جاباما
۳۸۰۲۲۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

امضاهای مستعجل!

نخستين‌بار نيست كه به سبب موضع‌گيري‌هاي صريح، موردانتقاد و هجمه دلواپسان قرار مي‌گيرد. شايد آن روز كه نام «علي مطهري» در ليست اصولگرايان مجلس هشتم قرار گرفت، اصولگرايان نمي‌دانستند كه دور نخواهد بود روزي كه مجبور خواهند شد تا براي مقابله با اظهارنظرهاي صريح و بي‌پرواي فرزند شهيد مطهري، به تذكر و نامه و شكايت متوسل شوند!

روزنامه آرمان‌ امروز - كورش‌ چهاردوري: نخستين‌بار نيست كه به سبب موضع‌گيري‌هاي صريح، موردانتقاد و هجمه دلواپسان قرار مي‌گيرد. شايد آن روز كه نام «علي مطهري» در ليست اصولگرايان مجلس هشتم قرار گرفت، اصولگرايان نمي‌دانستند كه دور نخواهد بود روزي كه مجبور خواهند شد تا براي مقابله با اظهارنظرهاي صريح و بي‌پرواي فرزند شهيد مطهري، به تذكر و نامه و شكايت متوسل شوند!

اما علي مطهري نشان داد كه به سوگند نمايندگي خود پاي‌بند است؛ حتي اگر دوستانش او را طرد كنند! همين منش و روش بود كه مطهري را به اين نتيجه رساند كه خود را به عنوان نماينده‌اي مستقل در معرض انتخاب مردم قرار دهد. او در انتخابات مجلس دهم، پاسخ پاي‌بندي به عهد خود را گرفت و بعد از دو دوره حضور در خانه ملت، در مقام نايب‌رئيس، بر كرسي رياست تكيه زده است. يادآوري آن روزي كه دلواپسان مجلس نهم، نطق او را قطع کردند و فرياد «مرگ بر فتنه‌گر» را سر دادند، چندان دشوار نيست!

او در مجلس دهم نيز از دست اين دلواپسان آسايش نداشت و اين‌بار با شعار «مرگ بر منافق» مواجه شد! علي مطهري چنان زخمي از منافقين در سينه دارد كه شايد بتوان گفت هيچ‌كس در خانه ملت به‌قاعده او، قدرت استدراك عمق آن را ندارد! نفاق و تفكر انشعابي از آن، نه‌تنها پدري را از فرزندش گرفت، بلكه پاره تن خميني كبير را به شهادت رساند و اين سرزمين را از داشتن انديشمندي چون شهيد مرتضي مطهري محروم كرد. اين تنها بخشي از خروارها جنايتي است كه كوردلان و كوته‌فكران منافق در حق ملك و ملت مرتكب شدند.

بااين‌حال، نماينده مردم تهران در مجلس دهم، همچنان اصرار دارد كه حاضران در جلسه با آيت ا... منتظري كه نوار آن قريب به يك ماه پيش منتشر شد، در باب آنچه كه در سال ۱۳۶۷ اتفاق افتاد، توضيح دهند. نامه نايب‌رئيس مجلس دهم به مصطفي پورمحمدي، وزير دادگستري دولت يازدهم كه علي‌الظاهر صداي او در آن نوار به گوش مي‌رسد نيز در همين راستا بود. هرچند پورمحمدي شفاها به نامه مطهري پاسخ داد و او نيز پذيرفت؛ اما دلواپساني كه در بهارستان سكني گزيده‌اند، در نامه‌اي به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان، خواستار سلب صلاحيت علي مطهري از نايب‌رئيسي شدند.

در اين ميان، روز سه‌شنبه اعلام شد كه تعداد شكات علي مطهري، از ۲۰ نفر به ۳۵ نفر افزايش‌يافته است اما خبرهايي كه روز چهارشنبه منتشر شد، حاكي از آن بود كه پافشاري مطهري و نطق غراي او در صحن علني، پس گرفتن امضاي برخي از نمايندگان عليه آقاي نايب رئيس را در پي داشته است! مضاف بر آنكه به اعتقاد اعضاي كميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي مجلس، مطهري هيچ سوءاستفاده‌ای از مقام نايب‌رئيسي نكرده است.

تبرئه از سوءاستفاده!

غلامعلي جعفرزاده، عضو كميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي مجلس، ازنظر اين كميسيون در باب علي مطهري خبر داد. آن‌طور كه جعفرزاده اعلام كرده، براساس تشخيص اعضاي اين كميسيون علي مطهري سوءاستفاده‌اي از اختيارات هيات‌رئيسه مجلس نكرده است.

جعفرزاده با اشاره به درخواست چند نماينده براي سلب صلاحيت علي مطهري از نايب‌رئيسي مجلس گفت: اين درخواست هنوز به كميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي مجلس ارجاع نشده و صرفا در فضاي رسانه‌اي مطرح‌شده است. او افزود: طبق مواد ۲۵ و ۲۶ آيين‌نامه كه معترض به آقاي مطهري هستند به اين مواد استناد كرده‌اند اگر هركدام از اعضاي هيات‌رئيسه در انجام وظايف خود كوتاهي، ضعف يا قصوري داشته باشند و يا از اختيارات هيات‌رئيسه سوءاستفاده كنند، شكايت از آنها مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

درحالي‌كه در مورد آقاي مطهري هيچ‌كدام از اين اتفاقات نيفتاده است. اين عضو كميسيون تدوين آيين‌نامه داخلي مجلس اضافه كرد: آقاي مطهري در بيرون از مجلس مطالبي را گفته كه با صحبت‌هاي ايشان در مجلس رفع شبهه بر ابهام صورت گرفته است. طبق رايزني‌هاي صورت گرفته بين اعضاي كميسيون تدوين آيين‌نامه شكايت از آقاي مطهري به اين دليل محلي از اعراب ندارد.

امضاي اشتباهي!

درحالي‌كه اظهارنظر عضو كميسيون تدوين آیين‌نامه داخلي مجلس، بر عدم سوءاستفاده نايب‌رئيس مجلس از مقام خود حكايت دارد، تعدادي از نمايندگاني كه پيش‌ازاين پاي شكايت‌نامه از علي مطهري را امضا كرده بودند، در نامه‌اي خطاب به علي لاريجاني، رئيس مجلس دهم، اعلام كردند كه هيچ شكايتي از نايب‌رئيس مجلس ندارند و سخنان او را خلاف شأن نمايندگي نمي‌دانند.

عليرضا رحيمي با اعلام اين خبر گفت: پيش‌ازاين نامه‌اي از سوي جمعي از نمايندگان براي شكايت از آقاي مطهري تهيه‌شده بود كه برخي نمايندگان آن را امضا كرده بودند اما جمعي از امضاكنندگان آن نامه در نامه جديدي خطاب به آقاي لاريجاني ضمن محكوم كردن جنايات گروهك تروريستي منافقين، عنوان كردند كه اظهارات اخير آقاي مطهري را خلاف شئون هيات‌رئيسه ندانسته و قصد شكايتي عليه علي مطهري نداشته و ندارند.

نماينده مردم تهران در مجلس اضافه كرد: امضاكنندگان اين نامه عنوان كردند كه تنها در شرايط فعلي طرح اين مسائل را به مصلحت نمي‌ديدند و در نامه پيشين نيز قصد شكايت از علي مطهري را نداشتند. رحيمي همچنين بابيان اينكه نامه اعتراضي نمايندگان عليه مطهري هنوز تحويل كميسيون تدوين آيين‌نامه و هيات‌رئيسه مجلس نشده خاطرنشان كرد: اين نامه تحت عنوان اعتراض به اظهارات آقاي مطهري تنظيم‌شده و با اين عنوان امضا جمع‌آوري‌شده درحالي‌كه بعدا موضوع شكايت از نايب‌رئيس مجلس در اين نامه گنجانده‌شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دلواپسان اصولگرا هر کدومشون یه پا احمدی نژاد ند والله این کارایی که میکنند و این افتضاحاتی که ازشون رومیشه از هرکی رخ بده تارک دنیا میشه میره یه گوشه بمیره اما اینا واقعا رو دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج