۳۸۲۱۳۸
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

توسعه کسب و کار و مدیریت بین المللی

کار با مدیران، کارکنان و یک تیم خارجی که از فرهنگی متفاوت برخوردار هستند، دید متفاوتی را نیز به کسب و کار شما اضافه خواهد کرد. اگر چه درک و پذیرش این گونه تمایز ها، امری بس پیچیده و سخت است.

پول نیوز - رکسانا دانیالی: اداره یک کسب و کار از نوع بین المللی و یا توسعه آن به کشوری دیگر، نه تنها دشواری های خاص خود را دارد، بلکه نیازمند شیوه های مدیریتی موثر تر است. حفظ ارتباط با کارکنانی که مایل ها دور تر از شما قرار دارند، انرژی زیادی صرف می کند با این حال اگر آگاهی کافی داشته باشید، می توان این کار را با موفقیت انجام داد. اما به عنوان مدیر یک مجموعه، برای اداره بین المللی آن در کشوری دیگر و در اختیار داشتن کنترل مناسب بر امور، چه باید کرد؟ با ما همراه باشید تا به چند مورد از مهم ترین نکات پیرامون این مسئله بپردازیم.

توسعه کسب و کار و مدیریت بین المللی

به صورت منظم و مستمر با کارکنان خود ارتباط داشته باشید

اگر کسب و کارتان شکل بین المللی به خود گرفته باشد و خارج از کشور خود نیز شعبه داشته باشید، کلید اصلی موفقیت شما "ارتباطات" است. حتی اداره و مدیریت کارکنان و کل مجموعه ای که به آن رفت و آمد دارید نیز در نوع خود بسیار دشوار است، چه برسد به مجموعه ای که فاصله زیادی با شما دارد از این رو حفظ ارتباط منظم و مستمر با اعضا تیم کاری، امری به شدت حیاتی خواهد بود. توصیه می شود که حداقل یک روز در هفته با این افراد مکالمه کرده و در صورت امکان کنفرانس ویدیویی برگزار کنید.

مرز ها را با استفاده از تکنولوژی در هم بشکنید

همان طور که گفته شد ارتباطات در این نوع مدیریت، مهم ترین موضوع ممکن است و بهترین راه برای تامین صحیح این هدف، بهره وری از امکاناتی است که تکنولوژی به ارمغان آورده است. برای آن که بتوانید اختلاف زمانی کشور خود با کشور دیگری که در آن کسب و کار دارید را پوشش دهید، نیازمند تحرک و پویایی خواهید بود و این تحرک از طریق تکنولوژی برآوده می شود. از این رو توصیه می شود کاملا به روز باشید و علاوه بر ارتباط از طریق ایمیل، گوشی همراه خود را نیز مجهز به برنامه های ارتباطی کنید تا هر زمان و مکان بتوانید دسترسی کامل به وضعیت کسب و کار خارجی خود داشته باشید.

تفاوت های فرهنگی را پذیرا باشید

کار با مدیران، کارکنان و یک تیم خارجی که از فرهنگی متفاوت برخوردار هستند، دید متفاوتی را نیز به کسب و کار شما اضافه خواهد کرد. اگر چه درک و پذیرش این گونه تمایز ها، امری بس پیچیده و سخت است، با این حال برای پیشبرد اهداف کسب و کار شما به صورت بین المللی کاملا حیاتی خواهد بود و باید بر تقویت این ویژگی خود کار کنید. نگاه کردن به امور و حتی جهان، فراتر از فرهنگ همیشگی خود و کشوری که در آن زیست می کنیم، می تواند شما را به عنوان مدیر یک مجموعه بین المللی برای یک همکاری سازنده تر و در عین حال کاربردی تر، یاری دهد.

مشاوره در امور و درخواست کمک را فراموش نکنید

تفاوت در زبان کشور شما با زبان کشوری که در آن کسب و کار خود را توسعه داده اید، یکی دیگر از چالش های پیش روی مدیری بین المللی است! این جاست که کمک و مشاوره به یاریتان خواهد آمد. برای درخواست های این چنینی تعارف را کنار بگذارید چرا که اهرم موفقیت شما در اداره یک کسب و کار بین المللی "ارتباطات" است و از لازمه های آن مکالمه است. در نتیجه اگر به زبان آن کشور احاطه ندارید، از فردی وارد در این زمینه کمک بگیرید.

فاصله را با تقویت روابط خود با اعضا تیم پر کنید

بعد مکانی به شما می آموزد که برای حفظ کسب و کارتان در بهترین وضعیت ممکن، باید حداقل دو برابر بیش تر از حالت نرمال، انرژی و زمان صرف کنید. از جمله نکاتی که در اداره یک کسب و کار بین المللی باید به آن توجه ویژه داشته باشید، مکالمه صوتی با افراد تیم است. تیمی که هیچگاه صدا و لحن صحبت های شما را نشنیده باشند، توانایی یک مدیر برای اثرگذاری در کارکنان خود را احساس نخواهند کرد.

اما همان طور که می دانید، هیچ چیز نمی تواند تاثیر یک ملاقات رو در رو را همراه خود داشته باشد. هر زمانی که می توانید از کسب و کار خود بازدید کنید و شرایط آن را از نزدیک مورد بررسی قرار دهید. با این که این امر ممکن است برای مدیر یک مجموعه بزرگ کمی دشوار باشد و نیاز به برنامه ریزی های زیادی داشته باشد، با این حال تاثیری عمیق بر اعضا تیم کاری و روند پیشرفت کسب و کار خواهد داشت.

اداره یک کسب و کار در چندین کشور مختلف، فرصتی برای کسب دیدگاه های متفاوت و در عین حال ارزشمند است. به این مسئله به چشم یک فرصت مفید نگاه کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج