۳۸۴۴۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

بازار سینماها تحت تصرف کامل «فروشنده» قرار گرفته، این مساله حداقل در تهران مشهود است، به طور خاص در پردیس های سینمایی از یک روز قبل تر بلیط ها کمیاب می شود، فیلم فرهادی همچنان خوب می فروشد و به نظر با توجه به بازخوردهای مردمی این فروش ادامه هم خواهد داشت.

برترین ها - ایمان عبدلی:
تماشاخانه: نمایش سقراط در تالار وحدت اجرا می شود که با استقبال قابل توجهی مواجه شده، خود کارگردان در مورد سقراط این گونه نوشته: «درجریان نمایشنامه، ما به مباحث تاریخی ۲۴۰۰ سال پیش یعنی اواخرعمرسقراط اشاره های مفصلی داریم. ازآنجا که این نمایش یک اثرشخصیت محوراست، شخصیت سقراط را به طور دقیق مورد بررسی قرارداده ام. ما در این نمایش به تعریف افلاطون وکسنوفون (شاگرد سقراط) ازسقراط و روایت زندگی اجتماعی،تاریخی وخانوادگی او پرداخته ایم که ازاین نظرنمایش برای تماشاگر بسیار جذاب خواهد بود»
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

توضیحی که نعیمی در دوره ی اجرای نمایش در سال ۹۳ گفته بود و حالا با تکرار اجرای این نمایش شاید روشنگر باشد، در مورد سقراط تصور نکنید، که خیلی نیاز به پیش زمینه های فلسفی و سیاسی از طرز تفکر سقراط و افلاطون نیاز دارید و اصلا نکته ی قابل توجه کار همین است که می تواند با تعداد زیادی از آدم ها ارتباط برقرارکند، چون زبان نمایش عمومی شده و اصلا از اصطلاحات به روز استفاده شده و کارگردان با تمهیداتی نظیر: پیوند متن به دغدغه های روز نمایش را جذاب و دیدنی تعریف کرده است در مجموع اگر دغدغه ی بلیط های گران قیمت نمایش را ندارید، انتخاب مناسبی است.

آلبوم: «خوشبختیت آرزومه» با صدای سیامک عباسی منتشر شد. خواننده خلاق و خوش استعدادی که با کلیپ های متفاوتش دلبری کرد و البته همیشه چهره خودش را مخفی نگه داشته، او حالا رسما پا به عرصه موسیقی پاپ گذاشته، از عباسی پیش از این چند مجموعه شعر هم در آمده بود به انضمام تصویر سازی های بدیع، کارهایی که مخاطبان خاص خودش راداشت و می شود گفت او از معدود خواننده هایی است که می تواند امضای خودش را پای کار داشته باشد، در حقیقت او سعی نکرده تکرار کس دیگری باشد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

در آلبومی که اکثر قطعات آن را خود عباسی سروده و تنظیم برخی قطعات را هم خودش انجام داده است، ۱۲ قطعه به نامهای «سقوط»، «عشق دور»، «بارون»، «دریاچه نمک»، «خوبه حال من»، «ترس»، «فلسفه های پوچ»، «بارون»، «روزهای خوب»، «من انتخاب شدم»، «دچار»، «خوشبختیت آرزومه»جای گرفته است.

اکران: بازار سینماها تحت تصرف کامل «فروشنده» قرار گرفته، این مساله حداقل در تهران مشهود است، به طور خاص در پردیس های سینمایی از یک روز قبل تر بلیط ها کمیاب می شود، فیلم فرهادی همچنان خوب می فروشد و به نظر با توجه به بازخوردهای مردمی این فروش ادامه هم خواهد داشت.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

بعد از فروشنده، لانتوری و من خوب می فروشند، دور فیلمهای اجتماعی است و خبری از کمدی های سخیف نیست، شاید فقط «ناردون» ازدسته ی کمدی های مرسوم روی پرده است. در این میان «سایه» ی مسعود نوابی با بازی رضا کیانیان هم روی پرده است که البته اتفاق خاصی در کارنامه نوابی نیست. فیلمی که به رابطه ی یک پسر و دختر جوان و مخالف خانواده ها با وصلت آن ها می پردازد، مشکل نوابی شاید این است که در فرم هیچ خلاقیتی ندارد و بیش از اندازه معمولی است.

در مجموع برای سینما رفتن از میان «فروشنده» و «لانتوری» و «من» باید دست به انتخاب بزنید، البته که «امکان مینا» هم در شرایط ناچاری شاید انتخاب بدی نباشد .

کتاب: «یونگ شناسی کاربردی» نوشته ی رابین رابرتسون و به ترجمه ی ساره سرگلزایی، اثری شسته و رفته و روان برای آشنایی با دنیای وسیع یونگ است، به هر حال برای تمام آن هایی که دوست دارند با حوزه ی روانشناسی به شکلی عمیق آشنا شوند شناخت یونگ و فروید لازم است و این کتاب شروع خیلی خوبی می تواند باشد.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کتاب در هفت فصل به دنیای یونگ پرداخته، بررسی ناخوداگاه و تاثیرات آن ، تیپ ها ی شخصیتی و دسته بندی و تحلیل این تیپ ها، رویاها و روان بررسی مفهوم های مثل: خویشتن، زنانگی و مردانگی از خواندنی های این کتاب است، تصمیم داشتم بریده ای از کتاب را اینجا بگذارم که ترغیب شوید به خواندنش، اما انقدر سطر سطر این کتاب پربار و جذاب بود، انتخاب یک یا دو خط خیلی دشوار می آمد. خواندن این کتاب شاید در مجموع سه ساعت هم وقت نگیرد، اما کلی داده های قوی در مورد خودتان و اطرافیان کسب می کنید که مطمئنا باعث رفتاری بالغ تر در هر محیطی می شود. توجه داشته باشید که در یونگ شناسی کاربردی شما به شناخت عمیق و ریشه ای از مسائل می رسید و این با آن شناخت کاذب کتاب های روانشناسی بازاری بالکل متفاوت است.

کیوسک: اولین شماره از دوماهنامه فرهنگی و اجتماعی «مروارید» منتشر شده، دو ماهنامه ای موضوعی که در هر شماره قرار است صرفا به یک موضوع خاص بپردازد و در اولین شماره با خوش سلیقگی به موضوع کتاب های درسی پرداخته، از تحلیل گفتمانی کتاب های درسی تا شکل گرافیکی آنها و البته روایت های خاطره انگیز از کتاب های درسی در دهه های گذشته در فرمی که علمی و پژوهشی است و کلی نگاه به مخاطب عرضه می کند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

مروارید چه در صفحه بندی و چه در تصویر روی جلد و حتی قطع سعی کرده تازه و جذاب باشد، تیمی هم که کار را آماده کرده تشکیل شده از عده ای روزنامه نگار اجتماعی نویس اصلاح طلب است کسانی مثل: پژمان موسوی و ترانه بنی یعقوب که در روزنامه هایی مثل: فرهیختگان با قلم آن ها آشنا شده ایم، نکته ی آخر این که در مروارید آدم های معتبر و مهمی چون مصطفی ملکیان و هادی خانیکی و محمدعلی اسلامی ندوشن حضور دارند و حداقل در این شماره اول وزن مجله را بالا برده اند، مجله ای با یک قیمت متعارف؛ پنج هزار تومان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج