۳۸۰۶۴۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اجرای نمایش ۵ دقیقه ای در مساجد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: تئاتر پنج دقیقه‌ای مسجد با هدف ترویج هنر ارزشی اسلامی و انقلابی در بین دو نماز در مساجد به روی صحنه می‌رود.

خبرگزاری فارس: کوروش زارعی عصر امروز در مراسم آغاز به کار دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد کردستان در قروه، اظهار داشت: این طرح از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با تقدیر از مسئولان شهرستان قروه که در مراسم افتتاح این دفتر حضوری پررنگ داشتند، افزود: این حضور از شاخصه‌های بارز فرهنگی خواندن کردستان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گفته زارعی، تاثیر این حضور در ایجاد دلگرمی برای هنرمندان، در عرصه خطیر فرهنگی می‌تواند موید اهمیت بحث فرهنگ باشد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور افزود: سالهاست که در محاصره اقتصادی هستیم و تکرار تاریخ شعب ابی‌طالب برای ملت ما رخ داده است و در این بین تنها راه برای برون رفت از این تحریم، همان حرکت فرهنگی است که نبی مکرم اسلام (ص) از آن استفاده کرد.

وی افزود: سالهاست که رهبر معظم انقلاب در کنار مسائل اقتصادی، دغدغه اصلی خود را فرهنگ اعلام کرده‌اند و امسال نیز با اشاره به ولنگاری فرهنگی، جنگ نرم دشمن را متذکر شدند که هجمه اصلی آن به خانواده‌ها و جوانان است.

زارعی با اشاره به اینکه کردستان در ۸ سال دفاع مقدس در صف اصلی و مقدم ایستادگی جانانه جنگید، افزود: امروز هم در سنگر فرهنگی، شاهد حضور مسئولین این استان در کنار هنرمندان هستیم تا گواهی بر تداوم دفاع در این استان فرهنگی باشد.

این بازیگر و کارگردان برجسته کشورمان، با اشاره به دل نگرانی های فرهنگی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: حفره‌های فرهنگی همچون حفره اقتصادی نیست که با یک سبد کالای اقتصادی ترمیم شود، بلکه آسیب آن قطعا جبران ناپذیر خواهد بود.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور فلسفه بعثت نبی مکرم اسلام و همه انبیاء الهی را مکارم اخلاقی اعلام و خاطرنشان کرد: رسالت تئاتر و سینما نیز چیزی جز پرداختن به مکارم و ارزش‌های اخلاقی نیست.

وی به سه محور اصلی در تئاتر اشاره و اظهار داشت: هنرمند، مخاطب و محصولی که خلق می‌شود، هرسه بر حول محور انسان قرار دارد و لذا تئاتر چیزی جز «انسان» ندارد که به آن بپردازد.

این مسؤول خطاب به هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: همه هنرمندان پیامبران زمانه خود هستند و لذا رسالت آنان همچون پیامبران باید بسط مکارم اخلاقی باشد.

تربیت مدیر هنری برای نهادهای فرهنگی

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در ادامه با اشاره به اهداف راه‌اندازی دفاتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، اظهار داشت: در این دفتر تنها به دنبال تربیت نویسنده، بازیگر و کارگردان نیستیم و هدف اصلی ما پرورش مدیران هنری است.

زارعی با ابراز تاسف از نبود مدیران هنری برجسته برای بکارگیری در نهادهای اصلی متولی فرهنگ و هنر کشور، اظهار داشت: استفاده از مدیران هنری بازنشسته در برخی نهادها، ما را بر آن داشت تا برای پروسه زمانی ۵ تا ۱۰ ساله مدیران هنری شایسته ای را تربیت کنیم.

وی بیان اینکه تمامی مسؤولین ولایی و انقلابی محصول مسجد هستند گفت: مدیریت‌های کلان فرهنگی در آینده نیازمند چنین مدیرانی هستند تا بار فرهنگی کشور را به دوش بکشند.

زارعی بردن تئاتر به میان خانواده‌ها و آحاد مردم را از دیگر اهداف راه‌اندازی این دفاتر اعلام کرد و گفت: ترویج ارزش‌های اخلاقی در قالب هنر ماندگارتر از سایر شیوه هاست و به همین منظور مساجد به عنوان پایگاه اصلی فرهنگ و هنر اسلامی، مکان اجرای نمایش‌های پنج دقیقه‌ای می‌شود.

وی مشارکت دادن قشر مذهبی و متدین جامعه در انتشار اخلاق دینی را بسیار موثر دانست و افزود: در حال برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن این مهم در شهر مقدس قم هستیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با بیان اینکه هنر ما از مردم فاصله گرفته است، افزود: تئاتر و سینمای ما مردمی نیست و به همین دلیل باید در قالب آثار هنری کارهایی ارائه شود که مساله مردم باشد و مردم را پای دیدن نمایش ما بکشاند.

زارعی در پایان احیاء مساجد را راهی برای حضور فعالانه جوانان در مسجد و جلوگیری از انحراف آنان با ایجاد انسجام اعلام کرد و گفت: این رویکرد برای محافظت از جوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی ضروری است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج