۳۸۱۰۴۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

کودکان زیبای استون مارتین و زاگاتو

استون مارتین به تازگی از خودروی ونکوئیش زاگاتو رونمایی کرده و حتی نسخه ولانته را نیز در اختیار دارد؛ اما این خودروی زیبای ۱۲ سیلندر تنها ثمره‌ی همکاری بین خودروساز بریتانیایی و سازنده اتاق ایتالیایی نیست.

وب‌سایت پدال - شاهین احمدزاده: استون مارتین به تازگی از خودروی ونکوئیش زاگاتو رونمایی کرده و حتی نسخه ولانته را نیز در اختیار دارد؛ اما این خودروی زیبای ۱۲ سیلندر تنها ثمره‌ی همکاری بین خودروساز بریتانیایی و سازنده اتاق ایتالیایی نیست.

کودکان زیبای استون مارتین و زاگاتو
در حقیقت سابقه همکاری استون مارتین و زاگاتو به دهه 60 میلادی بازمی‌گردد و در طول 6 دهه گذشته این دو شرکت 6 پروژه مشترک داشته‌اند که بسیاری از آن‌ها نوع بدنه‌ی متفاوتی را به نمایش گذاشته‌اند. حاصل کار به آسانی یکی از بهترین و زیباترین محصولات در دنیای خودرو بوده و زیباترین خودروهایی را که می‌توانید در این صنعت انتظار داشته باشید زاگاتو و استون مارتین معرفی نموده‌اند.

در لیست زیر توضیحاتی نسبتاً کوتاه از خودروهای ساخت این دو شرکت را آورده‌ایم.

1960 DB4 GT ZAGATO

اولین همکاری استون و زاگاتو در سال 1960 و به فرم DB4 GT نمایان شد. این خودرو هم دوران ستاره‌هایی چون فراری 250 GT و جگوار E تایپ بود و به شیوه‌ی خود مسابقه می‌داد اگرچه که موفقیت‌های محدودی داشت. خطوط بکار رفته در بدنه‌ی این خودرو،DB4 GT را به یکی از زیباترین خودروهای دوران بدل ساخت. شگفت آنکه استون در فروش خودروها مشکل داشت و با اینکه تنها 25 دستگاه از آن برای تولید در نظر گرفته شده بود نهایتاً 19 دستگاه ساخته شد اما چندین سال بعد 6 دستگاه باقی‌مانده برای مصرف‌کننده‌هایی که طراحی اصیل زاگاتو را ستایش می‌کردند ساخته شد.
کودکان زیبای استون مارتین و زاگاتو

۱۹۸۵ V۸ VANTAGE ZAGATO & VOLANTE ZAGATO

این بار دو شرکت در دهه 80 میلادی همکاری کردند اما در این زمان علایق و سلیقه‌های طراحی تغییر کرده بود. استون از طراحی کلاسیک سری DB دست کشیده و مدل‌های عضلانی 8 سیلندر را در نظر داشت. زاگاتو تصمیم گرفته بود که از طراحی‌های گوه شکل بیشتر استفاده کند. نتیجه‌ی کار به‌طور کامل از DB4 قبلی متفاوت بود. زاگاتوی گوشه‌دار از پیشرانه 8 سیلندر 5.3 لیتری استفاده می‌کرد. در مجموع 52 دستگاه از این کوپه ساخته شد و 37 دستگاه نیز کانورتیبل ولانت زاگاتو V8 عرضه گردید.
کودکان زیبای استون مارتین و زاگاتو

۲۰۰۲ DB۷ ZAGATO & DB-AR۱

چندین سال طول کشید تا این دو شرکت دوباره با یکدیگر همکاری نمایند و این بار این کار در قالب تبدیل DB۷ به خودرویی دیگر انجام شد. از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خودروی اول تا پیشرانه ۸ سیلندر خودروی دوم، حال نوبت پیشرانه‌ای ۱۲ سیلندر بود که با حجم ۶ لیتر در سینه این خودرو بتپد. زاگاتو فرم دل‌پذیرتری را به DB۷ داده بود و البته خودرو فاصله بین محورهای کوتاه‌تری داشت. این بار ۱۰۰ نمونه از این خودرو ساخته شد و ۹۹ دستگاه دیگر نیز از نوع رودستر و با نام DB-AR۱ انحصاراً برای بازار آمریکا تدارک دیده شد.
کودکان زیبای استون مارتین و زاگاتو

2011 V12 ZAGATO

این بار همکاری استون و زاگاتو به نسبت پروژه‌های قبلی فاصله چندانی نداشت و زاگاتو V12 به فرم کانسپت در سال 2009 معرفی و دو سال بعد وارد خط تولید شد. این خودرو بر پایه ونتیج بنا شده اما بدنه‌ای جدید با همان پیشرانه 12 سیلندر دارد.99 دستگاه از این خودرو توسط زاگاتو ساخته و توسط استون کامل شد.
کودکان زیبای استون مارتین و زاگاتو

۲۰۱۳ CENTENNIAL EDITIONS

استون در سال ۲۰۱۳ تولد یک‌صد سالگی خود را جشن گرفت و این بار فرصتی مناسب برای زاگاتو بود تا یکی از منحصربه‌فردترین کارهای خود را ارائه کند. زاگاتو خودرویی کوپه بر پایه DBS و کانورتیبلی بر اساس DB۹ ساخت و در هر دو خودرو از کارهای دهه ۸۰ میلادی الهام گرفت. هر دو خودرو به مشتریان خصوصی فروخته شدند. البته نسخه سومی نیز پایه مدل Virage ساخته شد و فرم شوتینگ بریک را به خود گرفت اما اساس طراحی همان بود.
کودکان زیبای استون مارتین و زاگاتو
۲۰۱۶ VANQUISH ZAGATO

تنها سه سال از جشن یک‌صد سالگی استون می‌گذرد اما خودروی جدیدی توسط این دو شرکت ساخته شده که ونکوئیش زاگاتو نام دارد. اعلام شده که این خودرو تولید خواهد شد. چند روز پیش نیز نسخه‌ی ولانت کانورتیبل به نمایش در آمد. به خاطر تلاش‌های چندین ساله زاگاتو و خط سقف خاص این شرکت، کار این اتاق ساز ایتالیایی حتی به فرم کانورتیبل زیباتر به چشم می‌آید.
کودکان زیبای استون مارتین و زاگاتو
کودکان زیبای استون مارتین و زاگاتو
کودکان زیبای استون مارتین و زاگاتو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج