۳۸۱۴۱۰
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

سربازها با قطار جابجا می شوند

به دنبال حادثه تلخی که برای مسافران پادگان ۰۵ کرمان اتفاق افتاد و به جان‌باختن چند تن از سربازان منجر شد، حمل و نقل ریلی پیشنهاد داد از این پس جابه‌جایی سربازان با قطار انجام گیرد که این امر با چراغ سبز نیروهای مسلح از روز گذشته رسما اجرایی شده است.

خبرگزاری ایسنا: به دنبال حادثه تلخی که برای مسافران پادگان ۰۵ کرمان اتفاق افتاد و به جان‌باختن چند تن از سربازان منجر شد، حمل و نقل ریلی پیشنهاد داد از این پس جابه‌جایی سربازان با قطار انجام گیرد که این امر با چراغ سبز نیروهای مسلح از روز گذشته رسما اجرایی شده است.

بر اساس هماهنگی و همکاری نیروی زمینی ارتش و شرکت رجاء اولین کاروان سربازان با قطار این شرکت از شیراز به تهران اعزام شدند. این شرکت اعلام کرده یک کاروان ۲۵۳ نفره از سربازان نیروی زمینی ارتش در تاریخ ۱۲ شهریور با یک قطار پلور ویژه جابه‌جا شده‌اند که این نخستین جابه‌جایی درطول مدت اخیر بوده‌است.

شرکت رجاء چند هفته قبل و پس از حادثه‌ای که برای سربازان پادگان کرمان اتفاق افتاده بود، رسما اعلام آمادگی کرد جابه‌جایی سربازان در مناطق مخلتف کشور را به وسیله قطار مدیریت و اجرایی کند.

اتوبوس حامل سربازان پادگان صفر پنج کرمان در نخستین ساعات از دومین روز تیر ماه امسال در گردنه لایرز شهرستان نی ریز به دره سقوط کرد و در این اتفاق تلخ ۱۳ سرباز جان باختند.

در این حادثه دلایلی همچون نقص فنی اتوبوس، بالا بودن سرعت و عدم توان لازم در گاردیل ها برای کنترل وسیله نقلیه جزء اصلی ترین عوامل سقوط خودرو به دره عنوان شد. در تحقیقات بعدی مشخص شد راننده مسافرانی را نیز به شکل غیرقانونی سوار کرده بوده‌است.

سازمان راهداری پس از چند روز اعلام کرد: گاردیل‌ها برای کنترل خودروهایی مانند اتوبوس که وزن بالایی دارند ساخته نمی‌شوند و نمی توان انتظار داشت که سرعت و قدرت وارد آمده به وسیله گاردیل کنترل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میرزا

      اینکه با قطار برن بهتره اما اینکه تا تهرانی دوباره باز اتوبوس باید برنامه خوب به مقصد خودشان میرسیدن این هم تصادف بوده انشاءالله اتفاق نیافته جاهایی که راه آهن ندارن چی؟

    • بدون نام

      بعد از این همه حادثه و داغی که رو دل خانواده های عزیزشون نشست....
      واقعا این حرکت تحسین داره....

    • نادیا

      بقیه مسافر ها چی .چرا اساسی عمل نمیکنید؟

    • شهروند

      خوب خدا رو شکر بهتر نبود از اول این کار رو میکردن دیگه این همه سربازهای مظلوم کشته نمیشدن خدا پشت پناه همه سربازان باشه انشاالله

    • مهسا

      اینجوری ادم خیالش راحته که سربازش صحیح وسالم میرسه به خونه

    • سینا یزد

      سلام آقا میرزا جائیکه قطار نمیره پیاده برند بهتره اتوبوسه

    • میرزا

      سلام سینا یزد عزیز درسته این هم فکر خوبی هست، آخه اگه مسیر خط را ببینی متوجه خواهی شد بیشتر از 65درصد خط راه آهن نداریم،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج