جاباما
۳۸۱۲۱۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

توزیع آب با تانکر در فریدونکنار

سرپرست فرمانداری فریدونکناراز ادامه حالت آماده‌باش در این شهرستان برای جبران خسارت‌های طوفان‌زدگان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست فرمانداری فریدونکناراز ادامه حالت آماده‌باش در این شهرستان برای جبران خسارت‌های طوفان‌زدگان خبر داد.

«حسین منفردی» اظهار کرد: پس از وقوع طوفان کمیته بحران در فریدونکنار تشکیل شد تا نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدام شود.

وی با بیان این‌که ساعت ۱۷ روز جمعه مشکلات مربوط به برق به‌طور کامل برطرف شد، تصریح کرد: هنوز مشکلات مربوط به آب در فریدونکنار وجود دارد.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار با اشاره به این‌که دو تانکر ۱۰ هزار لیتری از ساری و چالوس برای تأمین موقت آب شرب این شهرستان به فریدونکنار آورده شد، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مشکل آب فریدونکنار برطرف شد و آتش‌نشانی این شهرستان در داخل شهر نیز آب مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنند.

منفردی با بیان این‌که برآورد اولیه خسارت در فریدونکنار ۳۰۰ میلیون تومان است، گفت: به مسئولان تاکید شد تا برآورد خسارت روستاهای این شهرستان را در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام کنند تا با برنامه‌ریزی مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به این‌که تأمین آب بزرگترین مشکل فریدونکنار است، اظهار کرد: ۸ حلقه چاه آب در فریدونکنار وجود دارد که به‌علت افتادن تیر برق و قطعی ناشی از آن، آبرسانی این شهرستان را با مشکل مواجه کردند.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با استانداری و فرماندار آمل، سه حلقه چاه مربوط به تأمین آب فریدونکنار به‌وسیله یک شبکه قدیمی برق‌دار شدند که بخشی از مشکلات آب فریدونکنار را برطرف کرد و با تأمین یک موتور دیگر بقیه چاه‌ها نیز برق‌دار می‌شوند.

منفردی خاطرنشان کرد: در این طوفان هیچ‌یک از هم‌شهریان فریدونکناری آسیب ندیدند و نیروهای امدادی نیز در فریدونکنار به حالت آماده‌باش قرار دارند.

خسارت طوفان به اراضی کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به این‌که آماری از خسارت شالیکوبی‌ها و مرغداری‌ها در دسترس نیست، گفت: تنها ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی که به کشت دوم برنج اختصاص یافته بود به‌علت بارش باران و طوفان آسیب رسیده است.

«محمدرضا ضیائی» نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طوفان دیشب در فریدونکنار و خسارت‌های احتمالی آن، اظهار کرد: از طوفانی که دیشب در فریدونکنار به وقوع پیوست تاکنون هیچ آماری مبنی بر خسارت به جهاد کشاورزی اعلام نشده است.

وی با بیان این‌که باید منتظر بود تا فردا آمار دقیق کارخانه‌ها و مرغداری‌ها مشخص شود، تصریح کرد: تنها ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی که به کشت دوم برنج اختصاص یافته بود به‌علت بارش باران و طوفان آسیب رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: بیشترین خسارت احتمالی در فریدونکنار مربوط به آبی است که از بالادست به فریدونکنار به‌علت ته‌بند بودن سرریز می‌شود و اگر نهرهای موجود در این شهرستان ظرفیت توان آب را نداشته باشند با وارد شدن به زمین‌های کشاورزی خسارت به این اراضی وارد می‌شود.

ضیائی در پاسخ به این پرسش که کشاورزان چگونه می‌توانند از بیمه خسارت استفاده کنند، گفت: محصول ناشی از کشت دوم بیمه نمی‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      با سلام،این ها عذاب های الهی است،ای مردمانی که ویلاهایتان را شبی سیصد تا چهارصد تومان اجاره میدهید به گوش باشید،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج