۳۸۰۲۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«فروشنده» اصغر فرهادی اکران شد و نیامده پر فروش شده، امیدواریم فیلم بتواند خودش را از زیر بار سنگین حواشی بیرون بکشد

برترین ها - ایمان عبدلی:
کتاب: «آخرین شاهدان» اثر وسوتلانا آلکسیویچ در سال ۲۰۱۵، نویسنده بلاروسی که دلهره ی جنگ دوم جهانی را زیر سایه ی مهیب زیاده خواهی های هیتلر تجربه کرده و در «آخرین شاهدان» با نثری که عامدانه از توصیف های حوصله سر بر پرهیز می کند، تلخی جنگ و سرنوشت کودکانی که در جنگ کشته می شوند یا بدتر از آن خاطراتی تلخ را تا آخر عمر با خود حمل می کنند را روایت می کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«آخرین شاهدان» آن قدر در روایت واقع گرایانه و زنده نشان می دهد که نه تنها از جنگ منزجر می شوید، بلکه این خطر را هم پیش رو دارید که نسبت به کل آلمان ها حس بدی پیدا کنید. گرچه نویسنده سعی کرده زیاده خواهی و جنون هیتلر را از مردم آلمان جدا کند، اما واضح است که این داستان هم مثل تمام داستان های تمام تاریخ نمی تواند کاملا بی طرف بماند. در مورد این کتاب یک نکته ی قابل ذکر شاید این باشد که نثر کتاب متاثر از سوابق روزنامه نگاری آلکسیویچ است؛ یعنی نثری روان و گزارشی که خواننده را در تخیل و تصور کمک می کند.

تماشاخانه: «رویای یک شب نیمه تابستان» در تئاتر مستقل تهران به کارگردانی مصطفی کوشکی آخرین روزهای اجرایش را می گذراند. نمایشی که در آن بازیگرانی نظیر: نازآفرین کاظمی، خاطره حاتمی و آزاده صمدی نقش آفرینی می کنند، متن نمایش بر اساس یکی از آثار کمدی ویلیام شکسپیر بازنویسی شده، تا این جای کار بازخورد نمایش خیلی قابل توجه بوده و هر چه به پایان نزدیک تر می شویم، استقبال بیشتر هم می شود. به هر حال این نمایش زبان ویژه ای دارد، زبانی که نه کلاسیک است، نه روزمره اما حالتی بدوی دارد.

دکور و موسیقی کار هم قابل توجه است. دکور فضای بزرگی دارد و حالت فرشته و پریان را القا می کند، موسیقی کار هم با کمک از موسیقی جنوبی ایران و به شکل زنده اجرا می شود، در مجموع در یک ساعت و بیست دقیقه نمایش خوش می گذرد و راضی بیرون می آیید.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

خلاصه داستان: پادشاه آتن، قرار است چله تابستان، شبی که ماه قرص کامل است با هیپولیتا ازدواج کند. بنابراین شاه دستور می دهد آن شب جوانان آتنی واقعا خوش‌گذرانی کنند اما تمام جوانان آتنی از این موضوع خوشحال نیستند. لایساندر و دیمیتریوس که از کودکی با هم دوست بوده‌اند، هردو عاشق هرمیای زیبا دختر همسایه‌شان هستند ولی پدر هرمیا دو پا را در یک کفش کرده که...

کیوسک: «اطلاعات حکمت و معرفت» نشریه ای فوق العاده دوست داشتنی و نجیبی است. در حقیقت این هدیه موسسه اطلاعات به عاشقان فکر و اندیشه است، ماهنامه ای که وزین است و با ارزش که فقط با دوهزار تومان عرضه می شود، تقریبا رایگان! «اطلاعات حکمت و معرفت» در هر شماره پرونده ای خاص را برای فلسفیدن مد نظر قرار می دهد. در چیزی حدود ۸۰ صفحه از جهات مختلف پرونده ی مورد نظر را واکاوی می کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

آن هایی که جور دیگر فکر کردن و فلسفیدن را دوست دارند از انتخاب این ماهنامه پشیمان نمی شوند. البته در نظر داشته باشید نیاز دارید کمی پیش زمینه ی فلسفی داشته باشید، تا با ماهنامه ارتباط برقرار کنید. در این شماره از مجله با مطالبی در زمینه نظریه دین و تکامل، ماهیت و کارکرد دین را بهتر می شناسید. همچنین در قسمت ادب و هنر گفت و گویی خواندنی در مورد سینمای کیارستمی با سیاوش جمادی انجام شده که واقعا خواندنی است، در بخش کتاب هم مسئله زمان با علیرضا حسن پور و منیره پنج تنی بررسی شده است.

اکران : «فروشنده» اصغر فرهادی اکران شد و نیامده پر فروش شده، امیدواریم فیلم بتواند خودش را از زیر بار سنگین حواشی بیرون بکشد، این همه تحلیل و موضع گیری که باز هم بوی دو قطبی های آزار دهنده ی تجربیات قبلی را می دهد، این حس را القا می کند که مبادا فیلم و فیلمنامه، مسائل فنی و اصلا بررسی روند فیلمسازی فرهادی فراموش شود و حالت استادیومی و افراطی بر جو اکران «فروشنده» غالب شود.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

آن طور که از شنیده ها و و حالا دیده ها بر می آید، فرهادی باز هم مضامین اخلاقی دنیای مدرن جامعه ایرانی را مورد پرسش قرار داده و این بار اتفاقا مضمونی ملتهب تر را پر رنگ کرده البته با استفاده از بازیگرانی تجربه پس داده مثل: ترانه علیدوستی و شهاب حسینی، امیدواری دوم را شاید باید برای اکران بدون توقف فیلم داشته باشیم که مورد هجمه قرار نگیرد و تا پایان دوام بیاورد به هر سینمای فرهادی آنقدر با واقیعیت انس دارد که گزندگی اش را عده ای از سیاسیون تحمل نمی کنند، تا چه پیش آید!

نمایش خانگی: «شکاف» اثر کیارش اسدی زاده، فیلمی که می توان هم متاثر از سینمای فرهادی دانست به سبب نقد اخلاقیات جامعه معاصر و هم نه! به این دلیل که در شکل پایان بندی و پیشبرد داستان راهی متفاوت دارد. فیلمی که کمی دیر شروع می شود و دارای دو نیمه ی متفاوت از لحاظ ریتم است، اما در مجموع بازی های قابل قبولی دارد، از بابک حمیدیان و هانیه توسلی تا پارسا پیروز فر و سحر دولتشاهی و البته «شکاف» در هدف اولیه سینما یعنی همان سرگرمی موفق است و تماشاچی را پای کار حفظ می کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

گر چه کمی صحنه های جدل تکراری و کلافه کننده پرداخت شده اما دغدغه ی فیلم که به بچه دار شدن می پردازد محترم است و فیلم را قابل دیدن می کند، شاید تماشای «شکاف» در سینما به زحمت اش نیارزد، اما حالا در نمایش خانگی انتخاب مناسبی است.

آلبوم: آلبوم جدید احسان خواجه امیری به بازار آمده، خواننده ی جوانی که علاقه مندان خودش را داردو در موسیقی پاپ به اصطلاح ایرانی می خواند(به معنای تحریر و شکل آوازی) آلبوم تازه به بازار آمده و ترکیب آهنگ ها همان ملغمه ی همیشگی چند آهنگ ریتمیک در کنار دو آهنگ غمگین و ملو است. آهنگسازی و تنظیم قطعات آلبوم «سی سالگی» را علیرضا افکاری،هومن نامداری و اکبر شاهی انجام داده اند و ترانه‌ها را «روزبه بمانی» و «افشین یداللهی» سروده‌اند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

به نام ها که نگاه می کنیم آلبومی است که امیدوار کنندده نشان می دهد، باید منتظر واکنش مخاطبان پرشمار موسیقی پاپ باشیم.

پیشنهاد ویژه: تیم ملی فوتبال امشب در اولین دیدار از مقدماتی جام جهانی به مصاف قطر می رود، «فوتبال» فشرده ی فرهنگ و غرور یک کشور است، همه حواسمان به آزادی است و امیدواریم خبر های خوشی بیاید در آخرین ساعات پنجشنبه.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج