۳۸۰۲۹۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

جشنواره ونیز در چند سال اخیر در کنار جشنواره تلوروید و تورنتو تبدیل به بوتیکی برای فیلم‌های فصل جوایز شده. امتیاز ونیز اما اول بودن از لحاظ زمانی است.

مجله دنیای تصویر - علی ملاصالحی: جشنواره ونیز در چند سال اخیر در کنار جشنواره تلوروید و تورنتو تبدیل به بوتیکی برای فیلم‌های فصل جوایز شده. امتیاز ونیز اما اول بودن از لحاظ زمانی است. به همین دلیل فیلم‌هایی که در ونیز مورد استقبال قرار بگیرند فرصت حمایت رسانه‌ها را برای خودشان ایجاد و شانس بردن جایزه را برای خودشان تقویت می‌کنند.

ونیز هرسال فرصتی برای کشف استعدادها و تجربیات سینمایی تازه است. امسال هم نام‌های کنجکاوی‌برانگیزی در بخش‌های مختلف جشنواره به چشم می‌خورد. همین باعث شده تا رسانه‌هایی مانند پلی‌لیست هم گزینه‌های مورد نظر خودشان را از جشنواره امسال اعلام کنند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مهمترین فیلم‌های هفتاد و سومین جشنواره ونیز:

عصر سایه‌ها (Age of Shadows)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

کیم جی وون در کنار پارک جوون ووک و بونگ جون هوو از نسل جدید فیلمسازان کره‌ای بود و با فیلم‌هایی مثل خوب بد عجیب و من شیطان را دیدم شهرتی برای خود دست و پا کرد. اما در آمریکا با آخرین سنگر (با بازی آرنولد شوارتزنگر) نتوانست به موفقیتی برس که انتظار می‌رفت . کیم جی وون حالا با عصر سایه‌ها به سینمای کره بازگشته تا فیلمی در مورد یک جاسوس دوجانبه در زمان اشغال کره توسط ژاپن (در دهه ۱۹۲۰) بسازد. سونگ کانگ هو بازیگر معروف کره‌ای نقش اصلی این فیلم را برعهده دارد.


ورود (The Arrival)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

فیلم جدید دنیس ویلنیوو کارگردان آثار شاخصی مانند دشمن، زندانیان و سیکاریو حالا با ورود از راه رسیده. فیلمی در مورد رسیدن یک گونه فضایی به زمین با بازی ایمی آدامز، جرمی رنر و فارست ویتاکر. بعد از سیکاریو این دومین فیلم ویلنیوو است که قهرمان آن یک شخصیت زن است. سوال اصلی در مورد این فیلم چگونگی کارگردانی ویلنیوو در ژانر علمی تخیلی است مخصوصا که پروژه بعدی وینلیوو که در همین ژانر ساخته می‌شود یعنی بلید رانر ۲ انتظارات فراوانی را ایجاد کرده. و ورود محکی برای ویلنیوو در این ژانر است.


دسته بد (The bad batch)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

آنا لیلی امانپور فیلمسازی ایرانی‌الاصل آمریکایی حالا با فیلمی جدید به جشنواره ونیز می‌آید. امانپور که فیلم عجیب قبلی‌اش «دختری که تنها درشب به سمت خانه قدم می‌زد» نظر مثبت رسانه‌های آمریکایی را جلب کرده بود حالا با دسته بد حتی عجیبتر هم شده. اگر دختری… در مورد یک خون‌آشام در شهری ایرانی در زمان و مکانی نامعلوم بود، دسته بد داستانی آخرالزمانی و رمانتیک در مورد گروهی آدمخوار است. جیم کری و کیانو ریوز در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.


روزهای زیبای آرانخوئز (The beautiful days of Aranjuez)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

ویم وندرس در طی سال‌ها کار در سینما خود را به عنوان یک فیلمساز مهم تثبیت کرده و جوایزی را از جشنواره‌های مهم دنیا در کارنامه خود دارد. او حالا با فیلم سه‌بعدی روزهای زیبای آرانخوئز به جشنواره ونیز آمده. فیلمی سه‌بعدی که تمامش به گفتگوی مرد و زنی بر سر میز نهار اختصاص دارد که در حال تماشا شدن توسط یک نویسنده هستند. نویسنده این اثر پیتر هندکه است که پیشتر فیلم درخشان بال‌های اشتیاق را با وندرس ساخته است. حال باید دید که این فیلم سه بعدی عجیب می‌تواند خاطره بال‌‌های اشتیاق را زنده کند یا نه.


بریمستون (Brimstone)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

ژانر وسترن هرچند احتمالا هرگز به روزهای اوج خود در دهه‌ی پنجاه نخواهد رسید. اما در دهه‌ی اخیر به عنوان بخشی از فیلم‌های فصل جایزه به جریان سینما برگشته. بریمستون اولین فیلم انگلیسی زبان کارگردان هلندی مارتین کولهون بازگشتی به این ژانر دارد. فیلمی با بازی کیت هرینگتون، داکوتا فانینگ و گای پیرس. در داستان لیز (با بازی فانینگ) به جرمی که مرتکب نشده متهم می‌شود و حالا برای حفاظت از دخترش باید تا آخر خط برود.


اره ستون فقرات (Hacksaw Ridge)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

اسم مل گیبسون با حاشیه‌های بی‌پایان گره خورده، اما تقریبا تمام هالیوود معتقدند که گیبسون کارگردان بسیار ماهری است و فیلم‌هایی مانند شجاع‌دل، مصائب مسیح و آپوکالیپتو مصداق کامل این حرف هستند. گیبسون حالا بعد از نه سال با فیلمی جدید به جشنواره ونیز آمده. اره ستون فقرات داستان یکی از اولین مخالفین سربازی اجباری است که در نهایت حتی مدال افتخار را هم از دولت ایالات متحده دریافت می‌کند. بسیاری منتظر اند که ببنند آیا مل گیبسون توانسته بار دیگر از زیر سایه حواشی بیرون آمده و فیلمی درخشان بسازد؟


جکی (Jackie)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

ترور جان اف کندی رییس جمهور آمریکا یکی از آن اتفاقاتی بود که در تاریخ و ذهن هر آمریکایی هک شده. هالیوود هم از این امر بهره جسته و تا به حال چندین فیلم و سریال در مورد کندی ساخته است. آخرین فیلم این جریان جکی (ژاکی) ماجرای ژاکلین کندی (با بازی ناتالی پورتمن) را در چهار روز بعد از ترور دنبال می‌کند. کسی که بسیاری معتقدند توانست میراثی برای کندی ناکام ایجاد کند. حال باید دید که پابلو راین چقدر در به تصویر کشیدن یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخی پنجاه سال اخیر موفق عمل می‌کند.


لالالند (LaLa land)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

دیمن شزل که دو سال گذشته با ویپلش تمام سینما‌دوستان را شیفته‌ی خود کرد با دومین فیلمش لالا لند، موزیکالی عاشقانه با بازی رایان گاسلینگ و اما استون به ونیز آمده تا ثابت کند ویپلش موفقیتی یکباره نبوده. آبرتو باربارا مدیر هنری جشنواره ونیز به این فیلم امید بسیار بسته چون قرار است لالالند فیلم افتتاحیه ونیز امسال باشد. باید دید آیا آن‌طور که باربارا می‌گوید لالالند کشف دوباره ژانر موزیکال هست یا نه؟


نوری در میان اقیانوس‌ها (The light Between Oceans)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

درک سیانفرنس کارگردانی که با ولنتاین غمگین و جایی در میان کاج‌ها جای خود را در میان کارگردان‌های خوش آتیه هالیوود محکم کرده امسال با یک ملودرام به ونیز آمده. نوری در میان اقیانوس‌ها داستان یک زوج (با بازی مایکل فسبندر و آلیشیا ویکاندر) را روایت می‌کند که کودکی در راه مانده را در فانوس دریایی‌شان بزرگ می‌کنند.


حیوانات شبگرد (Nocturnal animal)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

تام فورد طراح معروف لباس با اولین فیلمش مرد تنها (با بازی کالین فرث) نشان داد که کارگردان قابلی هم هست و حالا با حیوانات شبگرد به ونیز آمده تا ثابت کند موفقیت فیلم قبلی تصادفی نبوده است. یاران تام فورد هم در این فیلم تعدادی از بهترین بازیگران حال حاضر هالیوود هستند: جیک جیلنهال و ایمی آدامز در دو نقش اصلی. فیلم روایت یک زن گالری دار (آدامز) است که شوهر سابقش (جیلنهال) دائما او را دنبال می‌کند و مزاحمش می‌شود. ایزلا فیشر، مایکل شانون و آروون تایلور جانسون از دیگر بازیگران این فیلم هستند.


یکبار دیگر با احساس (One more time with feeling)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

اندرو دومینیک با ترور جسی جیمز به دست رابرت ردفورد بزدل و آنها را به آرامی بکش، جایگاه یک کارگردان صاحب سبک را برای خود ایجاد کرده است. دومینیک امسال با مستندی در مورد نیک کیو و گروه بد سید و آلبوم جدیدشان Skeleton Tree به ونیز آمده. دورانی که برای کیو مخصوصا بعد از مرگ پسر نوجوانش به سختی گذشت. نیک کیو در کنار وارن الیس خالق موسیقی درخشان ترور جسی جیمز بودند و حالا باید دید آیا دومینیک در مستند هم به اندازه فیلم سینمایی اثر گذار هست یا نه.


سفر زمان (Voyage of time)

به استقبال ونیز؛ فیلم‌های مهم امسال کدام اند؟

اگر بخش میانه فیلم درخت زندگی را، که در آن کائنات با جلوه‌های ویژه درخشانی به تصویر کشیده شده‌، دوست داشتنید، سفر زمان فیلمی مناسب شما است. مالیک این بار ۹۰ دقیقه را به سفری ادیسه وار در تاریخ کیهان اختصاص داده و کیت بلانشت (در نسخه ۹۰ دقیقه ای) و براد پیت (در نسخه آیمکس ۴۰ دقیقه ای) هم روایت این اثر سترگ را برعهده دارند. نکته جالب حضور پروفسور اندرو نول از ناسا در فیلم است که از همکاری با مالیک لذت فراوان برده.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج