جاباما
۳۸۲۴۹۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

امان از کارمندانی که ساز مخالف می زنند...

گرد هم آوردن تیمی تمام و کمال، کاری بس دشوار است، هر چند هم که این افراد متخصص و ماهر باشند، برخی ویژگی های رفتاری و شخصیتی ممکن است شما را دچار مشکلات کوچک و بزرگ کند.

وب سایت پول نیوز - رکسانا دانیالی: هر مدیری برای به موفقیت رساندن کسب و کار خود، تیمی متشکل از افراد ماهر تشکیل می دهد و امکانات مورد نیاز در جهت پیشرفت و شکوفایی استعداد ها را فراهم می کند. تمامی این کار ها کمکی است به رشد وضعیت کسب و کار و دست یابی به اهداف آن.

اما به عنوان مدیر هر چند هم که همه این شرایط را فراهم کرده باشید، نمی توانید از رابطه اعضا تیم با یکدیگر غافل شوید! با تقویت رابطه همکاری سازنده میان اعضا، اتمسفری پویا و نتیجه بخش ایجاد می شود که قطعا در راستای اهداف کسب و کار حرکت خواهد کرد. با این وجود، گرد هم آوردن تیمی تمام و کمال، کاری بس دشوار است، هر چند هم که این افراد متخصص و ماهر باشند، برخی ویژگی های رفتاری و شخصیتی ممکن است شما را دچار مشکلات کوچک و بزرگ کند. در ادامه می خواهیم به بررسی کارمندانی بپردازیم که با تیم کنار نمی آیند. به راستی با این افراد چه باید کرد؟
امان از کارمندانی که ساز مخالف می زنند...

پاداش دسته جمعی

بعضی از کارکنان با گمان این که اگر روابط خود را با مدیر تقویت کنند، به ترفیع و شرایط بهتر دست می یابند، از تیم فاصله گرفته و خود را جدا می کنند. این افراد هر کاری به جز کار اصلی خود را انجام می دهند چرا که بیشتر وقتشان صرف جلب توجه مدیر کسب و کار می شود. اگر با چنین کارمندی سر و کار دارید، باید به وی توضیح دهید که در یک کسب و کار موفق، نتایج مثبت کار های گروهی، بیش از انواع فردی آن مورد استقبال واقع شده و حتی پاداش بیشتری نیز خواهد داشت.

باید با استفاده از همین ابزار، این افراد را به نوعی درگیر همکاری به سایر اعضا تیم کنید. رفته رفته خود فرد نیز لزوم و اهمیت این همکاری را در می یابد و متوجه خواهد شد که بهترین راه پیشرفت هم از نظر جایگاه کاری و هم از نظر شخصیتی، کمک به همکاران است.

جلوگیری از شایعه

دسته ای از کارکنان نیز متاسفانه به جای همکاری با اعضا تیم و کمک به پیشرفت کسب و کار، فضای کاری را با تولید شایعات گوناگون و حاشیه سازی برای دیگر کارمندان، مسموم می کنند. تنها راه موثر در برخورد با این افراد، جلوگیری از شایعه سازی است اما چگونه باید این کار را انجام دهید؟ تا می توانید به چنین کارمندی کار های مختلف واگذار کنید، در واقع باید به گونه ای باشد که به قول معروف دیگر فرصت سر خاراندن هم نداشته باشد.

البته کار کردن با افراد این چنینی بسیار دشوار است و انرژی زیادی به ویژه از مدیر هدر می دهد. در نتیجه بهتر است اگر این فرد نقش کلیدی در کمک به اداره کسب و کار نداشته و یا مهارت ویژه ای ندارد، وی را اخراج کنید. در غیر این صورت مجبور خواهید بود به روش دیگری که گفته شد عمل کنید. در برخورد با این افراد باید کمی صبر و حوصله بیشتر به خرج دهید.

مقابله با کم کاری

گاهی اوقات پیش می آید که فردی درست با تمام مهارت های مورد نیاز پست مورد نظر شما، استخدام می شود اما دائما خود را دست کم گرفته و یا به صورت عمدی زیر توانایی های خود و انتظارات شما عمل می کند. متاسفانه حضور چنین فردی با این عملکرد، موحب کم کاری سایر اعضا تیم نیز می شود چرا که فقدان انگیزه ایجاد می کند.

در این مورد بهترین کاری که از دست شما بر می آید، صحبت با این فرد است چرا که ممکن است به پست خود علاقه مند نباشد و جایگاهی دیگر برای ارائه نقش وی مفید باشد. با گفت و گو و تغییر وظایف وی، به این فرد فرصتی دیگر بدهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج