۳۸۰۲۱۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سیاه جامگان، بدون نام بدون پول

نه از پول خبری هست و نه امیدی به اینکه در روزهای آینده گرهی از مشکلات مالی تیم باز شود.

ایران ورزشی: نه از پول خبری هست و نه امیدی به اینکه در روزهای آینده گرهی از مشکلات مالی تیم باز شود. در واقع مسوولان سیاه‌جامگان هم حالا دیگر می‌دانند که تا وقتی نام باشگاه را تغییر نداده‌اند نمی‌توانند روی هیچ کمکی از سوی مسوولان شهری حساب کنند. این را مسوولان به زبان بی‌زبانی به آنها گفته‌اند. البته نیازی هم به اشاره‌های مستقیم‌تر نبود. وقتی شورای شهر مشهد مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را برای کمک به سیاه‌جامگان کنار گذاشته‌ و از پرداخت این مبلغ به باشگاه خودداری می‌کند، مشخص می‌شود که موضع مسوولان شهری نسبت به حل مشکلات مالی این تیم دقیقاً چگونه است. قطعاً مشکل سیاه‌جامگان با همین ۵۰۰ میلیون حل نمی‌شود و از طرفی سایر مسوولان شهر هم حاضر نیستند در شرایط فعلی از آن حمایت کنند. علاوه بر این مسوولان باشگاه سیاه‌‌جامگان با توجه به نتیجه‌گیری‌های این تیم نمی‌توانند نظر اسپانسرها را برای حمایت مالی از باشگاه به خود جلب کنند و چاره‌ای ندارند جز اینکه منتظر کمک مسوولان شهری بنشینند.

این بی‌توجهی‌ها وقتی بیشتر به چشم می‌آیند که همین مسوولان شهری، هیچ کمکی را به پدیده دریغ نمی‌کنند و هیچ‌گاه مشکلات مالی این باشگاه حل نشده باقی نمی‌ماند. این تبعیض آشکار بین دو باشگاه مشهدی، در کنار تأکیدهایی که به تغییر نام سیاه‌جامگان شده بود، به وضوح دلیل کمک نرساندن به این باشگاه را مشخص می‌کند.

مشکل اصلی اما از آنجا شروع می‌شود که تغییر نام این باشگاه مشهدی در نوع خود پروسه پرفراز و نشیبی است که به این سادگی‌ها میسر نمی‌شود. مدتی بحث تغییر نام این باشگاه به نام مشهد مطرح شده بود که این موضوع مورد موافقت مسوولان فوتبالی شهر قرار نگرفت و منتفی شد. بعد از آن زمزمه‌هایی مطرح می‌شد که از تغییر نام سیاه‌جامگان به پرسپولیس مشهد خبر می‌داد. این گزینه هم اما با توجه به اینکه نیاز به مجوز باشگاه پرسپولیس و تأییدیه سازمان لیگ داشت، فعلاً منتفی شده است. البته مسوولان باشگاه هر نام دیگری هم که برای سیاه‌‌جامگان انتخاب کنند، با اما و اگرهای زیادی از سوی مسوولان فوتبالی شهر و استان همراه خواهد بود. به همین دلیل خواه ناخواه اعمال این تغییرات نیاز به زمان زیادی دارد و تا پیش از آن هم از پول هیچ خبری نیست.

با این تفاسیر آیا تبعیض آشکاری که بین دو باشگاه مشهدی می‌گذارند، توجیهی دارد؟ آیا انصاف است که بازیکنان و کادرفنی تیم سیاه‌جامگان بدون هیچ دریافتی از باشگاه تا زمانی که کمکی به باشگاه برسد صبر کنند؟ فرهاد کاظمی تا چه زمانی می‌تواند بازیکنانش را بدون پول در تیم حفظ کند و از آنها انتظار داشته باشد که بهترین بازی‌های‌شان را برای سیاه‌جامگان به نمایش بگذارند؟

با اینکه مسوولان فوتبال مشهد یک‌بار پیش از این شاهد تبعات سنگین حمایت نکردن از باشگاهی چون پیام مشهد بودند و سقوط این تیم به دسته‌های پایین‌تر و محو شدن آن از فوتبال را شاهد بوده‌اند، عجیب است رویه‌ای که قبل از این مقابل پیام مشهد پیش گرفته بودند را این بار مقابل سیا‌ه‌جامگان در پیش گرفته‌اند. قطعاً آنها خوب می‌دانند که سیاه‌جامگان به‌عنوان یکی از تیم‌های ریشه دار مشهد، هواداران خود را دارد و در صورت حمایت می‌تواند یکی از مکاتب فوتبال ایران باشد اما بی‌مهری‌ها از سیاه‌جامگان تنها یک تیم ضعیف ساخته و بس. به همین خاطر شاید بد نباشد که مسوولان شهر به خاطر هواداران سیاه‌جامگان هم که شده، قدری مقابل این باشگاه کوتاه بیایند و تا وقتی مسوولان باشگاه مراحل تغییر نام را طی می‌کنند کمک‌های مالی‌شان را به باشگاه برسانند تا هم بازیکنان با انگیزه بیشتری برای تیم بازی کنند و هم کاهش فشار نارضایتی‌های مالی، کار را برای کادرفنی راحت‌تر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج