۳۸۰۵۶۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

خنده را از مردم نگیریم!

یک بار آتش‌بیاران جنگ میان خندوانه و دورهمی به این فکر کنند که اگر این دو برنامه نباشند مردم چه نگاه کنند. به قول پاپلو نرودا «هوا را از من بگیر،خنده ات را نه!»

عصر ایران: یک بار آتش‌بیاران جنگ میان خندوانه و دورهمی به این فکر کنند که اگر این دو برنامه نباشند مردم چه نگاه کنند. به قول پاپلو نرودا «هوا را از من بگیر،خنده ات را نه!»

«تا چندی دیگر دو برنامه دورهمی مهران مدیری و خندوانه رامبد جوان به پایان می‌رسند. یا به عبارتی دیگر می‌توان گفت جنگ طرفداران این دو برنامه به پایان می‌رسد. جنگی که رامبد جوان آن را این گونه روایت می‌کند: «تعدادی از شما عزیزان دلتون جنگ می‌خواد تماشا کنین. دلتون می‌خواد آدمای محبوبتون مثل گلادیاتورها بیفتن به جون هم و شما فریاد بزنین: آره بکشش! باید این توضیح رو یه بار برای همیشه بدم که من به این دنیا نیومدم که با چیزای خوب بجنگم به دنیا نیومدم که مهربونی و خنده رو خراب کنم.»

مشخص نیست چرا دوست داریم آدم‌های موفق را به جان هم بیندازیم یا آنها را با هم مقایسه کنیم. امروز بعد از سال‌ها دو برنامه موفق غیر سریال‌های طنز مردم را شاد می‌کنند و لبخند به لب آنها می‌آورند. مدیری با یک سبک و رامبد جوان با یک شیوه. مردم هم به هر دو می‌خندند اما چرا برخی در این میان تلاش می‌کنند برای بالا بردن یک برنامه، برنامه دیگر را تخریب کنند.

واقعا چه ایرادی دارد که هم مدیری و هم جوان مردم را بخندانند. اصلا چقدر خوب دو کمدین بعد از سال‌ها پیدا شده‌اند و خنده را به لب مردم آورده‌اند. با این مقایسه‌ها، با این نقدها چه هدفی را دنبال می‌کنیم؟ تعطیلی یکی از این دو برنامه؟ تصور کنید خندوانه یا دورهمی صحنه را به رقیب واگذار کرد و برنامه تعطیل شد. چه اتفاقی می‌افتد؟ آن یک ساعتی که مردم می‌خندیدند، دیگر نمی‌خندند.

این رفتارها باعث می‌شود مدیری یا جوان یا هر فرد دیگری که قصد برنامه ساختن و شاد کردن مردم را داشته باشد، خود به خود کنار بکشد و از ترس حذف شدن دست به برنامه‌سازی نزد.

سال‌هاست برنامه‌سازان ورزشی تلاش کردند برنامه‌ای بسازند تا نود را از صحنه خارج کند. آنها موفق نبودند چون هدفی جز تخریب نود نداشتند. این برنامه‌سازان اگر تلاش می‌کردند برنامه موفقی در کنار نود باشند، قطعا موفق می‌شدند. گاهی تمام تقصیرها بر گردن حاکمیت نیست و این خود جامعه است که راه‌های خوب بودن را می‌بندد و اجازه نمی‌دهد جامعه به سمت پویایی حرکت کند.

واقعا اگر جوان یا مدیری را دوست نداریم برنامه آنها را نبینیم. چرا می‌خواهیم تلاش کنیم این برنامه‌ها تمام شود؟ شاید در شهری در روستایی کودکی تنها لذت زندگی‌اش دیدن جناب خان باشد. شاید مرد و زن افسرده‌ای با مهران مدیری حالشان بهتر می‌شود.

باید تنگ‌نظری‌ها را کنار گذاشت و اجازه داد سلایق مختلف در کشور در صداوسیما، در سینما، در موسیقی، در دانشگاه، در ورزش، در سیاست حضور داشته باشند و رقابت میان آنها شکل بگیرد.

یک بار آتش‌بیاران جنگ میان خندوانه و دورهمی به این فکر کنند که اگر این دو برنامه نباشند مردم چه نگاه کنند. به قول پاپلو نرودا «هوا را از من بگیر، خنده‌ات را نه!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سینا

      مردم فیلم اختلاس کنندگان 1 رو میبینند

    • بدون نام

      آخی حیف باشه، دورهمی یه طنز اجتماعی خیلی خوبیه برای هوشیار کردن جوانان، مخصوصا قیمت، که برای پول در آوردن از هر آب گل آلودی ماهی می‌گرفت و نون به نرخ روز خور بود، و... دلم برای نمک تاتر که قیمت بود خیلییی تنگ میشه

    • یک ایرانی

      خن ده؟؟؟ خنده دیگه چیه؟ خوردنیه...؟ نکنه همون یارانه اس؟؟ تورو خدا یارانه مون رو ازمون نگیرین تنها دلخوشی زنده بودنمونه...

    • حنانه

      خنده اكسير نشاط است از سر خوشي و شكم سيري نميگم اما خيليا با ديدن خندوانه لذت ميبرن خندوانه فقط نميگه بخنديد اون قسمت كه جانباز ها اومده بودن يا كارتن خواب ها بهبود يافته اموزنده بود ياد گرفتيم اگه از برنامه اي خوشمون نياد چه ببينيم چه نه دوست داريم ايراد بگيريم اما خنده يعني اميد و اميد اگه باشه زندگي جريان داره ميدونم كه خيليا منفي ميدن چون ميخوان ناراحت باشن و زندگي رو از بدي ببينن اميدوارم اين نظر چاپ بشه

    • بدون نام

      تویی ک با یارانه زنده ای.بهتره ک بمیری .ادم باید تو زندگیش تلاش کنه نه اینکه چشمش به دست دیگران باشه

    • بدون نام

      اگر جایی خنده ای را برلب یکی دیدی ما را هم خبر کن یا ازش عکس بگیر وبفرست برا ی مردم چون مردم خیلی وقته خنده را مثل لوازم اضافی بسته بندی کردن وگذاشتن توپستو یا پارکینگ خونشون یادش بخیر مردم چه خنده هایی داشتن

    • اقامیری

      کاری ندارم برنامه دورهمی خداییش خوبه ولی هر چی فکر میکنم این برنامه خندوانه خیلی مسخره است مردم خیلی مصنوعی و الکی میخندن و حالا این عروسک اقای خان نبود دیگه برنامه بیهوده ای بود من خداییش حتی یک قسمت از خندوانه رو نتونستم تحمل کنم و تا اخر ببینم.

    • بدون نام

      انگار بعضی ها اساسا با حال خوب مشکل دارن

    • بازاری منصف

      درست میگه این نویسنده مطلب، ولی اینجا ایران هست وهیچوقت دوگروه متفاوت ازهم نتونستن باهم به خوبی کارکنن ،چه در تلویزیون ویا چه درسیاست، متأسفانه توایران هرکس میخواد فقط خودشونشون بده حتی به ازای تخریب دیگری، ولی راست گفته اگه این دو تا برنامه هم نباشه دیگه مردم همین یه ربع خنده هم درشب نداریم

    • امیر

      خوشا به حال آنان که دلشان به دیدن خندوانه و دورهمی خوش است. خدایا این دل خوشی ها را از آنان نگیر!

      پاسخ ها

      • حنانه

        این الان مسخره کردن ما بود که این برنامه هارو دوست داریم یا تعریف اما اگه مسخره کردی بدون خوش بودن وسیله نمیخواد ادم همه ج باید با اکسیر شادی زندگی کنه

    • بدون نام

      کاشکی توشبکه های سراسری پخش میشداین برنامه ها

    • بدون نام

      واقعا باید به حال خودمون گریه کنیم نه خنده اینهمه مردم مثل یه بچه که پای تلویزیون میشینند وکارتون نگاه میکنند مردم ما مثل بچه ها جناب خان نگاه میکنند بعد این ملت میخواد تغییر کنه واوضاع واحوالش عوص بشه

    • بدون نام

      ............. تامیتونیم واسه حال وروزخودمون گریه کنیم .

    • بدون نام

      خوشم اومد افرین رامبد ما که دل خوشی نداریم فقط همین جناب خانو میبینیم دلمون وا میشه

    • سعید

      اشکال این برنامها این هستش هر کاری برای خنداندن مردم استفاده میکنن براشون هم مهم نیست از توهین گرفته تا چیزای دیگه مخصوصا برنامه آقای مدیری یه پول مفت از جیب ملت میگیره به هر بهانه ای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج