۳۸۷۳۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

شاهکار اتاق انتظار!

نام «آرن یاکوبسن» (۱۹۰۲-۱۹۷۱) در زمره معماران و طراحان به‌نام قرار دارد. وی ابتدا قصد داشت نقاشی ماهر شود اما توسط پدرش از این تصمیم منصرف و به ادامه تحصیل در رشته معماری تشویق و ترغیب شد. به عنوان یک طراح، یاکوبسن نمونه‌های اولیه متعددی برای مبلمان، پارچه، کاغذدیواری، ظروف نقره و... ارایه داده است.


شاهکار اتاق انتظار!

مجله منزل : نام «آرن یاکوبسن» (۱۹۰۲-۱۹۷۱) در زمره معماران و طراحان به‌نام قرار دارد. وی ابتدا قصد داشت نقاشی ماهر شود اما توسط پدرش از این تصمیم منصرف و به ادامه تحصیل در رشته معماری تشویق و ترغیب شد. وی در مراکزی از جمله آکادمی سلطنتی دانمارک، دانشکده هنرهای زیبا و دانشکده معماری در کپنهاگ در این زمینه تحصیل کرد. به عنوان یک طراح، یاکوبسن نمونه‌های اولیه متعددی برای مبلمان، پارچه، کاغذدیواری، ظروف نقره و... ارایه داده است.

شاهکار اتاق انتظار!

از جمله معروف‌ترین طراحی‌های او می‌توان به مبلمان با طرح‌ مورچه، که برای رستوران نووو نور دیسک ( Novo Nordisk ) در سال ۱۹۵۲، طرح سری ۷ در سال ۱۹۵۵، طرح قو و تخم‌مرغ که در سال ۱۹۵۸ برای هتل سلطنتی اس‌ای‌اس ( SAS Royal Hotel ) طراحی شد، اشاره کرد.


شاهکار اتاق انتظار!


شاهکار اتاق انتظار!

طرح تخم‌مرغی ( EGG )

آرن یاکوسبن صندلی تخم‌مرغی را برای لابی‌ها و فضاهای انتظار در هتل‌های مجلل در کپنهاگ طراحی کرد. صندلی‌های تخم‌مرغی از جمله طراحی‌های منحصر به فرد یاکوبسن محسوب می‌شود. این صندلی طرحی تندیسی دارد و پوسته تخم‌مرغ را تداعی می‌کند. خطوط منحنی و زیبایی که در طراحی آن به چشم می‌خورد این طرح را به یک شاهکار چشم‌نواز تبدیل کرده است.

شاهکار اتاق انتظار!


شاهکار اتاق انتظار!

طرح مورچه ( ANT )

صندلی طرح مورچه در سال 1952 به عنوان یک صندلی سه‌پایه طراحی شد که در ابتدا محبوبیت چندانی نداشت. اما پس از مدتی با طراحی نشیمن‌گاه و تکیه‌گاهی یک تکه از جنس چوب با روکش لمینیت و 9لایه تخته سه‌لایی که دو لایه پشم‌شیشه نیز بین لایه‌های چوبی آن قرار می‌گرفت،‌ تحولی بزرگ در تولید این صندلی حاصل و در سال 1980 نوع چهار پایه این صندلی نیز طراحی و تولید شد. صندلی مورچه در حقیقت بر مبنای نیاز افراد به یک صندلی جمع و جور در آشپزخانه‌ای کوچک و در خانه‌ای نقلی و کوچک طراحی و تولید شد. این صندلی سبک، ظریف و ارزان یکی از بهترین طراحی‌های آرن یاکوبسن محسوب می‌شود که در رنگ‌های سفید و مشکی موجود است.


شاهکار اتاق انتظار!

صندلی‌های سری ۷ ( SERIES ۷ )

صندلی‌های سری ۷ که توسط یاکوبسن طراحی و از تخته سه‌لایی‌ فشرده ساخته شده است در حقیقت انواع پیشرفته و توسعه‌یافته صندلی‌های کلاسیک مورچه به شمار می‌رود. این صندلی‌ها چهار پایه دارند و دارای طراحی ظریف هستند و طیف وسیعی از رنگ‌های متنوع را در برمی‌گیرند. این صندلی‌ها بدون دسته و بسیار سبک هستند و برای فضاهای کوچک انتخابی ایده‌آل محسوب می‌شوند. برای صرفه‌جویی در فضا می‌توان در مواقعی که به این صندلی‌ها نیازی نیست، آن‌ها را روی هم قرار داد، زیرا طوری طراحی شده‌اند که به خوبی در هم فرو می‌روند.


شاهکار اتاق انتظار!

طرح قو ( SWAN )

آرن یاکوبسن صندلی قو را نیز مانند صندلی‌های تخم‌مرغی در سال ۱۹۵۸ برای لابی‌ها و سالن‌های انتظار هتل‌های مجلل طراحی کرد. طراحی صندلی با خطوط منحنی منحصر به فرد بدون وجود هیچ خط صافی در طراحی آن یک فن‌آوری نوآورانه و متمایز محسوب می‌شد. در این صندلی قسمت اصلی که از پوششی فومی با یک روکش پارچه‌ای و چرمی تشکیل شده است روی یک پایه ستاره‌ای گردان از جنس آلومینیوم قرار می‌گیرد. صندلی‌های قو برای سالن‌های انتظار و لابی‌ها و همچنین برای دکوراسیون داخلی خانه مناسب هستند و در انواعی مختلف روکش چرمی و روکش پارچه‌ای در رنگ‌های متنوع وجود دارند و می‌توان به راحتی آن را با دکوراسیون هماهنگ ساخت.

شاهکار اتاق انتظار!

صندلی جایزه بزرگ ( Grand Prix Chair )

صندلی جایزه بزرگ توسط آرن یاکوبسن طراحی و توسط فریتز هانسن در نمایشگاه طراحان بهاره در موزه هنر و طراحی در کپنهاگ دانمارک معرفی شد. در سال‌های بعد این صندلی توانست در نمایشگاهی در میلان جایزه بزرگ طراحی را دریافت کند. همین امر وجه تمایز این صندلی با بقیه طراحی‌های یاکوبسن و طراحان دیگر محسوب می‌شود و پس از آن این صندلی همه جا به عنوان صندلی «جایزه بزرگ» نامیده و شناخته شد. این صندلی دارای پایه‌ای چوبی و استیل است و در مکان‌های مختلفی از قبیل غذاخوری،‌ سالن کنفرانس و دفتر کار قابل استفاده است. ارتفاع مدل اصلی صندلی ۴۶.۵ سانتی‌متر است اما ارتفاع‌ ۴۴ و ۴۸.۵ سانتی‌متری آن نیز ساخته شده و موجود است

شاهکار اتاق انتظار!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج