایجان به توافق رسیدم و اردوی اولمان را هم به پایان رساندیم. یک کادر ۱۰ نفره متشکل از افراد نامدار در تمام زمینه‌ها را به آذربایجان می برم که مبلغ قرارداد این کادر نیز چشمگیر خواهد بود و اگر به اندازه کارلوس کی‌روش یا یک مربی طراز اول فوتبال دنیا قرارداد بستیم تعجب نکنید.

وی در مورد جدایی‌اش از تیم ملی کشتی فرنگی ایران پس از چندین سال گفت: من تمام دنیا را با یک وجب خاک کشورم عوض نمی‌کنم. حضور یک مربی از ایران در راس کشتی فرنگی آذربایجان که از قدرت‌های کشتی دنیا است، برای کشورمان یک افتخار به حساب می‌آید و این که به یکی از کشورهای قدرتمند کشتی جهان مربی صادر می‌کنیم، نشان از قدرت کشتی ایران دارد. امیدوارم این افتخار بزرگ به گوش وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نیز برسد، چرا که دستاوردی ارزشمند در صادر کردن مربی برای ورزش ایران به حساب می‌آید. کشتی در آذربایجان هم ورزش اول است و سپرده شدن هدایت تیم آنها به یک کادر ایرانی افتخار است.

خیرآبادی: قراردادمان به اندازه کی‌روش است!

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این رابطه با محمد بنا مشورت کرده‌اید؟ گفت: قبل از المپیک با بنا صحبت کردم و او موافقت ضمنی خود را اعلام کرد. من بنا را همیشه استاد خود می‌دانم و اولین کاری که کردم این بود که از ایشان اجازه و رخصت گرفتم.

خیرآبادی در پاسخ به این سوال که آیا جدایی از محمد بنا پس از چند سال حضور در کنار وی برایتان دشوار نبود؟ گفت: جدا شدن از محمد بنا بعد از این همه سال خیلی سخت بود، اما ناچار بودم که جدا شوم. در این سال‌ها حس برادرانه‌ای نسبت به بنا پیدا کردم و از او رخصت هم گرفتم. برخی مواقع برای رشد کار ناچار می شوی که از خانواده‌ات دور شوی تا بتوانی یک سیر صعودی را طی کنی که این هم مشکلاتی دارد، اما محمد بنا تا آخر عمر استاد من خواهد بود.

خیرآبادی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای به خدمت گرفتن کشتی‌گیرانی از روسیه یا سایر کشورها دارید؟ گفت: یکسری کشتی‌گیر روسی به تمرینات ما آمدند، اما مورد وثوق من قرار نگرفتند. تا به حال نیز در مورد جذب کردن کشتی‌گیر خارجی تصمیم خاصی نگرفته‌ایم.

خیرآبادی: قراردادمان به اندازه کی‌روش است!

وی در مورد وضعیت سامان طهماسبی و مسعود هاشم زاده، دو ملی‌پوش ایرانی کشتی فرنگی آذربایجان گفت: سامان طهماسبی تمریناتش را شروع کرده و به همان کشتی‌گیر قدرتمند سال‌های ۲۰۰۷ - ۲۰۰۶ که دو مدال جهانی گرفت تبدیل خواهد شد. از حضور مسعود هاشم زاده هم استقبال می‌کنم که به تمرینات بیاید. البته آذربایجان کشتی‌گیران خوبی در همه وزن ها دارد. یک اردو هم برگزار کردیم و اردوی بعدی پس از مسابقات قهرمانی آذربایجان است.

وی به کادر فنی‌اش اشاره کرد و گفت: یک کادر بی‌نظیر را تشکیل می‌دهیم. آنها چون از نتایج‌شان در المپیک راضی نبودند، کادر فنی خود را که اهل ترکیه بودند را تغییر دادند. ناصر نوربخش و ایوانف، سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران از جمله افرادی هستند که در کنار من خواهند بود. همچنین چند ماساژور، پزشک تغذیه و آنالیزور که چهره‌های شاخصی هم هستند در این کادر قرار خواهند گرفت که البته برخی از آنها ایرانی‌هایی هستند که در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

خیرآبادی در پاسخ به این سوال که آیا به همراه تیم ملی آذربایجان به جام جهانی ایران خواهید آمد؟ گفت: ما اهداف کوتاه مدت و بلند مدت داریم. اهداف کوتاه مدت پیش روی ما مسابقات قهرمانی اروپا و رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ هستند. در این شرایط به طور قطع تیم آذربایجان با همه‌ی نفرات اصلی به جام جهانی تهران نخواهد آمد.

خیرآبادی: قراردادمان به اندازه کی‌روش است!

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چرا پس از المپیک با آن نتایج افتخار آمیز ایران در کشتی فرنگی برخورد مناسبی با مربیان این تیم نشد؟ گفت: بعد از المپیک برخورد بسیار بدی با من و کادر فنی شد، اما من همیشه مملکتم را دوست داشته و آن را با هیچ جای دنیا عوض نمی‌کنم. هدف ما تنها ورزشی است و این که ایران بتواند به کشوری که در کشتی دنیا از قدرت‌های اول است مربی صادر کند، برای کشتی و ورزش ایران نیز افتخار به حساب می‌آید. همچنین پیشنهاد مسئولیت مدیریت تیم‌های ملی کشتی آذربایجان نیز به من داده شد، اما نپذیرفتم و تصمیم گرفتم تنها در رده بزرگسالان فعالیت کنم. ضمن این که ایده‌هایم را در اختیار کادرهای رده‌های نوجوانان و جوانان آنها نیز قرار خواهم داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج